![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 19-01-2013
Model: Mondeo mk II
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 4
|
![]()
4 dni temu kupilem forda mondeo mkII 1.8TD. na ogledzinach wstepnych, jeździe próbnej - gitara, wszystko pieknie gra, aż tu nagle (wczoraj) prezentując auto dla szwagra, kiedy fordzik stał na luzie na odpalonym motorze (ciepłym) zaczęły skakać mu obroty. po kilkanaście sekund na zmianę, raz wyżej, raz niżej, przez około 2 minuty. i znowu wrocił do normy. podobnie miałem dzisiaj rano (-12). odpalilem, krótka rozmowa telefoniczna i nagle 2, 3 skoki obrotów i zgasł. ponowiłem akcje i taka sama reakcja - od 2 do 5 wariacji na obrotomierzu i koniec.
świeże auto, tak naprawde nie wiadomo z "jakich rąk" więc moja pierwsza diagnoza - filtr paliwa. owszem, znalazłem tam troche "syfu" w starym filtrze, wymieniłem... i nie odpala już kompletnie, nawet dyma nie puści, a kręci genialnie! bardzo proszę o poradę! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: zbyszek
Zarejestrowany: 19-01-2013
Skąd: Ełk
Model: focus MK1
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
![]()
Może nie napełniłeś filtra przy wymianie paliwem i zapowietrzyło się. Bardzo prawdopodobna opcja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 02-04-2011
Skąd: Toruń
Model: FOCUS
Silnik: 1,8 TDdi
Rocznik: 2001
Postów: 86
|
![]()
Kolego używamy "szukajki" na pewno coś wynajdziesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeżeli masz filtr z pompką trzeba pod pompować, aż do stwardnienia. Może źle założyłeś uszczelkę na filtrze, a może szybko złączka jeśli taką masz skończyła swój żywot i łapie powietrze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: zbyszek
Zarejestrowany: 19-01-2013
Skąd: Ełk
Model: focus MK1
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
![]()
Nie wiedziałem ze na filtrach są pompki. Mam jeszcze golfa3, i santa fe ale w żadnym z nich nie ma pompki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 19-01-2013
Model: Mondeo mk II
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 4
|
![]()
jest pompeczka, owszem i zrobiłem co trzeba, zdaje mi sie prawidłowo. wszędzie uszczeleczki są jak być powinno. skręciłem filtr, napompowałem paliwko, jak wyżej kolega napisał - do stwardnienia i nic. z tąd mooje zapytanie o wynikły problem, cóż się mogło stać?
PS: co oznacza szybko złączka? czy masz na myśli śrubę mocującą która idzie od góry, przez filtr do kopółki pod filtrem, dzieki której dociska sie filtr? jeśli tak, to wkomplecie z filtrem miałem uszczeleczkę na tą śrubę, więc moim zdaniem nie powinno zaciągać tam powietrza Ostatnio edytowane przez marcin.z. ; 20-01-2013 o 09:47 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-01-2009
Skąd: Gniezno
Model: mondeo mk2 hb
Silnik: 1.8 td endura-de
Rocznik: 2000
Postów: 91
|
![]()
szybko-złączki to te na przewodach paliwowych, które zakładasz na króćce wychodzące z filtra paliwa, chyba że masz już założone opaski
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 19-01-2013
Model: Mondeo mk II
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 4
|
![]()
rozumiem. nie z tym to nie ma nic wspulnego z tego względu, iż to jest część stała do której dokręca sie filtr
już chyba problem zażegnany. jednak widocznie zapowietrzyłem. odkręciłem dopływ paliwa ze wszystkich czterech zaworów i paliwa nie ma... pompowalem wspomnianą wyżej pompką ręczną przy filtrze do momentu aż wypłyneło paliwo (dobre 10min.), dokręciłem ten dopływ, ale znowu nie chciał zapalić. rozciągnąłem go więc na lince i zatrybił. ewidentnie była to wina filtra, ponieważ odrazu po odpaleniu zwracałem uwagę na obroty i jak narazie (odpukać) gra ładnie. w każdym bądź razie bardzo dziękuję za zainteresowanie moim tematem! pozdrawiam! Ostatnio edytowane przez marcin.z. ; 20-01-2013 o 16:43 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 06-05-2011
Skąd: Wejerowo
Model: Ford Escort
Silnik: 1.8 TD 90 KM pocisk na OR
Rocznik: 1999 211 tyś.km
Postów: 30
|
![]()
Kolego gdy założyłeś filtr to trzeba napompować pompką paliwo przy zdjętym przewodzie aż paliwo się przeleje przez rurkę z filtra.A ty naciskając pompkę sprężyłeś powietrze i wtedy luzując wtryski kombinował i na zaciąg.Dobrze że nie rozerwało rozrządu [i wtedy ludzie mówią ford ****o wort}a to tylko błachostka przy wymianie filtra.A na przyszłość wymieniaj filtr zawsze na jesieni/Będzie pan zadowolonyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez gregor676 ; 20-01-2013 o 19:21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: zbyszek
Zarejestrowany: 19-01-2013
Skąd: Ełk
Model: focus MK1
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
![]()
Brak możliwości odpalenia po wymianie filtra w 99% wiąże się z zapowietrzeniem, a tylko 1%ze zbiegiem okoliczności wystąpienia w tym samym czasie jakiejś awarii.
Bump: A ten 1% to chyba też przesadziłem. |
![]() |
![]() |