![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: PATRYCJA
Zarejestrowany: 03-01-2012
Skąd: KRYNICA
Model: FORD C MAX
Silnik: 1,6 DISEL
Rocznik: 2003/2004
Postów: 19
|
![]()
Witam wszystkim wracam po przerwie na forum .Mam c max 2003/2004 1.6 TDCI 80 KW jak to komus pomoze.i Od jakiegoś czasu strasznie przy odpalaniu i dodawaniu gazu kopci na czarno(nawet w czasie jazdy) tak ze sadza zostaje na ziemi ,w styczniu tego roku wymieniany był egr bo też coś swirował nie miało mocy auto .Dzis zaciągłam go do mechanika wymienic akumulator bo padł to mi cos powiedzial że jest mokre na jakims filtrze i że moze byc cos z turbina ale on nie zajmuje sie tymi nic wiecej mi nie powiedział.Musze dac po świetach do jakiegos konkretniejszego mechanika z tym ze nie chce byc w kasze dmuchana i moze mi cos podpowiecie co to moze byc nie chciałabym żeby mi auto padło i stało sie coś gorszego .
Z góry dziękuje i pozdrawiam Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 21-12-2012 o 18:41 Powód: zle wpisany tytuł |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
![]()
Proszę zapoznać się z pkt.6d regulaminu forum i poprawić tytuł tematu
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej? Uszczelki pod głowicą ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 28-06-2012
Skąd: Słupsk
Model: Ford Focus C-Max/Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 183
|
![]()
Koleżanko - proszę abyś udała się do mechanika w celu odczytania kodów błędów, jakie komputer w Twoim aucie zapamiętał jako usterkę(i)> Wtedy skutecznie Ci coś poradzimyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
P.S. EGR wymieniono na nowy fabrycznie czy używany (wszystko wskazuje wstępnie na jego awarię - czyt.: "zawieszenie się". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: PATRYCJA
Zarejestrowany: 03-01-2012
Skąd: KRYNICA
Model: FORD C MAX
Silnik: 1,6 DISEL
Rocznik: 2003/2004
Postów: 19
|
![]()
Egr wymienieony na nowy. Błedów żadnych nie wykazuje tak mi powiedzieli wczoraj ale nie bardzo mam zaufanie do nicgh . Po świetach dam do mechanika bo teraz to juz nie ma mowy na nikogo konkretnego,ale moze sie uda cos ustalic albo wy mi pomozecie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: PATRYCJA
Zarejestrowany: 03-01-2012
Skąd: KRYNICA
Model: FORD C MAX
Silnik: 1,6 DISEL
Rocznik: 2003/2004
Postów: 19
|
![]()
do tego teraz raz wskoczy na obroty powyżej 3000 a tak to jedzie do 3000 tysiecy i tyle moze to jest dla was jakas podowiedz
Bump: do tego teraz raz wskoczy na obroty powyżej 3000 a tak to jedzie do 3000 tysiecy i tyle moze to jest dla was jakas podowiedz |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 28-06-2012
Skąd: Słupsk
Model: Ford Focus C-Max/Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 183
|
![]()
Jeśli jest w trybie awaryjnym to silnik nie przekroczy na pełnym gazie 2800 obr/min. Przyczyną w 99% przypadków jest Zawieszony EGR lub zawór kontroli doładowania TURBO. Patuska a po wymianie EGR na nowy trzeba go skalibrować na komputerze serwisowym, aby był prawidłowo odczytywany. Było to skalibrowanie zrobione?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: PATRYCJA
Zarejestrowany: 03-01-2012
Skąd: KRYNICA
Model: FORD C MAX
Silnik: 1,6 DISEL
Rocznik: 2003/2004
Postów: 19
|
![]()
tak był odwieszany na komputerze.ale własnie wracam z kosciołka autko juz muli dusi i kopci na czarno ledwo jedzie i nie uwierzycie wyskoczyl bład sprawdzam w ksiązce bład silnika a auto nie chce jechac tk go przymuliło .Jak mi wymieniali aumulator to mi mowił ze na filtrze powietrza jest olej a nie powinien a teraz chyba cos jeszcze doszło.Normalnie brakuje mi słow juz i to akurat przed swietami.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::average
![]() Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 28-06-2012
Skąd: Słupsk
Model: Ford Focus C-Max/Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 183
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: PATRYCJA
Zarejestrowany: 03-01-2012
Skąd: KRYNICA
Model: FORD C MAX
Silnik: 1,6 DISEL
Rocznik: 2003/2004
Postów: 19
|
![]()
Witam podłaczony dzis pod komputer bledy przepłymionerz i strasznie jest zasyfiony ten egr z tym że nie wiem co dalej bo to nie jest powodem chyba tego kopcenia a kopci na czarno dalej a jak wy myślicie ? ,jutro ma rozbierac samochod ale niewiem co dalej czego tu sie łapac Autko jest u fajnego mechanika tylko jeden tu taki jest wporzadku to mysle ze cos poradzi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Postów: n/a
|
![]()
Jak jest olej w filtrze powietrza, to oznacza że albo jest zapchana odma silnika, lub wytarte pierścienie tłokowe, silnik nie ma kompresji i wali przedmuchy do filtra powietrza odmą z klawiatury zaworów.
Można odkręcić korek wlewu oleju na pracującym silniku, zobaczyć czy mocno dmucha, lub wyjąć miarkę oleju i zobaczyć co sie dzieje. Diesel jak kopci na czarno to oznacza że nie ma siły, wtedy dostaje zwiększoną dawkę paliwa, a brak mu powietrza do jej prawidłowego spalenia, może to być przez zasyfiony filtr powietrza. Ostatnio edytowane przez salom ; 28-12-2012 o 15:48 |
![]() |