![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 | |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-04-2008
Skąd: Toruń
Model: Hyundai Tucson+Fiat Brawo
Silnik: 1.6GDi/1.2 16V LPG
Rocznik: 2017/2001
Postów: 784
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-05-2012
Skąd: NE / GD
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDDI 90PS
Rocznik: 2000
Postów: 44
|
![]()
W grupie podwyższonego ryzyka wystąpienia usterki jest używany diesel z Common Rail i z dwumasowym kołem zamachowym.
Nie wiesz do końca jak poprzedni właściciel eksploatował pojazd. Jak masz CR to musisz uważać jakie paliwo tankujesz - wtryskiwacze w układzie CR pracują pod wysokim ciśnieniem i zanieczyszczenie w paliwie może je uszkodzić. W przypadku uszkodzenia wtryskiwaczy i dwumasy są duże koszty naprawy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-04-2011
Skąd: Łęczna
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 30
|
![]()
Super znawca ze mnie nie jest ale myślę że może dam jakoś radę określić stan silnika choćby porównując kulturę pracy do mojego Mondka z którym za niedługo będę musiał się pożegnać, a w nim tak jak wspominałem silnik nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Co prawda mam w nim TDDi a TDCi to inna bajka, no ale może jakoś się uda. Poza tym przy padającej dwumasie nie wystarczy dokładnie osłuchać silnika i popracować trochę sprzęgłem aby wykryć takową wadę?
A co do jakości paliwa to raczej się nie martwię. W Danii dbają o jakość (bynajmniej z tego co mi wiadomo). |
![]() |
![]() |