Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-04-2013, 19:02   #1
adrianosw
ford::beginner
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 21-06-2012
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2,0
Rocznik: 2002
Postów: 14
Domyślnie Błąd P2339,C1323, P3900

Witam jadac dzisiaj zapalila mi sie kontrolka swiec zarowych( mruga) po czym samochod stracil moc. Nie gasnie anic nic poprostu jak dam pedal do deski to nie ma przyspieszenia. Podjechalem na komputer zoabczyc co sa za bledy i wykazalo nastepujace:
P2339- Cylinder #4 powyzej progu spalania stukowego
C1323- Tłok pompy hamulcowej- czujnik przmieszczenia 1- usterka sygnalu
P3900- nieznany kod usterki.

Czy mogl by mi ktos podpowiedziec co moze byc przyczyna od czego zaczac naprawe itp.
A no i oczywiscie spręzynka zapala mi się zaraz przy zapłonie i caly czas miga
Silnik 2.0 tdci


Ostatnio edytowane przez Marek ; 16-04-2013 o 07:01 Powód: dodanie prefiksu
adrianosw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2013, 23:06   #2
bastol
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 10-03-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 2.0 130KM
Rocznik: 1/2003
Postów: 5
Domyślnie Odp: Błąd P2339,C1323, P3900

P2339 dotyczący 4 cylindra jak i pozostałe 3 kody dotyczące pozostałych 3 kodów to temat rzeka. Powodów może być milion, a Twój może być niestety milion pierwszy. W teorii jak zwykle warto zacząć od najprostszych i najtanszych:

0. Dopisz kod wtryskiwacza i dalej sie nie przejmuj. Pamietaj zeby przez pierwsze 1000km jezdzic delikatnie (adaptacja pelna) a jak najszybciej po zakodowaniu zgubionego kodu przejechac się na 3 biegu 60km/h jak najdluzej (np. 2-3 minuty) ze stala predkoscia (adaptacja wstepna). Na poczatku po zakodowaniu wtryski klekocza, i to jest norma. Jednak jesli nie ucisza sie znacznie po adaptacji wstepnej, i prawie calkowicie po adaptacji pelnej, jedz do mechanika. (koszt 50-200zł)

1. Jak dawno temu wymieniales filtr paliwa i czy często jezdzisz z mala iloscia ropy w zbiorniku? U mnie tak bylo iz w filtrze paliwa nazbieralo sie tyle syfu iz wygladal jak filtr oleju i to mocno zuzyty. Syf moze wywolac w komorze spalania detonację (koszt 70-220zl za filtr+wymiana; oczywiscie filtr tylko oryginal BOSCH).

2. Czujnik spalania stukowego. Jesli w momencie wyskoczenia sprezynki poczules minimalne szarpniecie, tzn. ze czujnik jest raczej ok, ale jesli wyskoczyla tak po prostu, moze byc to wina czujnika (od 70zł do 250zł+wymiana).
PS. Czytalem o myku, aby wsadzic czujnik od Focusa 2, który jest nieco mniej czuly, ale ani zaden mechanik, ani uzytkownik forum nie podpisal sie pod tym pomyslem, a sam tez nie testowalem, wiec to opcja do sprawdzenia jak inne zawiodą.
PS2. Minimalne szarpniecia nauczylem sie wykrywac od jakiegos 6-7 wyskoczenia sprezynki. Wczesniej nie zwracalem na to uwagi.

3. Sprawdz przy wymianie filtra paliwa czy sa w nim opilki metalu. Szczegolnie jesli ostro gazowales mondka i pompa musiala ladowac duze cisnienie w uklad CR mogla sie zluszczyc i opilki metalu mogly dostac sie do filtra. Teoretycznie mikroskopijny opilek mogl przedostac sie przez zaworki we wtrysku i wywolac iskre w komorze spalania. Ten pomysl to tylko teoria. Nikt tego nie potwierdzil (koszt jak w punkcie 1.).

Inne info:
u mnie po 1 wyskoczeniu sprezynki wyjalem wtryski, pojechalem z nimi na maszyne i wymieniono mi wszystkie zaworki, oraz stwierdzono ze koncowki jeszcze jako tako sie nadaja. Efekt byl taki ze po wlozeniu do autka i zakodowaniu klekotaly glosno az nie zrobilem adaptacji wstepnej, oraz klekotaly cicho az nie zakonczyla sie pelna adaptacja. Jednak nawet po niej i tak wtryski pracowaly glosniej niz przed wymiana zaworkow (nie duzo glosniej, ale glosniej) i nigdy juz nie wrocily do cichej pracy jak na poczatku. Najwazniejsze jednak ze w 3 tygodnie po wymianie zaworkow, sprezynka znow sie pojawila, znow spalanie stukowe i znow problem. Pojechalem na kodowanie, zakodowalem i pozniej przejezdzilem 1,5 roku bez sprezynki. Dziwne, ale coz zrobic. Widac ten typ tak ma. Podsumowujac wymiana zaworkow nie wplynela na rozwiazanie problemu spalania stukowego.

Ostatnia teoria glosi ze koncowki wtryskiwaczy rozpylajace zle mieszanke oraz koniecznosc podawania duzych dawek przedwtryskowych przez komputer (celem utrzymania kultury pracy silnika) moga spowodowac niekontrolowane spalanie (stukowe) i wywolac sprezynke. To tez teoria, ale moze u kogos tak wlasnie bylo.

Czytalem o tym problemie duzo, ale nigdzie nie znalazlem zlotego srodka. Ew. Kupic sobie za 500-800zł komputer pozwalajacy kodowac wtryski i robic to sobie samemu jak zajdzie potrzeba. Ot taka przypadłość układu paliwowego od DELPHI.

Odnosnie pozostalych bledow nie pomoge.

Ostatnio edytowane przez bastol ; 15-04-2013 o 23:06 Powód: zapomnialem ostatniego zdania ;).
bastol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.