![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: leon
Zarejestrowany: 14-07-2012
Model: mk2
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1998
Postów: 2
|
![]()
Ponad rok temu rozciekła się pompa wtrysku w moim mondku. Po uszczelnieniu pompy auto zaczeło strasznie kopcić i spala ponad 9litrów na 100km.
przed problemem z pompą spalanie było na poziomie 6,5-7litrów. Byłem u kolejnego mechanika aby wyregulować pompę. Ten uszczelnił puszkę turbo pompy wtryskowej i wymienił membranę. Miało być lepiej a jest tak samo. Może i trochę mniej kopci ale pali między 9 a 10litrów. Proszę o pomoc, co mogę jeszcze zrobić Ostatnio edytowane przez Marek ; 15-07-2012 o 11:29 Powód: Dodanie prefiksu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
|
![]()
Na czym polegało "uszczelnienie" pompy, czy była wyjmowana z samochodu i czy robił to profesjonalista, czy "mechanik Zenek w garażu"?
Pozdrawiam
__________________
Emmm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: leon
Zarejestrowany: 14-07-2012
Model: mk2
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1998
Postów: 2
|
![]()
pompa była uszczelniana w serwisie diesla, rzekomo profesjonalista polecany przez wielu. Rozszczelniła się pompa w połowie i ciekło z niej paliwo. Pompa była wyjmowana i założono nową uszczelkę
Ostatnio edytowane przez leon nl76 ; 15-07-2012 o 15:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]()
Jak mnie robili pompę w mk1 to po zrobieniu też dużo więcej palił. Z tym, że sam powiedziałem pompiarzowi, żeby ją trochę podkręcił (ale on i tak miał zacięcie do podkręcania, więc jak mu to powiedziałem to się zrobiło "dużo" z "trochę").
Wydaje mi się, że przy takiej robocie musieli tak czy tak regulować pompę, więc być może tak jak u mnie dostał większą dawkę. Silnik jest znacznie mocniejszy teraz? Szczególnie w niskim zakresie obrotów (1-2 tys)? Dymi wtedy na czarno? Jeśli na oba pytania odpowiedź brzmi tak to dostał większą dawkę podstawową. Ratunek na to jest jeden - lżejsza noga. Wtedy będzie to dla Ciebie zaleta, bo jak będziesz potrzebował to będziesz miał więcej kucyków pod nogą. PS: Z tego powodu w mk2 jak padła pompka wstępna wymieniłem całą pompę na inną (używka z francji), a pompiarz ją tylko sprawdził, nic nie ruszał - dzięki temu spalanie jest fabryczne. |
![]() |
![]() |