|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-11-2012, 20:09 | #31 | |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 24-06-2011
Model: FOCUS II
Silnik: 1.6 TI-VCT
Rocznik: 2006
Postów: 21
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
ale Ty masz chyba wersję 100 konną? tam jest to chyba troszkę inaczej rozwiązane....termostat jest chyba też inny (a przy okazji tańszy), i w innym miejscu? czy ktoś posiadający TI-VCT też może potwierdzić, że mu się nagrzewa po tak krótkim odcinku? Bo to by znaczyło, że ewidentnie u mnie coś nie tak. |
|
08-11-2012, 23:32 | #32 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-09-2011
Skąd: Śląsk
Model: mk2 FL
Silnik: 1.6 115 KM
Rocznik: 2009
Postów: 158
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Ja mam ti-vct. Nagrzewa się moim zdaniem dość szybko... natomiast ja do czasu aż nie ruszy się wskaźnik nie przekraczam 2,5 - 3 tyś. obrotów.
|
09-11-2012, 05:26 | #33 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Potwierdzam, 115km po 2 max 3 km jest ciepły (co prawda mam po fl ale chyba silnika nie zmieniali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) ciekawostka - foczka nagrzewa mi sie ze 2razy szybciej od mondeusza.
|
09-11-2012, 07:37 | #34 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 24-06-2011
Model: FOCUS II
Silnik: 1.6 TI-VCT
Rocznik: 2006
Postów: 21
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Dzięki za informacje.
Cóż....więc to raczej coś (termostat) padło u mnie....poczekam na mróz około minus 10....jak silnik będzie miał problem z nagrzaniem się, to zmienię termostat...na razie nie ruszam ... napiszę po większych mrozach |
09-11-2012, 16:29 | #35 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 07-08-2012
Skąd: KNW
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 PB
Rocznik: 2005
Postów: 88
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Tak, mam 100 konnego ;P To pierdola wiec sie nie przejmuj. Ja przy 90k km sie szykuje na wymiane pompy paliwa, to jest dopiero rozpacz.
|
09-11-2012, 20:17 | #36 | |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 24-06-2011
Model: FOCUS II
Silnik: 1.6 TI-VCT
Rocznik: 2006
Postów: 21
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
dzisiaj w końcu trochę powęszyłem/podedukowałem i oto trochę info merytorycznych: podpiąłem ELM327 do auta....i widzę, że to, co w teście zegarów jest określane jako temperatura głowicy, to jest dokładnie temperatura cieczy chłodzącej (odczyt z ELM) plus 40 stopni. I to dokładnie z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, bo przeskok wartości jest dokładnie w tym samym momencie na zegarach i na ELM (czyli nie są brane info z dwóch czujników np. jednego cieczy chłodzącej (jest chyba w obudowie termostatu?), a drugiego z głowicy, gdyż wskazania nie zmieniały by się w 100% w tym samym momecie.) Ktoś w ogóle widział jakiś czujnik temperatury w głowicy? Czyli "test" na zegarach pokazuje 100 stopni, to ciecz chłodząca ma 60 stopni. "Test" pokazuje 140 stopni to ciecz ma 100 stopni, i to by było z grubsza OK. O ile widziałem w sklepach internetowych, to temperatura otwarcia termostatu to 98 stopni (czyli 138 stopni w "teście"). Więc wygląda, że mój focus dobrze trzyma zadaną temperaturę, tylko 2-3 razy dłużej do niej dochodzi niż poprawnie skonstruowane silniki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zobaczę jeszcze, czy trzyma temperaturę na mrozie. Ostatnio edytowane przez kult0035 ; 09-11-2012 o 20:20 |
|
23-11-2012, 12:46 | #37 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-11-2012
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 115KM Benzin
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Wymieniłem termostat (całość, wraz z obudową) - trzeba było zamówić w Fordzie oryginalny - 320 PLN. Teraz już, odpukać, wszystko jest OK. Nagrzewa się parę minut, ogrzewanie hula, a temperatura nie spada :-)
Pozdro |
23-11-2012, 13:11 | #38 | |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 24-06-2011
Model: FOCUS II
Silnik: 1.6 TI-VCT
Rocznik: 2006
Postów: 21
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
I co znaczy "nagrzewa się w parę minut". Mógłbyś spojrzeć w "teście zegarów" kiedy (po ilu km) osiąga temperaturę 130 (czyli 90)? |
|
24-11-2012, 14:15 | #39 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-11-2012
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 115KM Benzin
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Tak, trzeba było wymontować alternator. Jak mówiłem, robiłem u znajomego mechanika..
Co do rozgrzewania się: na pewno zależy od pogody na zewnątrz, ale wczoraj rano było 5 stop ni, w garażu z 7, a rozgrzał mi się do temperatury 90 w jakieś 5-6minut (ok. 4 km), czyli tak jak kiedyś. I co najważniejsze, ogrzewanie dałem na 22 stopnie (mam automatyczną klimę) i wskazówka temperatury już nie opadała, a grzanie grzało cały czas mocno i wydajnie. |
24-11-2012, 19:53 | #40 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 24-06-2011
Model: FOCUS II
Silnik: 1.6 TI-VCT
Rocznik: 2006
Postów: 21
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Dzięki za odpowiedź. U mnie na razie w normie, choć jak pisałem rozgrzewa się nieporównywalnie wolniej niż np. w Octavii. Zobaczę jak przyjdą mrozy.
Miłej jazdy w cieple Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
Tagi |
benzyna , chłodzenie silnika , elektryka |
|
|