![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2012
Skąd: Ww
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 20
|
![]()
Witam mam taki problem z fordem ze ciężko mi odpala, długo trzeba kręcić, a na wolnym silniku po odpaleniu nim szarpie i zaraz po odpaleniu wylatuje z niego chmura dymu,
Wymieniłem w nim świece, oddałem pompe do pompiarza, tam została uszczelniona wyregulowana, i jakaś tam pompka w niej wymieniona, wyeliminowałem cofające się paliwo, układ jest teraz szczelny, problem z paleniem jak był tak dalej jest tylko teraz trochę łatwiej go pobudzić. W związku z Tym szukam problemu dalej, Teraz chce się skupić na rozruszniku bo wolno mi kręci, miałem zamiar go wymienić ale zastanowiła mnie taka sprawa ze np: mam słabe nawiewy, niby dmuchają ale tak jak by chciały a nie mogły(filtr kabinowy nowy) oraz szyby się podnoszą i opuszczają też bardzo wolno, może to jakoś jest powiązane z pracą rozrusznika, może mam po prostu coś z elektryką? może ktoś coś wie na ten temat bo nie chciał bym założyć nowego rozrusznika i usłyszeć jak w taki sam zamulony sposób kręci. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: wojtek
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: kraków
Model: mondeo
Silnik: 1.8 TD - Endura DE
Rocznik: 1999
Postów: 53
|
![]()
Hej. Ja się na autach nie znam, ale...
W moim zrobione było wszystko (akumulator, rozrusznik, alternator, świece, filtr, uszczelnienie przewodów, zregenerowana pompa, wymieniony regulator kąta wtrysku, sprawdzona kompresja) i nadal były kłopoty z odpalaniem. Aż ukruszył się kabel masowy od silnika. Meches kabel połączył na nowo porządnie, podczyścił podobno jeszcze jakieś styki i problemy się skończyły. Także pewnie warto w prądzie/kablach szukać dziury. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2012
Skąd: Ww
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 20
|
![]()
styki masy silnika sprawdzałem i czyściłem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Postów: n/a
|
![]()
Sprawdż miernikiem pobór prądu z akumulatora przy rozruchu. Trzeba było od tego zacząć, byłoby najtaniej, a skutek ten sam.Jak zmierzysz, to napisz, ile wynosi napięcie na akumulatorze w chwili grzania świec, a ile przy kręceniu rozrusznikiem.
|
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2012
Skąd: Ww
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 20
|
![]()
nie nie. To akurat odpada, akumulator mam dobry sprawdzałem. Przekładałem też na nowy z innego auta, ten sam efekt.
akumulator 74\680 Ostatnio edytowane przez Foxiu888 ; 22-03-2013 o 01:04 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Postów: n/a
|
![]()
Foxiu, niezrozumiałeś mnie, ja ci proponowałem abyś sprawdził pobór prądu, a ty mówisz że sprawdzałeś akumolator, i jest dobry. Ja w to niewątpię, ale gdybyś mnie zrozumiał, to wiedziałbyś , eh, nieprzekonanych nie przekona.
|
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2012
Skąd: Ww
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 20
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: tomek
Zarejestrowany: 19-11-2008
Skąd: olkusz
Model: mondeo mk2
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 97r
Postów: 77
|
![]()
witam
a czym to kolega ma zmierzyć ten prąd przy rozruchu?? (diesla ) bo jak weźmie miernik w ręce to go mogą kabelki poparzyć jak mu ktoś rozrusznikiem zakręci, o ile miernik wytrzyma w co mocno wątpię, nie bez powodu aku mają po 600A prądu rozruchowego no chyba że cęgowymGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dodam że jeśli napięcie przy rozruchu silnika spadnie poniżej 9V na zaciskach aku to aku jest kaput i trzeba nowy. ja obstawiam za późny wtrysk paliwa, stąd kłęby dymu, powodzenia paweł |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2012
Skąd: Ww
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 20
|
![]()
Podczas Grzania świec - 11,4 - 11,5
podczas rozruchu - 9,5 - 10 Co do dymu po rozruchu to zapomniałem dodać bardzo istotną rzecz. Auto słabo pali przy rozruchu zimnego silnika, np. po nocy. na Ciepłym nie ma większych problemów. Kłęby dymu pojawiają się przy zimnym silniku i Tylko po pierwszym odpaleniu , prawdopodobnie przez nagromadzenie się w cylindrach za dużej dawki paliwa. Gdy już mi odpali i zgaszę go po paru sekundach to kolejne odpalenie już nie sprawa mu tyle trudności i nie ma żadnego większego dymu Ostatnio edytowane przez Foxiu888 ; 23-03-2013 o 14:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Postów: n/a
|
![]()
Foxiu, wartości pomiaru napięcia prądu prawidłowe .Powinieneś teraz zmierzyć na zimnym , najlepiej po nocy ciśnienie sprężania w cylindrach, najlepiej w warsztacie, pozostawić samochód na noc i rano dokonać pomiaru.
Podpowiem ci od razu jakie powinno być ciśnienie w silniku 1,8 TD. Silnik ten ma stopień sprężania 21,5 , jest to wartość stała. Należy to pomnożyć przez współczynnik pomiaru dla diesli który wynosi 0,21. 21,5 x 0,21 =45,15 .Tyle atm ma nowy silnik prosto z fabryki. Jeżeli u ciebie będzie ciśnienie będzie w granicach 34 do 29 atm to koło górnej wartości jeszcze ok, jeżeli poniżej dolnej wartości to już problemy z odpalaniem, a poniżej 26 atm to już nie powinien odpalać. Ostatnio edytowane przez salom ; 23-03-2013 o 15:30 |
![]() |