![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Arek
Zarejestrowany: 31-10-2012
Model: ford escort
Silnik: ZETEC 1.6 16V
Rocznik: 1998
Postów: 4
|
![]()
Witam
Od jakiegoś czasu mam problem z moim ESCORTEM ZETEC 1.6 16V '98 z LPG mianowicie przy hamowaniu często się zdarza że silnik gaśnie. Na benzynie sprawuje się ok. problem występuje przy jeździe na LPG. Byłem dziś u gazownika, wymienił świece i podłączył do komputera, wg jego odczytów sonda lambda reaguje poprawnie, mieszanka jest bogata, auto na biegu jałowym pracuje na 900 obr/min i ładnie wchodzi na wysokie. Problemem jest że jeden cylinder na wolnych obrotach pracuje nierówno, stwierdził że trzeba ściągnąć głowicę i zobaczyć do środka do silnika co się dzieje - dwa lata temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą - zabieg troszkę drogi praktycznie 70% wartości auta. Ktoś mi podpowiedział żeby zobaczyć do wtryskiwaczy że może jeden albo się zabrudził albo opóźnia, ja się jeszcze zastanawiam żeby wymienić kable bo te co mam mają już z 5 lat. Jeśli ktoś miał podobny problem lub wie co może być przyczyną prosił bym o radę. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 19-11-2011
Skąd: ŁDZ
Model: Fiesta mk7/ były: 1xEssi mk5, 2xEssi mk7, 1xFiesta mk4
Silnik: 1.4/96KM
Rocznik: 2010
Postów: 656
|
![]()
No 5 lat kable... Sporo..., szczegolnie na LPG.
A robiles test pisaka? Chodzi mi o odpowietrzanie skrzyni korbowej.
__________________
Z pozdrowieniami, Sobolewicz |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Arek
Zarejestrowany: 31-10-2012
Model: ford escort
Silnik: ZETEC 1.6 16V
Rocznik: 1998
Postów: 4
|
![]()
Nie, robiłem.
Rozmawiałem jeszcze z innym mechanikiem dziś powiedział że problem może się brać od powietrza, żeby spróbować odpiąć rurę zasilającą w powietrze (do filtra) bo gaz potrzebuje mniej powietrza niż benzyna i zobaczyć co się będzie działo. za pracę nad autem będę się brał po świętach więc napiszę co uda mi się zrobić, jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to proszę o radę |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 19-11-2011
Skąd: ŁDZ
Model: Fiesta mk7/ były: 1xEssi mk5, 2xEssi mk7, 1xFiesta mk4
Silnik: 1.4/96KM
Rocznik: 2010
Postów: 656
|
![]()
Jesli masz I/II generacje to moze byc problem - jesli masz ori rure wlotowa powietrza do puszki fitra skierowana do porzodu do pasa przedniego - to powietrze bedac "wciskane" do dolotu moze Ci zdmuchiwac gaz i stad te problemy. Wymontuj ori wlot i daj w to miejsce zwykla karbowana plastikowa rure, ktora skieruj w okolice lampy.
__________________
Z pozdrowieniami, Sobolewicz |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
![]()
Zrzucać od razu głowicę? Może najpierw regulacja zaworów i pomiar ciśnienia sprężania (łącznie z próbą olejową). I wtedy będziesz wiedział, czy masz problem z głowicą. Przewody wymień od razu. U mnie po ok 2 latach juz zaczęły niedomagać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Arek
Zarejestrowany: 31-10-2012
Model: ford escort
Silnik: ZETEC 1.6 16V
Rocznik: 1998
Postów: 4
|
![]()
Witam ostatnio wybrałem się w dłuższą trasę i problemy ustały w czwartek będę brał się za auto więc przy okazji przestawię tą rurę, i zobaczę czy pomiże
dzięki wielkie za porady! |
![]() |
![]() |