![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Olsztyn
Model: Ford S-max
Silnik: 2,0 TDCi 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 15
|
![]()
Witam,
Ford S-max 2006, mam dość nietypowy silnik 2.0 TDCi 130KM, AZWA, sterownik simens, wtrysk simens, DPF. sprawdziłem w innych działach, ale nie znalazłem odpowiedzi. W Microcat znalazłem, że na schamacie są narysowane 3 zawory elektropneumatyczne od podciśnienia w tym silniku. Zlokalizowalem 2szt . Jeden po prawej od silnika i drugi pod filtrem paliwa/alternatorem. Czy to prawda, że są 3 szt? Który odpowiada za sterowanie turbiną? Przewody od tego po prawej stronie wymacałem że idą za silnik i podejrzewam, że to ten. Ten pod filtrem za co odpowiada? Od niego przewody idą też gdzieś w miejsce którego nie mogę dojrzeć. Od jakiegoś czasu poszarpuje mi przy ok 2000obr/min i 2 razy wywalił błąd (P2263 - układ chwilowego zwiększania mocy turbodoładowania funkcjonowanie oraz przeładowanie, nie pamietam numeru), zawór od podciśnienia obok silnika brzeczy po zgaszeniu silnika i mocno się nagrzewa. Zanim wyjmę turbinę do czyszczenia zmiennej geometrii wolę najpierw wyeliminować inne możliwości. Wszędzie jest napisane, że jeden z nich steruje EGR, ale u mnie EGR nie ma podłaczenia podciśnienia, tylko wtyczka od góry. Zaślepił ktoś EGR w tym silniku? Ostatnio edytowane przez MaLy_1980 ; 27-11-2012 o 11:15 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
![]()
Niestety nie pomogę, ale chętnie się dowiem co i jak, bo mam ten sam silnik co Ty.
Na forum widziałem parę S-Maxów z tym motorem - 2 lub 3 oprócz mnie, a zapewne w dziale Mondeo też ktoś by się znalazł ...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::expert
![]() Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
![]() Cytat:
Powinieneś mieć tak jak na fotce 4 -tego. posta , bo to taki masz silnik , ten głębiej to od turbiny , ten pierwszy jest od EGR.
__________________
![]() Ostatnio edytowane przez eclipse ; 27-11-2012 o 15:37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Olsztyn
Model: Ford S-max
Silnik: 2,0 TDCi 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 15
|
![]()
Te tematy przejrzałem i nie mam tak jak w innych postach w tym temacie. Dlatego założyłem nowy temat.
W miejscu z fotki mam tylko jeden zawór, drugi jest pod filtrem paliwa, a Microcat pokazuje 3 szt. Z tego co wymacałem EGR nie ma podłączenia pneumatyki tylko elektryczne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
![]()
Hmmm, ciekawe, że masz to inaczej - az chyba się do auta pofatyguję i zerknę jak to u mnie wygląda i dam znac wtedy ...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::expert
![]() Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
![]() Cytat:
Cytat:
__________________
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Olsztyn
Model: Ford S-max
Silnik: 2,0 TDCi 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 15
|
![]()
Microcat - zdjęcie z ekranu,
ten u góry obrazka jest z prawej strony silnika i wężyk od niego idzie za silnik, któryś z tych na dole zdjęcia jest pod filtrem paliwa w okolicy alternatora, tylko te zlokalizowałem w aucie |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
![]()
Dzisiaj zaglądałem pod maske i porównując to co zobaczyłem z tym co widać na zdjeciu od Eclipse, to ja mam chyba tylko ten pierwszy zawór ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nastepnym razem wezmę aparat i pstryknę fotkę po zdemontowaniu puchy filtra powietrza - może wtedy coś więcej będzie widać ...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 18-05-2012
Skąd: Katowice
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 DTCI
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
![]()
witam chce odświeżyć temat mam S-maxa z silnikiem 143PS i mam taki sam układ tych zaworów jak w opisie jeden obok filtra powietrza drugi pod alternatorem z prawej strony silnika . Odczytałem numery z zaworu i są całkiem inne niż opisywane na wielu forach . Oznaczenie zaworu 6G9Q-9E882-BA różni się tylko końcowym oznaczeniem BA a nie CA. Przeglądając neta znalazłem tylko jeden taki zawór i z opisu wynika , że jest to z forda galaxy a akurat ten hałasuje i jest spadek mocy. Przeglądałem wiele forów i nie spotkałem się z takim układem zaworów w tym silniku i o takim oznaczeniu końcowym zaworu BA. Czy można zastąpić ten zawór takim o oznaczeniu CA a może nie ma to żadnej różnicy sam już nie wiem proszę o jakieś wskazówki dodam jeszcze ,że zawory były już zamieniane miejscami i bez efektu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
|
![]() |
![]() |
![]() |