|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-10-2012, 17:17 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2009
Skąd: Gdańsk
Model: FFII
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 98
|
Jak zdemontować panel pod kierownicą z lewej strony?
Jak w temacie. W celu montażu CB chcę próbnie zdemontować plastikowy dolny panel po lewej stronie kierownicy - ten który ma wyprowadzenie złącza diagnostycznego i niewielką kieszeń. Jest tam pojedyncza śruba, ale po odkręceniu panel nie schodzi i rusza się razem z zegarami. Nie chcę nic urwać.
Macie może wiedzę czy za tym panelem jest wystarczając dużo niejsca aby po wycięciu otworu weszło tam niewielkie radio? Mile widziane jakiś rysunki np z etis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z góry dziękuję. |
23-10-2012, 21:20 | #2 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Jak zdemontować panel pod kierownicą z lewej strony?
no w razie dzwona pięknie uszkodzi ci kolano -znam taki przypadek
|
23-10-2012, 21:31 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-06-2011
Model: Ford Focus Combi Ghia
Silnik: 1.8 TDDi 90KM
Rocznik: 1999
Postów: 24
|
Odp: Jak zdemontować panel pod kierownicą z lewej strony?
Witam,dokładnie nie pamiętam ale u siebie też to demontowałem.Nie jestem pewien czy trzeba demontować plastik w którym,jest przełącznik świateł ale ta półeczka ma jakieś spinki na pewno.Jedna jest widoczna na foto oczywiście przeciwne strony jak w wersji EU.Popatrz zaglądając pod nią i poszukaj jakiś śrub.DODAJE POGLĄDOWE FOTO
pozdrawiam |
23-10-2012, 21:34 | #4 |
ford::specialist
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 11-12-2011
Skąd: Dobre Miasto
Model: focus II FL
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 0
|
Odp: Jak zdemontować panel pod kierownicą z lewej strony?
bochun2 coś ci się modele pomyliły
|
24-10-2012, 06:43 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 22-03-2011
Skąd: Mielec
Model: Focus MK2, Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 2006, 2009
Postów: 80
|
Odp: Jak zdemontować panel pod kierownicą z lewej strony?
Cytat:
Co do ściągnięcia panelu to trzyma się on na kilku śrubach (robiłem instalacje jakiś czas temu więc już nie za bardzo pamiętam ile dokładnie) 2 lub 3. Zlokalizowane są one od spodu oraz pod boczną osłoną deski rozdzielczej. O ile pamiętam to ja zabierałem się do ściągnięcia tej osłony od dołu, tzn od plastikowego elementu obok nóg, demontowałem później również progi, ponieważ tamtędy mam puszczony kabel antenowy. Ostatnio edytowane przez bs84 ; 24-10-2012 o 06:50 |
|
24-10-2012, 06:53 | #6 | ||||||
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2009
Skąd: Gdańsk
Model: FFII
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 98
|
Odp: Jak zdemontować panel pod kierownicą z lewej strony?
Cytat:
Bump: Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez storky ; 24-10-2012 o 07:07 |
||||||
24-10-2012, 07:38 | #7 | ||||
ford::average
Zarejestrowany: 22-03-2011
Skąd: Mielec
Model: Focus MK2, Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 2006, 2009
Postów: 80
|
Odp: Jak zdemontować panel pod kierownicą z lewej strony?
Cytat:
Cytat:
Co do instalacji na rzepie 3M, jak się przyjrzysz na zdjęciu moje radio ma naklejony takowy rzep - też myślałem nad tym rozwiązaniem początkowo, aby uniknąć wiercenia itp. niestety powierzchnia ta gdzie zamontowałem radio nie jest idealnie płaska i rzep miał za małą powierzchnię styczną i niestety nie trzymał tak jak tego oczekiwałem. Cytat:
Cytat:
Jednak idąc dalej tym tropem, uważam, że można było by się zastanowić nad montażem radyjka w kieszeni drzwi. Plusy = radyjko z zewnątrz prawie nie widoczne; gruchę możesz schować obok w kieszeni; wszystko jest pod ręką. Minusy = o ile przeciągnięcie kabla zasilającego nie byłoby większym problemem (lub nawet jakieś podpięcie pod którąś z kostek w drzwiach - jeżeli w ogóle jest takowa możliwość) o tyle bryndzlowanie się z kablem antenowym mogłoby stanowić problem. Dodatkowo tak jak wspomniałem wcześniej, ten panel gdzie teraz jest zainstalowane radio kosztuje niecałe 40 zł na allegro. Jeżeli kiedyś przyjdzie mi sprzedać auto, łatwo go podmienić i tapicerka w środku nie będzie miała dziur. Nie wiem jak wygląda ta sytuacja w przypadku tapicerki drzwi. |
||||
24-10-2012, 08:55 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2009
Skąd: Gdańsk
Model: FFII
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 98
|
Odp: Jak zdemontować panel pod kierownicą z lewej strony?
Całość sprowadzi się do wycięcia takiego obszaru w panelu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Z tyłu (osada sprzęgła chyba tam jest) i z prawej (kolumna kierownicy) jest jeszcze kilka centymetrów luzu. Wycięcie rozgrzanym ostrzem, krawędzie można wykończyć czymś takim: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Muszę jeszcze opracować sposób solidnego montażu rzepami, tak aby radio można było łatwo zdemontować dla dostępu do złącza diagnostycznego samochodu Ostatnio edytowane przez storky ; 26-10-2012 o 16:50 |
24-10-2012, 09:12 | #9 |
ford::average
Imię: Fred
Zarejestrowany: 11-06-2012
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus, S-Max
Silnik: 1.6 TDCi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005,2011
Postów: 97
|
Odp: Jak zdemontować panel pod kierownicą z lewej strony?
kolego jak juz sciagniesz ten panel to daj prosze znac jak to zrobic najprosciej, instrukcja bedzie przydatna również dla mnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
26-10-2012, 13:03 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2009
Skąd: Gdańsk
Model: FFII
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 98
|
Odp: Jak zdemontować panel pod kierownicą z lewej strony?
Demontaż okazał się wyjątkowo prosty.
Należy zacząć od wysunięcia części panelu spod uszczelki: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A później odkręcić pojedynczą śrubę nasadką torx T20. Zrobiłem to w takiej kolejności: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. U mnie jako pierwsze i najłatwiejsze do wypięcia okazały się spinki bezpośrednio pod kolumną kierownicy, następnie śruba, spinka przy drzwiach i pozostałe w centralnej części panelu. Złącze diagnostyczne jako ostatnie: wypychamy je kciukiem lewej dłoni, prawą luzując blaszki zatrzasków. Zapasowy panel już kupiłem, jak tylko dojdzie - ruszam z robotą. Ostatnio edytowane przez storky ; 26-10-2012 o 13:11 |