|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-06-2012, 18:28 | #81 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 02-05-2012
Skąd: Błonie
Model: Focus Kombi Mk2 Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 281
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Mam takie pytanie odnośnie wątku. Po odkręceniu oprawy lewego ksenona (MK2 Ghia 2007) do przewodów zasilających przymocowany jest przewód z zaślepioną wtyczką. Orientuje się ktoś może, gdzie jest drugi koniec i do czego (jeśli jest) podłączony? Nie są to raczej przeciwmgielne, bo one są niżej i świecą.
|
17-06-2012, 08:58 | #82 | |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Coś z tego można wywnioskować? |
|
24-08-2012, 13:21 | #83 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-06-2011
Skąd: Kłodawa
Model: ford focus II
Silnik: TDCI 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 22
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Odnośnie świateł dziennych z oryginalnych leflektorów to podpowiedzcie tylko, którego bezpiecznika nie wyciągać lub co zrobić, żeby światła dzienne włączały się tylko w trybie auto. Z filmiku z youtuba wynika, że na zero też świecą się światła. Mnie interesuje, żeby na zero nic się nie świeciło, a wszystko, zeby działało na auto.
Bump: dodam tylko , że mem FFII z 2005 roku ghia |
24-08-2012, 22:36 | #84 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,082
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
1) Czy masz świała automatyczne (z czujnikiem światła/deszczu)? 2) Czy chcesz dorobić fabryczne światła dzienne (tak jak to opisano w wielu wątkach na forum)? Jeśli tak, to nie masz o co się martwić - fabryczne światła dzienne dołożone do świateł automatycznych zachowują się tak właśnie jak oczekujesz (na 0 nie świecą, na AUTO świecą i się przełaczają na mijania). Tylko w samochodach bez pozycji AUTO na przełączniku świateł, światła dzienne świecą na pozycji 0. Dla przypomnienia: w samochodach przedliftowych Z PRZŁĄCZNIKIEM BEZ POZYCJI AUTO w celu uruchomienia świateł dziennych trzeba dołożyć przekaźnik R15 oraz bezpiecznik 10A F71. [POPRAWKA] - z przełacznikiem świateł z pozycją AUTO bezpiecznika tego także nie zakładamy - spowodował by on, że światła pozycyjne świeciły by się ZAWSZE Jeśli jest założony bezpiecznik F45, to trzeba go wyjąć (steruje on zapalaniem świateł pozycyjnych w trybie świateł dziennych - a te są zbyteczne). Innych bezpieczników nie ruszamy! Podstawowy warunek uruchomienia świateł dziennych - musi być w wiązce założony przewód oporowy (mostek) pomiędzy stykami 1 i 26 złacza C96 (dużego zielonego). Bez tego przewodu (mostka) oporowego nic nie będzie działało i nie ma po co dokładać przekaźnika i bezpiecznika.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 26-08-2012 o 18:48 |
|
26-08-2012, 12:13 | #85 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-06-2011
Skąd: Kłodawa
Model: ford focus II
Silnik: TDCI 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 22
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
tedi k
zapoznałem się szczegółowo z tym forum oraz z tym poniżej [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] twoja wypowiedź jest najbardziej wartościowa i niemalże wyczerpująca. Jednak na filmiku z tej strony [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] facet też ma funkcję auto jednak w pozycji zero gdzie światła powinny być zgaszone jemu się świecą. Ja dążę do tego aby w tej pozycji światła były nadal zgaszone. Mój model focusa jest z 2005r mam na przedniej szybie czujnik od wycieraczek i świateł auto, wszystko sprawnie działa. Chcę mieć uruchomioną fabryczną funkcję świateł dziennych, gdzie w pozycji auto w pogodny dzień swieciły się będą same światła mijania i jeżeli będzie zmierzch automatycznie zostaną uruchomione pozostałe niezbedne światła. Chciałbym aby w pozycji zero, gdzie światła są wyłaczone po całej operacji nadal swiatła się nie świeciły, jedynie żeby działa funkcja auto jako światła do jazdy dziennej. Stąd moje pytanie której czynności ewentualnie w całej operacji mam nie wykonywać. Jesten przed modernizację zamówiłem oryginalny forda przekaźnik r15 o nr Forda 5M5T-14B192-AA , sprawdziłem miejsce to w skrzynce bezpieczników mam uzbrojone fabrycznie. |
26-08-2012, 17:37 | #86 | ||
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,082
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Wniosek - ktoś musiał coś nagrzebać: fabryka tak tego nie robi. Warunek ten oczywiście dotyczy tylko świateł dziennych przewidzianych fabrycznie - w Twoim przypadku w wersji przedliftwej (z przewodem oporowym i przekaźnikiem R15). Podana informacja zakłada także, że masz działający, sprawny układ i zamierzasz dołożyć tylko światła dzienne fabryczne. Film dotyczy słynnego 'przekaźnika inteligentnego' ('autoświatła') - przepis kolegi oparty jest na jakichś doświadczeniach - mój na schematach elektrycznych samochodu. Wolę lecieć po schematach niż wkładać-wyjmować przypadkowe bezpieczniki... (na przykład kolega w swoim przepisie dostępnym w sieci mówi o bezpiecznikach F66, F48 - a te są niezbędne do normalnego funkcjonowania układu i nie mają nic wspólnego ze światłami dziennymi). Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 26-08-2012 o 18:59 |
||
28-08-2012, 21:33 | #87 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-06-2011
Skąd: Kłodawa
Model: ford focus II
Silnik: TDCI 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 22
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Porażka. Zaliczyłem przed chwilką jedną wielką porażkę z tymi swiatłami. Zacznę od początku dla innych.
Próbując uruchomić swiatła dzienne przed liftem mój typ to ff2 z 2005r ghia, ma wszystko prócz skóry, xenonu i grzanych foteli, oczywiście światła z trybem auto, czujnik deszczu i zmierzchu. Po otworzeniu pokrywy bezpieczników bezpiecznika f45 fabrycznie nie miałem tak jak i f71 ( pamietajcie , że bezpieczniki ford stosował o rozmiarze mikro, te najmniejsze) Włożyłem f71, który był uzbrojony fabrycznie, załozyłem 10a, w miejsce R15 włożyłem przekażnik 5M5T-14B192-AA typowy forda, wykonałem połączenie w zielonej wtyczcez poz. 26 i 1. Nic nie działało tak jak powinno. Jestem zły i muszę się ograniczyć w dłuzszej pisowni. Teraz koduję radio ale to mniejsz z tym. mam ostatnie pytanko, ma ktoś na zbyciu przewód łączący pozycję 1 i 26 w zielonej kostce, bo jeszcze w tym może być błąd z mojej strony. Przewód o średnicy 1,5 mm sztukowałem sam , końcówki dwie każda o innym rozmiarze nie trzymały się idealnie w oryginalnych wejściach. Odkupię od kogoś taki przewód z oryginalnymi końcówkami jeżeli nikt nie ma takiego przewodu na zbyciu proszę podajcie rozmiary końcówek , tych wtyków wraz z rozmiarem przewodu który użwyaliście. Ja kupiłem w Castoramie 1,5 mm. Pozdrawiam. |
28-08-2012, 21:54 | #88 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,082
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Trzeba pamiętać, że nie wszystkie GEMy obsługują światła dzienne! Większe doświadczenie mam w poliftowych - tam z chyba 7 typów GEMów światła dzienne obsługiwane są przez 3 (w tym z automatyką świateł 2). W przedliftowych było podobnie. W poliftowych poznać łatwo można było po braku konektorów w złączu przekaźnika R15, ale także brak było konektorów w złączu C96 pod mostek oporowy. Trzeba dobrze sprawdzić czy u Ciebie wszytkie te rzeczy są. Jeśli są konektorki, to rodzaj przewodu nie ma jakiegoś większego znaczenia - najwyżej światła będą świecić z normalną jasnością. Konektorki we wszytkich dużych złączach GEMa (niezależnie od koloru złącza) są takie same - weź się odezwij do sprzedających na allegro, powinieneś któregoś namówić na sprzedaż obciętej złączki z kawałkami przewodów - resztę polutujesz. Jeśli wszystko jest na swoim miejscu - musi działać: to tylko elektryka bez sterowania. Dodatkowo - sprostowałem swój post wyżej: przy przełączniku AUTO bezpiecznik F71 także jest zbyteczny. GEM się łatwo wypina w całości z samochodu - na stole łatwiej jest podziałać z miernikiem i więcej widać. Sprawdź następujące połaczenia: - złącze C103 noga 5 powinno mieć przejście na nogę 1 przekażnika R15 - złacze C102 noga 19 powinno mieć przejście na nogę 2 przekaźnika R15 - złącze C96 noga 26 (jeden koniec mostka oporowego) musi mieć przejście na nogę 5 przekaźnika R15 - noga 3 przekaźnika R15 powinna mieć przejście do bezpiecznika F48 (20A) - złącze C96 noga 1 (drugi koniec mostka oporowego) musi mieć przejście na każdy z bezpieczników F60 i F61 (oba 15A) Jeśli wszystkie te przejścia są OK, to musi działać, bo to jest cały układ świateł dziennych. Jeśli czegoś brak - oznacza to GEM do wymiany.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 28-08-2012 o 22:22 |
|
28-08-2012, 22:20 | #89 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-06-2011
Skąd: Kłodawa
Model: ford focus II
Silnik: TDCI 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 22
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
tedi k
Kurna szlag mnie trafia ale emocje trzymam na wodzy. Sugerowałem się Twoją wypowiedzią a , że jestem człowiekiem pracy nie mam za dużo czasu poswiecać grzebiąc w aucie i ten bezpiecznik f71 włączyłem i pozycyjne jak się nie mylę po przekręceniu stacyjki świeciły się i to mnie wkurzyło ( świeciła się jeszczce czerwona strzałka do góry oznaczająca jak się nie mylę zdyt wysokie obroty silnika). Obawiam się , ze ten mostek w pozycji 1 i 26 nie łączył właściwie. Podajcie proszę nr rozmiarów wtyków , które należy kupić i doczepić do obu końców przewodu łaczącego poz 1 i 26. W Castoramie gdzie zazwyczaj takie rzeczy kupuję są tylko duże rozmiary. Nie wiem co to jest Gem i wkurzam się, bo mój Cod do radia coś nie gra z radiem. Kupię przewód oporowy do świateł dziennych ffII przed liftem. Bump: Wszyskie gniazda mam uzbrojone fabrycznie. |
28-08-2012, 22:40 | #90 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,082
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Czerwona strzałka na pewno nie od tych działań - chyba, że te nogi 1 i 26 to wcale nie te co trzeba... (to akurat żart - czerwona strzałka zapala się od komunikatu na szynie CAN a nie od jakiegoś sygnału na przewodzie). Po raz kolejny też powtarzam - jeśli mostek nie kontaktuje, to światła dzienne nie działają. Rozmiarów kontaktów nie mierzę i nie zapisuję - każde złącze ma praktycznie inne. Równie ważne co rozmiar są odpowiednie blokady, aby piny nie wyłaziły z obudowy. W sumie to powoduje, że trzeba poszukać oryginalnych pinów. Sam przewód oryginalnie pasujący do złącza jest nie do zdobycia. Większość ludzi robiła kombinacje z przewodem od Fiesty, ale to także wymaga lutowania konektorków. A tak BTW - szybko się wkurzasz...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tu masz rozpiskę numerów złącz GEMa. Okazuje się, że wiesz co to bo w nim siedzi duża zielona złączka... Jak nie dajesz rady, zawsze można udać się do elektryka.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 28-08-2012 o 22:55 |
|
|
|
|