Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-11-2012, 11:10   #1
MaLy_1980
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Olsztyn
Model: Ford S-max
Silnik: 2,0 TDCi 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 15
Domyślnie zawory podciśnienia silnik AZWA

Witam,
Ford S-max 2006, mam dość nietypowy silnik 2.0 TDCi 130KM, AZWA, sterownik simens, wtrysk simens, DPF.
sprawdziłem w innych działach, ale nie znalazłem odpowiedzi.
W Microcat znalazłem, że na schamacie są narysowane 3 zawory elektropneumatyczne od podciśnienia w tym silniku.
Zlokalizowalem 2szt . Jeden po prawej od silnika i drugi pod filtrem paliwa/alternatorem.
Czy to prawda, że są 3 szt? Który odpowiada za sterowanie turbiną? Przewody od tego po prawej stronie wymacałem że idą za silnik i podejrzewam, że to ten.
Ten pod filtrem za co odpowiada? Od niego przewody idą też gdzieś w miejsce którego nie mogę dojrzeć.
Od jakiegoś czasu poszarpuje mi przy ok 2000obr/min i 2 razy wywalił błąd (P2263 - układ chwilowego zwiększania mocy turbodoładowania funkcjonowanie oraz przeładowanie, nie pamietam numeru), zawór od podciśnienia obok silnika brzeczy po zgaszeniu silnika i mocno się nagrzewa. Zanim wyjmę turbinę do czyszczenia zmiennej geometrii wolę najpierw wyeliminować inne możliwości.


Wszędzie jest napisane, że jeden z nich steruje EGR, ale u mnie EGR nie ma podłaczenia podciśnienia, tylko wtyczka od góry.
Zaślepił ktoś EGR w tym silniku?


Ostatnio edytowane przez MaLy_1980 ; 27-11-2012 o 11:15
MaLy_1980 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2012, 12:14   #2
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie Odp: zawory podciśnienia silnik AZWA

Niestety nie pomogę, ale chętnie się dowiem co i jak, bo mam ten sam silnik co Ty.
Na forum widziałem parę S-Maxów z tym motorem - 2 lub 3 oprócz mnie, a zapewne w dziale Mondeo też ktoś by się znalazł ...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2012, 15:35   #3
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: zawory podciśnienia silnik AZWA

Cytat:
Napisał MaLy_1980 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam,
Ford S-max 2006, mam dość nietypowy silnik 2.0 TDCi 130KM, AZWA

Wszędzie jest napisane, że jeden z nich steruje EGR, ale u mnie EGR nie ma podłaczenia podciśnienia, tylko wtyczka od góry.
Zaślepił ktoś EGR w tym silniku?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Powinieneś mieć tak jak na fotce 4 -tego. posta , bo to taki masz silnik , ten głębiej to od turbiny , ten pierwszy jest od EGR.
__________________
......................... Pozdrawiam .

Ostatnio edytowane przez eclipse ; 27-11-2012 o 15:37
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2012, 05:40   #4
MaLy_1980
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Olsztyn
Model: Ford S-max
Silnik: 2,0 TDCi 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 15
Domyślnie Odp: zawory podciśnienia silnik AZWA

Te tematy przejrzałem i nie mam tak jak w innych postach w tym temacie. Dlatego założyłem nowy temat.
W miejscu z fotki mam tylko jeden zawór, drugi jest pod filtrem paliwa, a Microcat pokazuje 3 szt. Z tego co wymacałem EGR nie ma podłączenia pneumatyki tylko elektryczne.
MaLy_1980 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2012, 07:47   #5
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie Odp: zawory podciśnienia silnik AZWA

Hmmm, ciekawe, że masz to inaczej - az chyba się do auta pofatyguję i zerknę jak to u mnie wygląda i dam znac wtedy ...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2012, 08:25   #6
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: zawory podciśnienia silnik AZWA

Cytat:
Napisał MaLy_1980 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam,
Ford S-max 2006, mam dość nietypowy silnik 2.0 TDCi 130KM, AZWA, sterownik simens, wtrysk simens, DPF
W Microcat znalazłem, że na schamacie są narysowane 3 zawory elektropneumatyczne od podciśnienia w tym silniku.
to zrób skan obrazu i wstaw tu fotkę będzie łatwiej .

Cytat:
Napisał MaLy_1980 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2 razy wywalił błąd (P2263 - układ chwilowego zwiększania mocy turbodoładowania funkcjonowanie oraz przeładowanie, nie pamietam numeru),
jak nie pamietasz to jak chcesz uzyskać informacje ?.....
__________________
......................... Pozdrawiam .
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2012, 10:01   #7
MaLy_1980
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Olsztyn
Model: Ford S-max
Silnik: 2,0 TDCi 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 15
Domyślnie Odp: zawory podciśnienia silnik AZWA

Microcat - zdjęcie z ekranu,
ten u góry obrazka jest z prawej strony silnika i wężyk od niego idzie za silnik,
któryś z tych na dole zdjęcia jest pod filtrem paliwa w okolicy alternatora,
tylko te zlokalizowałem w aucie
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg zaworki.JPG (64.7 KB, 200 wyświetleń)
MaLy_1980 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2012, 10:08   #8
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie Odp: zawory podciśnienia silnik AZWA

Dzisiaj zaglądałem pod maske i porównując to co zobaczyłem z tym co widać na zdjeciu od Eclipse, to ja mam chyba tylko ten pierwszy zawór ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Nastepnym razem wezmę aparat i pstryknę fotkę po zdemontowaniu puchy filtra powietrza - może wtedy coś więcej będzie widać ...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2013, 18:21   #9
markusm
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 18-05-2012
Skąd: Katowice
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 DTCI
Rocznik: 2007
Postów: 2
Domyślnie Odp: zawory podciśnienia silnik AZWA

witam chce odświeżyć temat mam S-maxa z silnikiem 143PS i mam taki sam układ tych zaworów jak w opisie jeden obok filtra powietrza drugi pod alternatorem z prawej strony silnika . Odczytałem numery z zaworu i są całkiem inne niż opisywane na wielu forach . Oznaczenie zaworu 6G9Q-9E882-BA różni się tylko końcowym oznaczeniem BA a nie CA. Przeglądając neta znalazłem tylko jeden taki zawór i z opisu wynika , że jest to z forda galaxy a akurat ten hałasuje i jest spadek mocy. Przeglądałem wiele forów i nie spotkałem się z takim układem zaworów w tym silniku i o takim oznaczeniu końcowym zaworu BA. Czy można zastąpić ten zawór takim o oznaczeniu CA a może nie ma to żadnej różnicy sam już nie wiem proszę o jakieś wskazówki dodam jeszcze ,że zawory były już zamieniane miejscami i bez efektu.
markusm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2013, 00:04   #10
dikileiden
ford::professional
 
Avatar dikileiden
 
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
Domyślnie Odp: zawory podciśnienia silnik AZWA

kup u tego gościa [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , sporo osób u niego kupiło i wymieniali po dwie sztuki .
dikileiden jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:18.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.