![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]()
Jak Wam w te niższe temperatury kręci rozrusznik w 1.8TD? Mój MK2 pierwszą zimę będzie nocował na dworze, więc jest to ważne. Rozrusznik jednak przy temperaturach w okolicach 0 wyraźnie wolniej kręci niż w lecie... Przy -15 będzie pewnie tragedia. Był on regenerowany 2 lata temu, sprawdziliśmy wtedy i jest to ta mocniejsza wersja. Mimo to wolałbym, aby kręcił lepiej... Zakładał ktoś rozrusznik z innego auta, typu VW Golf TDI?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
To wolniejsze kręcenie to chyba nie rozrusznik (skoro był relatywnie niedawno regenerowany - kwestia jest jeszcze tego jak był regenerowany), ale wina oleju silnikowego, który ewentualnie zgęstniał. Ale w sumie to dziwne bo pewnie nie jeździsz na minerale.
Nie wiem na ile wolniej kręci. To są wrażenia subiektywne, więc ciężko jest cokolwiek radzić. Ja osobiście garażuję auto od zawsze (czyli odkąd mam auto/a) pod chmurką i dlatego też nie zauważam tego, żeby wolniej kręcił. Może być to jeszcze ewentualnie wina akumulatora. Gdy kiedyś akumulator mi umierał (a trwało to 2 tygodnie bo nie wiedziałem, że w dieslach nie ma przebacz i słabawy akumulator to w zimie złom, choć może w sprawnym benzyniaku jeszcze by obleciał), to gdy w końcu kupiłem nowy to w pierwszej chwili miałem wrażenie, że mi rozrusznik chce odlecieć - tak mocno kręcił (też mam tę mocniejszą wersję rozrusznika). Oczywiście z akumulatorem (czyli ogólnie prądem) wiąże się wiele innych ewentualnych problemów: docisk na klemach, styki na rozruszniku, itd. PS. Moja ówczesna wymiana akumulatora nie przyniosła oczekiwanych efektów bo choć mocno kręcił to świece miałem z żarnikiem 17mm i dopiero jak wymieniłem na 20,5mm to odpalanie w mroźne dni było możliwe. Jak w tym roku będą problemy z odpalaniem to wkręcę świece z żarnikeim 24mm od m. in. opla astry.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... Ostatnio edytowane przez bongo ; 30-10-2012 o 23:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo mk II kombi
Silnik: 1,8 TD ENDURA
Rocznik: 2000
Postów: 83
|
![]()
Witam.
Co do dłuższych świec niż 20,5mm sam jestem ciekaw ile ( jak długie świece da się bezpiecznie wkręcić). Sewgo czasu też wymieniłem 17 na 20 i znacznie się poprawiło. Co do sprawy wolniejszego kręcenia to proponuję podładować aku i zobaczyć jak bedzie odpalał po kilku dniach od ładowania. Lub odrazu podjechać na sprawdzenie aku aerometrem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]() Cytat:
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-10-2012
Skąd: Szymanów
Model: scorpio
Silnik: 2,0 8v
Rocznik: 1995
Postów: 74
|
![]()
Miałem kiedyś problem z wolnym kręceniem w mondku. Winą były zardzewiałe styki od akumulatora przy rozruszniku a o nakrętce nie wspomnę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]()
Styki nie bardzo, bo podobny efekt był 2 lata temu po regeneracji, która dała trochę ale niewiele. Wtedy też próbowaliśmy inny rozrusznik, ale kręcił identycznie. Chyba, że faktycznie coś jest z okablowaniem, przez co oba rozruszniki chodziły tak samo.
Akumulator jest jeszcze w bardzo dobrym stanie, ma coś około roku. Z kolei świece to na pewno nie są, bo auto odpala od ręki. Nie kręci długo, ale bardzo wolno. Po prostu takie wooooolne łyp łyp i już chodzi (w lecie to łyp łyp jest dużo szybsze). Akurat odpalanie tego silnika jest rewelacyjne. Jakby rozrusznik mocno kręcił to nie bałbym się temp. -20 (kręcę max 2 obroty wału do odpalenia)... Aha, olej zalany jest 10W40. Przy zerowych temperaturach jeszcze pewnie nie jest w stanie stałym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-10-2012
Skąd: Szymanów
Model: scorpio
Silnik: 2,0 8v
Rocznik: 1995
Postów: 74
|
![]()
A jeszcze o jakiej pojemności masz akumulator? Miałem u siebie 70Ah kręcił wolno mimo że był nowy. Założyłem 90Ah to rozrusznik tak kręcił że odpalał na pół obrotu. Może dla próby pożycz od kogoś mocniejszy akumulator. Zaznaczam że trzeba podgiąć troszkę półkę bo większy się nie mieści, ale po podgięciu nie ma problemu. Olej jest jak najbardziej prawidłowy.
|
![]() |
![]() |