|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-03-2013, 20:29 | #31 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 04-10-2012
Skąd: małopolska
Model: ford galaxy
Silnik: 2,3 aut
Rocznik: 1997
Postów: 14
|
Odp: Mk1 2.3 duży spadek mocy. Kable , świece, cewki, lambda sprawdzone i jest ok.
jak juz wróciłem z tej proby, to juz nie odpalił. Kombinowałem przekładać te cewki, też na te stare, ale nic. Włożyłem wkońcu te co ujechałem 20km te z allegro, i też nic, dopiero przegazowałem przy rozruchu i załapał. W tej chwili nic nie trzepie, obroty ok 1000. Czyli chyba nieźle, ale po przygazowaniu tak na 10 prób, to ze dwa razy zgasł..
|
17-03-2013, 20:33 | #32 |
ford::specialist
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
|
Odp: Mk1 2.3 duży spadek mocy. Kable , świece, cewki, lambda sprawdzone i jest ok.
Mam dla Ciebie kilka rad.
1. Odepnij sonde lambde, pojeździj trochę zobacz co się będzie działo. 2. Musisz podjechać do kogoś kto ma kompa i odczytać wartość powietrza jaką podaje przepływomierz, to będzie bardzo pomocne w diagnozie ew. lewizny. 3. Przekaźnik nr 30 od pompy paliwa do sprawdzenia, najlepiej wymiany żeby mieć pewność. Bolączka 2.3, z powodu zimnych lutów pompa paliwa przestaje pracować i są duże problemy z odpaleniem. |
17-03-2013, 20:41 | #33 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 04-10-2012
Skąd: małopolska
Model: ford galaxy
Silnik: 2,3 aut
Rocznik: 1997
Postów: 14
|
Odp: Mk1 2.3 duży spadek mocy. Kable , świece, cewki, lambda sprawdzone i jest ok.
nie jeździłem tym autem z pół roku. Po tym jak zaczął nagle słabnąć, tracić moc, a w końcu juz nie odpalił, pomijając te wszystkie zabiegi do czasu wymienienia cewek które nic nie dały. Teraz po wymianie cewek, chyba dobrych bo odpalił idealnie, przejechałem 20km normalnie. Po czym zgasł na skrzyżowaniu, odpaliłem, ale te obroty trzabyło podtrzymać gazem bo by zgasł, ale i tak gasł bo do ronda musiałem zwolnić prawie do zera, a to automat i niemogłem przygazować.. Jak już wróciłem, zacząłem przekładać te cewki, inne (stare) kable cewki też, ale wróciłem do tego co było, i odpalił dopiero po przygazowaniu.. Trzyma obroty, i jak sie przejechałem to niby juz w porządku, ale na postoju jak przygazowałem kilka razy to obroty spadając z tych 3-4tyś to nie zatrzymały sie na 1000tylko zeszły niżej i zgasł..
|
17-03-2013, 20:45 | #34 |
ford::specialist
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
|
Odp: Mk1 2.3 duży spadek mocy. Kable , świece, cewki, lambda sprawdzone i jest ok.
Czemu piszesz drugi raz to samo?
Sprawdź to co napisałem to pogadamy i spróbujemy coś ustalić. Bez tych danych nikt Ci nie doradzi. Ciężko cokolwiek powiedzieć na odległość nie mając pomiarów ani diagnostyki. Tym bardziej, że objawy nie są typowe ale za to są nieregularne. Sprawdź to o czym mówię. |
17-03-2013, 20:50 | #35 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 04-10-2012
Skąd: małopolska
Model: ford galaxy
Silnik: 2,3 aut
Rocznik: 1997
Postów: 14
|
Odp: Mk1 2.3 duży spadek mocy. Kable , świece, cewki, lambda sprawdzone i jest ok.
ok te lambde odepne jutro i zobacze.. narazie dzięki za Twoj czas dla mnie. Pozdrawiam...
|
17-03-2013, 22:14 | #36 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-07-2011
Skąd: Chorzów
Model: Galaxy
Silnik: 2.0+LPG
Rocznik: 1996
Postów: 339
|
Odp: Mk1 2.3 duży spadek mocy. Kable , świece, cewki, lambda sprawdzone i jest ok.
Z tego co wyczytałem to NADAL masz stare świece i kable Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W moim silniku oryginalne świece motorcrafta i kable NGK wytrzymały 15-20 tyś !! po wykręceniu świece wyglądały jak nowe ! jedynie przerw była 1,1mm powinna być 1mm Ale jak spryskałem kable to była jedna wielka elektrownia atomowa ! Nie dopuszczałem do wiadomości że że nowy zestaw świec i kabli może zacząć robić problemy po 10 tyś i tak jeździłem i szukałem innej przyczyny. Po wymianie problemy ustały - miałem identyczne objawy jak twoje. Dodatkowo za utrudnione odpalenie i NAGŁE gaśnięcie - odpowiadał przekaźnik pompy paliwa /nr 30/ miał zimne luty. |
15-04-2013, 19:32 | #37 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 04-10-2012
Skąd: małopolska
Model: ford galaxy
Silnik: 2,3 aut
Rocznik: 1997
Postów: 14
|
Odp: Mk1 2.3 duży spadek mocy. Kable , świece, cewki, lambda sprawdzone i jest ok.
dzięki za pomoc, a co to znaczy "zimne luty" bo wyciągnąłem ten przekaźnik "30" i wydaje sie w porządku. Bo juz niewiem czego sie czepić. Niby odpali, ale tak po 1,5-2sek. i niby obroty ok, ale jak już włącze bieg tyl czy przód do obroty spadają o mało co nie zgaśnie. dodam że to automat. Jechać jedzie, ale gdzieś dalej to strach bo czasem zgośnie jak zaczynam hamować.. A lambde odpinałem i to samo. pozdrawiam
Bump: acha jeszcze ten przepływomierz, a gdzie to to jest? |
15-04-2013, 20:30 | #38 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-04-2013
Skąd: Chorzów
Model: Ford Galaxy
Silnik: 2.0+LPG
Rocznik: 1996
Postów: 33
|
Odp: Mk1 2.3 duży spadek mocy. Kable , świece, cewki, lambda sprawdzone i jest ok.
Jeśli można to podłącze się do tematu bo mam podobne objawy. Otóż też bardzo nierówno chodzi silnik na PB i na LPG, telepie mi całą budą a o jakiejś jeździe można zapomnieć bo nie ma mocy, gaśnie przy zatrzymaniu czy nawet po puszczeniu pedału gazu będąc rozpędzonym no i zaczął mi podobno kopcić-tak przekazał mi mechanik. Wspomniany mechanior stwierdził najpierw, że to przepływka ale podobno podpiął inną i nie było efektu, po podłączeniu do kompa wykazało, że niby teraz sonda lamba. Tyle, że on stwierdził, że nie ma sensu wymieniać tej sondy tylko najlepiej silnik bo kopci więc poszły pierścienie lub tłoki. Jednak mam wątpliwości co do jego fachowości po tym jak zapewniał mnie, że mam silnik 16 zaworowy a tu na forum dowiedziałem się, że jednak 8 zaworków mam w tym silniku. I moje pytanie/prośba co radzicie? Wymieniać silnik czy eliminować najpierw te błędy, które komp wykazuje?
Wymieniłem kable WN i nic, odpinałem też przy włączonym silniku pojedynczo te kable i gasł mi przy każdym kablu więc myśle, że z tym ok chyba, że pomimo tego cewka walnięta? Ostatnio edytowane przez makaze84 ; 15-04-2013 o 20:40 |
15-04-2013, 21:53 | #39 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 04-10-2012
Skąd: małopolska
Model: ford galaxy
Silnik: 2,3 aut
Rocznik: 1997
Postów: 14
|
Odp: Mk1 2.3 duży spadek mocy. Kable , świece, cewki, lambda sprawdzone i jest ok.
jak śledziłeś temat, to mój problem polegał na tym że nagle spadła moc i zaczął sie telepać silnik. Okazało sie że padła cewka/cewki/ wymieniłem obie dla pewności i pomogło.. Ale dalej mam problem z odpaleniem, czy jak już odpali to gaśnie przy hamowaniu, albo przygasa przy włączeniu biegu/w automacie/. Mam nadzieje że ten przekaźnik "30" jak wymienie to pomoże.. poczytaj poprzednie moje wpisy to zobaczysz czy objawy pasują do twoich.. pozdrawiam..
|
15-04-2013, 21:58 | #40 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 02-04-2013
Skąd: Żyrardów
Model: Galaxy mk1 GHIA
Silnik: 2,3 + gaz
Rocznik: 2000
Postów: 230
|
Odp: Mk1 2.3 duży spadek mocy. Kable , świece, cewki, lambda sprawdzone i jest ok.
makaze84, możesz trafić na jeszcze gorszy używany silnik więc dla pewności czy poleciały pierścienie lub tłoki zrób pomiar ciśnienia na cylindrach, to Ci sporo wyjaśni co do kopcenia i zmień mechanika bo jeśli on bez żadnych pomiarów ani dobrej diagnostyki chce od razu wymieniać silnik no to fajny z niego fachowiec
Ostatnio edytowane przez jedi6667 ; 15-04-2013 o 22:02 |
|
|
|