![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Zduńska Wola
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 355
|
![]()
Witam!
problem mam następujący: uszczelniana była pompa i teraz po uruchomieniu zimnego silnika obroty oscylują w granicach 700/m, po rozgrzaniu silnika wszystko wraca di normy 900/m. Zauważyłem że jest jakaś regulacja na lince od "naciągu wolnych obrotów". może tam trochę trzeba 'podkręcić' ???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-06-2009
Model: Escort kombi
Silnik: 1.8 TD Intercooler
Rocznik: 1997
Postów: 88
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
|
![]()
Odgrzebałem temat bo pytań dużo o właściwą regulację pomp.
Na forum Mondeo piszą,że regulując wolne obroty,wkładamy trzpień 4mm i regulujemy w ten sposób na 900obr....hmm Cytat:
Prawidłowa regulacja pomp z dźwignią STOP wygląda chyba następująco: 1. Wkładamy ten trzpień 4mm i ustawiamy 1500obr.(przy odciągniętej i zablokowanej dźwigni 1(STOP) 2. Zwalniamy STOP i śrubką przy niej regulujemy obroty na ok.850 3. Obroty szybkie zimnego silnika -950/min-sprawdza się pociągając ręką do oporu dźwignię 9(RAL)która pociągana jest poprzez linkę z termostatu woskowego 4. Dźwignia RAL nie powoduje przyspieszenia wtrysku,ma za zadanie tylko pociągnąć STOP i zwiększyć obroty na zimnym 5. Po każdej regulacji obrotów trzeba sprawdzić działanie dźwigni STOP czyli zatrzymanie pracy silnika. Te 1500 obr. to ustawienie wydatku szczątkowego(dawki minimalnej)po to żeby nie gasł i nie szarpał przy jednostajnej jeździe na obrotach np. 1600..na forum Mondeo zalecają 900...dlaczego,skąd takie różnice kiedy pompy podobne...w pompach z dźwignia STOP wydatek szczątkowy reguluje się dźwignią gazu na 1500 a nie 900...to ja tak myślę,ale mogę się mylić. Opis regulacji na załączonym rysunku zaczerpnąłem ze strony serwisowej Citroena..więc chyba wiarygodny. Na potwierdzenie mojej teorii jeszcze link z ustawieniami pompy według Renault na trzpieniu 5mm. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez tom2125 ; 09-02-2013 o 18:47 |
|
![]() |
![]() |