|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-01-2013, 11:57 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa
Witam!!
Na początku prosiłbym o wyrozumiałość, ponieważ to mój pierwszy post no i mam lekkiego stresa. Zacznę od początku, sprowadziłem c-max'sa z niemiec, silnik 2.0 TDCI, przejechałem nim razem z wujem około 900km. Podczas trasy nic się nie działo, śmigał jak igiełka w mrozach oraz deszczu. Po przyjechaniu do Polski i oczekiwaniu na rejestrację, moja Mamuska poruszała sie po mieście. Pewnego dnia dostałem od niej telefon: Auto stoi nie zapala, nie kręci. Na szczescie nie daleko od domu. Tak że szybko inne auto (Też Ford) linka i do garażu. Po podniesieniu maski zaobserwowałem na akumulatorze kawałek wygryzionego starego chleba.( byłem przekonany ze jakaś kuna bo to u nas dośc słwana doliglowść, ale każdy z elektryków i mechaników mówi iż kable i pod zespoły są OK).Po przekręceniu stacyjki paliła się czerwona i żółta dioda oraz na czerwono migał Immo. Samochód nie krecił, lecz radio grało, prąd był. Przyszedł znajomy elektryk z kompem po podpęciu było 10 błędów o to One: - U0073 - U0001 - U0140 - U0155 - U0121 - U0131 - U0118 - P1934 - P1935 - P2584 Skasował je wszystkie i autko znów śmigało. nie potrfało to zbyt długo, ja podczas jazdy zauwazylem iz świeci mi się ESP, nie mogłem go wyłączyć i po zatrzymaniu auta i zrobieniu zakupów, auto znów nawet nie drgneło. Byłem u 3 różnych elektryków, każdy mówi coś innego ale nikt nic w nim nie widzi. Jestem załamany, boję się go dac do serwisu ponieważ "przeczepią mi portfel". Gdyby ktoś miał podobną dolegliwość proszę o szybki kontakt na forum!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
07-01-2013, 14:43 | #2 |
ford::advanced
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 02-08-2011
Model: Kuga MK2 Lift Titanium Magnetic Grey
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM 16V
Rocznik: 2018
Postów: 383
|
Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa
Poczytaj tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
i tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] może coś pomoże. Widzę,że możesz mieć problem z DPF-em,zatkany lub brak płynu eolys jeżeli masz mokry dpf. A tak wogóle najpierw porządnie sprawdż akumulator. Ostatnio edytowane przez tomfoc2 ; 07-01-2013 o 14:54 |
07-01-2013, 16:20 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa
Dzieki Bardzo za podpowiedź, znalazłem te tematy dzisiaj, jutro będe nękał mojego znajomego. Może coś znajdziemy. Tak czy siak wszystko mi tu "śmierdzi" dużą kasą :/
|
08-01-2013, 19:11 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa
A więc, dzisiaj dowiedziałem się że mam filtr "Mokry". Mój C-max "wypił" aż 2,5L tego cudownie drogiego płynu. Po wyjeździe od mechanika i przejechaniu dosłownie 1 km, zauto znów zaświtało, wszystkie kontrolki wszystkie diotki, stracio na około minutę moc oraz wspomaganie kierownicy. Po szybkim powrocie do warsztatu znów przepiękna lista 10 błedów. Mój zaprzyjaźniony mechanik zdenerwowany bierze go na kanał i ogląda około godziny, po czym zagląda pod maskę ( choć ne jest elektrykiem) i (teraz proszę o wyrozumiłość) znajduje taki gruby czerwony kabel zakończony tak jak by "L" który wychodzi z puszki z bezpiecznikami obok akumulatora i tak sobie wisi... Podjechałem do elektryka który wcześniej robił mi auto mówi a to dziwne lecz teraz nie ma czasu i mam przyjechać jutro. Jutro wam napiszę czy ten kabel to coś poważnego... ręce lecą. :/ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
08-01-2013, 22:21 | #5 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Wołomin i okolice
Model: Accord Typ S
Silnik: 2.4 Pb + Podtlenek LPG ;)
Rocznik: 2004
Postów: 546
|
Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa
Zmień elektryka.
|
09-01-2013, 07:47 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
|
Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa
Podjedź do autokomisu i poszukaj takiego samego auta. Sprawdź pod maską do czego ten kabel idzie. Może sam naprawisz. ;-)
|
09-01-2013, 12:35 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa
A więc, po szybkiej wizycie u elektryka szybka diagnoza:" Bo tutaj autko było na 100% robione i bite, ten kabel po prostu nie został podłączony i abym mógł zobaczyć co i ajk to musze rozebrać całe auto i "więzi can",bo prawdopodobnie tu masz jakieś więzi może od innego autka. zajmie mi to około 5 dni roboczych". Masakra jakaś. Przyjechałem do domu i zastanawiam się co wy na to, Wujek ma C-maxsa MKII 1.8 dieselka i lookłem co tam u niego, są podobne kable ale wszystkie podłączone. Zrobiłem kilka zdjęć może ktoś coś wie:
Przepraszam za jakość zdjęc ale starym telefonem. Chodzi o to iż do wszystkich sa podłączone kabelki lecz ten czerwony "sobie tak wisi"... |
18-01-2013, 18:17 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-08-2010
Skąd: Szczecin
Model: Focus MKII
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 38
|
Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa
Nie chcę czarno wróżyć ale takie cyrki mogą się dziać z kilku przyczyn:
1. licznik był cofany (po tej operacji potrafią wyskakiwać błędy cuda), zmiana przebiegu to cała fala generowanych błędów (przebieg istotny jest sterownikowi m.in. do wypalania DPF, uzupełniania płynu ELOYS, ale generalnie jak je wykasujesz, nie ELM ale IDS (ori) lub IDS VCM OBD FORD (china) (działa skutecznie), 2. mogło być coś kombinowane ze sterownikiem. Jak odkręcisz koło lewe (od kierowcy) i ściągniesz od przodu nadkole do masz dostęp do sterownika. Po odpięciu klem od aku możesz go wypiąć i obejrzeć czy nie jest pogięty (jak był dzwon to mógł ulec uszkodzeniu). Czy nie ma gdzieś wystającego dziwnego silikonu z obudowy - w oryginale go prawie nie widać i ma delikatnie szary kolor. Bywa tak, że ktoś dobierał się do sterownika i pokleił go silikonem do uszczelnienia kibli - sam miałem taki przypadek po usunięciu DPF kiedy pseudo fachowiec z Poznania uwalił sterownik. Wtedy kiedy jest zwarcie do masy obudowy albo coś jest zalane silikonem mogą pojawiać się błędy typu BŁĄD KOMUNIKACJI Z SZYNA CAN - z reguły na początku mają literkę U. Od bólu dorwiesz używany sterownik na alledrogo, ktoś kto ma ori IDS dogra Ci go do auta i tyle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam i powodzenia. Ostatnio edytowane przez lobuz ; 18-01-2013 o 18:20 |
23-01-2013, 18:05 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa
A więc:
- Dolałem ten super mega drogi płyn do filtra cząsteczek stałych, po tej operacji dokladnie po 1 dniu skasowałem błedy i zawiozłem go do znajomego elektryka w miare dobrego, ten powiedzial iz będzie nim jeździł puki się nie zatrzyma. U mnie zatrzymywał się mnie wiecej po 1 lub 2 dniach uzytkowania. On jezdził nim ponad 10 dni i nic zapalał jak igiełka nie gasł szedl ładnie i równo. Teraz Auto do mnie wróciło. Jeździłem nim koło tygodnia bez problemu. Po czym dzisiaj znów Mamuśka wsiadła do auta i dzwoni ze wyskoczyły błędy ale odpalia i jedzie. Znów zaczyna sie chyba katastrofa, natomiast to co mówisz to całkiem możliwe bo inny elektryk tez stwierdził że był "puknięty". Musze dokładnie sprawdzić i dzieki za takie złe ale szczere podpowiedzi! Pozdrawiam! |
31-01-2013, 13:15 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa
Witam
Po ostatnich akcjach, dałem autko znów do znajomego elektronika. Okazało sie że ma znajomego w servisie i troche porozmawiali. Doszedł do wniosku iż to sa "Zimne luty" przy liczniku. Dostałem regeneracje licznika i od tygodnia autko śmiga bez problemu. Wiec tak jak na razie problem rozwiazany. Dziekuje wszystkim za pomoc, jak by się coś stało to napisze na Forum. Pozdrawiam! |
Tagi |
c-max , elektryka |
|
|