|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-11-2012, 15:42 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-11-2008
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 17
|
Za duże spalanie- 12L/100km
Ford Focus 1.6 benzyna Kombi 2009r.
Chciałbym prosić Was o radę gdyż po przejechaniu kilkuset kilometrów nowo zakupione auto okazało się zbyt mocno paliwożerne. 75% miasto i 25% trasa przy takich proporcjach auto spala 11.5l i może było by to do zaakceptowania gdyby nie fakt, że poprzednia moja foka paliła 9l maksymalnie a była o 10 lat starsza(1999). Na jednym z portali znalazłem coś takiego: "Otóż te silniki mają niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu przy średnim obciążeniu silnika, można to zmienić przez przeprogramowanie mapy silnika.Efekt; auto pali mniej przynajmniej o litr ,silnik dostał 10 koni więcej,zwiększył się trochę moment obrotowy i elastyczność co jest od razu odczuwalne." Ile taki zabieg przeprogramowania kosztuje? Czy uważacie, że faktycznie jest szansa na ten litr benzyny mniej? Ostatnio edytowane przez mateo1977 ; 26-11-2012 o 18:35 |
26-11-2012, 17:12 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-06-2012
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 45
|
Odp: Focus 2009r. 12L/100km
A jaki masz dokładnie silnik?
|
26-11-2012, 20:50 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-02-2012
Skąd: wielkopolska
Model: Ford Focus Kombi
Silnik: 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma
Rocznik: 2009
Postów: 10
|
Odp: Za duże spalanie- 12L/100km
Witam,
Również mam Focusa rok 2009 wersja kombi,silnik 1,6 benzyna (według FORDEtis 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma) z tym że u mnie spalanie w mieście oscyluje w granicach 9-9.5 litra/100km. Krótkie dystanse nie rzadko z gazowaniem na światłach i korkami - więc jak na ten silnik i na te gabaryty auta (wagę) chyba nie jest źle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kiedyś wrzuciłem taki temat jak poniżej ale nikt nie odpowiedział (ignoruje odpowiedź gościa, który jeździ Escortem z 1992 roku a wypowiada się o aucie z 2009): Witam, Od początku roku jestem posiadaczem Forda Focusa MKII FL z 2009 roku w wersji KOMBI z silnikiem benzynowym 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma. Dużo na forum czytałem o ilości spalanego paliwa przed zakupem ale i tak decyzja padła na zakup benzyniaka - jakoś chyba boję się diesla Póki co spalanie prezentuje się w następujący sposób: Jazda 80% miasto, 20% trasa, styl jazdy normalny, bez gazowania: - okres styczeń-luty z dużymi mrozami i na odcinkach w mieście 4-5km około 10 L/100km według komputera; - obecnie według komputera 9,1 L/100km, Ostatnio przeglądałem ofertę firmy V-TECH i znalazłem coś takiego jak w linku poniżej: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Zastanawiam się czy ktoś coś takiego wykonał i jak to ma się do rzeczywistości, przy takim spalaniu jak wyżej 10% oszczędności to według mnie dużo. Podkreślam że nie zależy mi na zwiększeniu mocy auta ale na zmniejszeniu jego spalania, ale mam kilka obaw: - jak to może wpłynąć na żywotność silnika ? - czy taki "tuning" jest odczuwalny przy zużyciu paliwa (pytanie dla tych którzy to zrobili) ? Będę wdzięczny za odpowiedzi Nadmienię, że chciałbym wykonać taki zabieg u poznańskiego przedstawiciela firmy V-TECh więc będę wdzięczny za opinie co do tej firmy. Z miła chęcią dowiedziałbym się czy ktoś wykonał taki zabieg ?!? |
27-11-2012, 20:04 | #4 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Za duże spalanie- 12L/100km
Jeśli to benzin, to nie licz na oszczędności. Chip Tunning to przede wszystkim Turbo Diesel i Turbo Benzin. Tam jest w czym mieszać i co poprawiać. Jeśli chodzi o silniki wolnossące i to zarówno benzynowe jak i Diesela, to chiptunningiem praktycznie nic nie osiągniesz, a zapłacisz niemało.
W benzynie najbardziej ekonomicznie wychodzi ... gaz-tunning. Dobra instalacja gazowa odpowiednio dobrana do silnika. Oszczędności na poziomie kilkudziesięciu procent.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |