![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-09-2012
Skąd: Kutno
Model: Mondeo
Silnik: TDDi 115KM Ghia
Rocznik: 2001
Postów: 23
|
![]()
Witam, jestem nowym posiadaczem Mondka z silnikiem TDDi 115KM.
Mam nurtujący problem z moim autem, mianowicie: przy obciążeniu i przy obrotach koło 2000 przez chwilę słychać głośniejszą pracę silnika - szukałem wszędzie i wszyscy piszą że ten typ tak ma, a ja uważam że nie powinien mieć (teść ma też TDDi 90KM i u niego tego nie ma) czyściłem cały układ od IC wraz z zaworem EGR i kolektorem ssącym - auto nabrało elastyczności ale dźwięk pozostał. Autko ma moc, nie kopci przynajmniej nie zauważyłem w lusterku. Dźwięk jest taki jak by miał zły kąt wtrysku ale tylko przy obciążeniu i przy około 2000 obrotów, więc podejrzewam zawór kąta wtrysku - może się zawiesza. Czy ktoś miał już takie objawy, a może wie jak sprawdzić owy zawór. Niestety nie mam żadnego dobrego mechanika w moim mieście więc nawet nie jeżdżę do nich na diagnozę komputerową (wcześniejsze przeżycia z innymi autami). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 18-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 743
|
![]()
Na zimnym głównie tak sie dzieje? Ten typ tak ma :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-09-2012
Skąd: Kutno
Model: Mondeo
Silnik: TDDi 115KM Ghia
Rocznik: 2001
Postów: 23
|
![]()
tak głównie na zimnym, jak już złapie swą temperaturę to jest to prawie niesłyszalne.
Dziwie się że ten typ tak ma skoro w silniku 90KM takiego objawu nie ma. I interesuje mnie jeszcze ten temat: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jak widać nie jest to normalne w tych silnikach. muszę dowiedzieć się jeszcze jakie są objawy uszkodzonego tranzystora aby nie robić tego na daremno A tak na marginesie masz może w Łodzi jakiegoś dobrego fachmana, aby mnie podpiął pod kompa? (mam do Łodzi 60km więc bym się wybrał) bo jestem typem co lubi jak w autku jest wszystko na tip-top Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc taka diagnostyka by mnie uspokoiła lub zaniepokoiła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez mario1500 ; 25-09-2012 o 07:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
![]()
Taki odgłos przy około 2000 obr. jest normalny. Zimny olej=gorsze smarowanie. Sterownik pompy jeżeli się nic nie dzieje to zostaw w spokoju, kosztuje 750 zeta. Poza tym naprawianie sterowników daje bardzo różne efekty.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda ![]() President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-09-2012
Skąd: Kutno
Model: Mondeo
Silnik: TDDi 115KM Ghia
Rocznik: 2001
Postów: 23
|
![]()
OK
rozumie. Muszę się pogodzić, że ten typ tak ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i przyzwyczaić do klekota - zawsze była benia i zawsze Fordowska Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mam słabość do tej marki |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
|
![]()
Kolego musisz się przyzwyczaić. U mnie pompa jest można powiedzieć nowa (regenerowana w bosch service, głownie wszystkie zaworki i sterownik nowy oraz tłoczek kąta wtrysku bo stary się zatarł) a też czasami mam te odgłosy. Faktem jest, że po naprawie znacznie rzadziej mam ten odgłos ale był zaraz po odebraniu auta a pompa na stole uzyskała praktycznie fabryczne parametry. Jeszcze pół roku gwarancji to na koniec się do nich wybiore niech znów porządnie wybadają ją Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-09-2012
Skąd: Kutno
Model: Mondeo
Silnik: TDDi 115KM Ghia
Rocznik: 2001
Postów: 23
|
![]()
OK
dzięki za doinformwanie mnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam jeszcze jedno pytanie tak z ciekawości: czy powinno się sprawdzać luzy na zaworach (mimo hydrauliki) - jeśli tak to co ile, jakie wartości powinny być i ewentualnie w jaki sposób się to reguluje (podkładkami czy wymiana popychaczy)? znalazłem coś takiego: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] czyli są hydrauliczne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez mario1500 ; 02-10-2012 o 08:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
|
![]()
Hydraulicznych się nie rusza. Nic się u nas nie sprawdza.
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-09-2012
Skąd: Kutno
Model: Mondeo
Silnik: TDDi 115KM Ghia
Rocznik: 2001
Postów: 23
|
![]()
to wiem.
Po prostu ciekawość mnie zżerała. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
W pobliżu 2000 obrotów w przypadku tych diesli zaczyna się gwałtowny przyrost momentu obrotowego, w związku z czym rośnie obciążenie wału/korbowodów, i pojawiają się wibracje. Jest to raczej normalne zjawisko.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |