![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 31-07-2012
Skąd: Gorlice
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
![]()
Witam ! Jestem świeżym posiadaczem Focusa C-Max z silnikiem 1.6 TDCi (posiadam go od 2 dni). Autko kupione w komisie ze sporym przebiegiem (178.000). Byłem dzisiaj w warsztacie i zostawiłem autko do wymiany rozrządu, płynów "ustrojowych", oleju, filtrów etc. W trakcie rozmowy z mechanikiem wywiązał się temat turbiny w tym model. Pan mechaniki stwierdził ,że są to silniki o bardzo awaryjne pod tym względem a koszt naprawy jest nieopłacalny, pokazał mi nawet kalkulację kosztów zrobioną dla innego klienta, która opiewała na 10.000 zł (!!)Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wg. mechanika koszty biorą się z tego, że wymienić należy od razu wszystko co ma jakikolwiek związek z olejem. Montaż regenerowanej turbiny skutkuje tym, że auto wraca po 2/3 miesiącach do warsztatu. Aha i ponoć żadne serwisy nie chcą już naprawiać tych silników. Powiem szczerze, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę, a rozmowa z tym panem na serio mnie nastraszyła, tym bardziej ,że włożyłem w auto dłuuugo oszczędzane pieniądze. Proszę o komentarz forumowiczów ile jest prawdy w rewelacjach tego pana i czy należy się bać ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::specialist
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
![]() Cytat:
Dokładnie, kolega ma racje. Ten mechanik widocznie totalnie nie zna się na silnikach TDCI/HDI. To jest chyba następny z mechaników, co pierwsze wymienia turbine a dopiero potem szuka przyczyny. Wbrew pozorom, jeżeli się dba o silniczek i turbinke to turbinka posłuży Ci spokojnie 200-250 kkm. Nawet w ASO wymiana turbiny z filtrami, olejem itp to koszt ok 5000-6000 zł więc nie wiem skąd wziął taką kwotę. Może dlatego, że najpierw wymieni 2 turbiny a dopiero potem szuka co może być przyczyną że się zaciera. Jest także wiele mechaników, którzy po prostu widząc, że ktoś mało się zna to potrafią człowieka naciągnąć na kosmiczną kwotę. Dlatego jeżeli się ktoś wybiera do mechanika a nie ogarnia tematu to lepiej żeby wcześniej popytać, poczytać na ten temat i przygotować się do rozmowy z mechanikiem. Pozdrawiam, Łukasz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
![]()
178 tys na 2003 rak,aco byś chciał.60 tys?można powiedzieć że masz prawie realny przebieg,co do turbiny to poczytaj o sitku 1,6 hdi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::specialist
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
![]() Cytat:
btw. przebieg 178 kkm, jeżeli jest przebiegiem prawdziwym nie jest duży. Przy prawidłowej eksploatacji robisz 500 kkm. Najważniejsza jest oliwa oczywiście. To taka mentalność polaków z czasów fiata 126p, gdzie przebieg 70 000 km to koniec silnika. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez luki6262 ; 31-07-2012 o 22:10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 31-07-2012
Skąd: Gorlice
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
![]()
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Rozumiem, że remont turbiny za 10.000 należy między bajki włożyć. Oczywiście o śrubie-banjo, sitku czytałem dużo i postanowiłem, że poszukam kogoś kto zajrzy mi w przewód olejowy no i właśnie w ww. śrubę, żeby sprawdzić w jakim jest stanie. Jedyne czego się obawiam, to że większość mechaników będzie robić wielkie oczy i traktować mnie jak młokosa, co się w internecie na forum głupot naczyta, a potem idzie mechanika pouczać. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Warszawa-Sejny
Model: Mondeo TitaniumX Panther Black
Silnik: 2,5T 258KM 396Nm
Rocznik: 2007
Postów: 1,290
|
![]()
Jak by Kolega uzupełnił profil, to może by ktoś podrzucił namiary na sprawdzonego mechanika...
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 31-07-2012
Skąd: Gorlice
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
![]()
Uzupełniony. Ja niestety z prowincji pochodzę i nie jest łatwo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
![]()
kolego poszukaj jakiegoś serwisu (nie ASO) gdzie specializują się nie w fordach ale w Peugeotach i Citroenach. Oni powinni ogarniać temat. Zaglądnąc to nie ma co zaglądać, lepiej wymienić. Koszt w serwisie to ok 100 zł (górna+dolna+miedziane podkładki) a wymiana trwa ok 4-5 godzin. Więc lepiej wymienić i spać spokojnie niż potem żałować. I nastepna uwaga, kup w serwisie peugeota albo citroena bo w fordzie mają totalny bajzel z numerami katalogowymi tych śrub.
|
![]() |
![]() |