Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-04-2013, 21:36   #1
marcin-25
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2009
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 59
Domyślnie Mułowaty, słabe przyśpieszenie, od czego zacząć?

Witam, problem z moja foką jest następujący. Auto straszne słabo przyśpiesza, najgorzej z 2ki na 3kę. Nie ma problemów z odpaleniem, duszeniem, dławieniem itp. Ford chodzi właściwie bezproblemowo, a jednak bardzo dokucza ww usterka. Doszło do tego, że mam poważne obawy przy wyprzedzaniu innych aut, bo już kilka razy musiałem się chować, jakieś pomysły?

marcin-25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2013, 21:51   #2
majek32
ford::specialist
 
Avatar majek32
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 11-12-2011
Skąd: Dobre Miasto
Model: focus II FL
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 0
Domyślnie Odp: Mułowaty, słabe przyśpieszenie, od czego zacząć?

poczytać podobne tematy na forumGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
majek32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2013, 06:08   #3
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,203
Domyślnie Odp: Mułowaty, słabe przyśpieszenie, od czego zacząć?

zapchany tłumik lub katalizator? Kiedyś podobne objawy dawał u mnie brudny przepływomierz powietrza.
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2013, 10:02   #4
michalpodroznik
ford::advanced
 
Avatar michalpodroznik
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-07-2011
Skąd: Jasło (RJS)
Model: Był: Ford Fusion FX Gold był: Fiat Croma jest: Ford Focus kombi
Silnik: duratec 1,4 80 KM; 1,9 JTD 150KM; Duratorq 1,6TDCi
Rocznik: 2006, 2006, 2016
Postów: 358
Domyślnie Odp: Mułowaty, słabe przyśpieszenie, od czego zacząć?

Jaki jest przebieg Twojego focusa i jaki masz silnik w tym aucie?
michalpodroznik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2013, 10:05   #5
Orzelek
ford::average
 
Avatar Orzelek
 
Zarejestrowany: 07-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Galaxy, Galaxy
Silnik: 2.3 Duratec 161KM, Bi-Turbo 210KM
Rocznik: 2009, 2016
Postów: 149
Domyślnie Odp: Mułowaty, słabe przyśpieszenie, od czego zacząć?

Chyba dolot powietrza masz zatkany.
Wchodzi Ci na obroty w ogóle?
Orzelek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2013, 14:33   #6
kkbond
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: FOCUS Mk1
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2000
Postów: 5
Domyślnie Odp: Mułowaty, słabe przyśpieszenie, od czego zacząć?

Witam, mam podobnie autko na wolnych ładnie wchodzi na obroty. Ale Jak się jedzie to dopiero od 3,5-4k obrotów można przyśpieszać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc przyłączam się do pytanka.
kkbond jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2013, 18:34   #7
Marek-B
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 21-07-2010
Model: focus kombi
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 369
Domyślnie Odp: Mułowaty, słabe przyśpieszenie, od czego zacząć?

Cytat:
Napisał kkbond Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dopiero od 3,5-4k obrotów można przyśpieszać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
Tak ma być , ten silnik lubi wyższe obroty.
Marek-B jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2013, 23:36   #8
marcin-25
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2009
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 59
Domyślnie Odp: Mułowaty, słabe przyśpieszenie, od czego zacząć?

Właśnie na obroty jakby wchodzi tylko brak mu tego zrywu. Przebieg 150 tyś podobno realny. 1.6 benzynka
marcin-25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2013, 16:46   #9
michalpodroznik
ford::advanced
 
Avatar michalpodroznik
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-07-2011
Skąd: Jasło (RJS)
Model: Był: Ford Fusion FX Gold był: Fiat Croma jest: Ford Focus kombi
Silnik: duratec 1,4 80 KM; 1,9 JTD 150KM; Duratorq 1,6TDCi
Rocznik: 2006, 2006, 2016
Postów: 358
Domyślnie Odp: Mułowaty, słabe przyśpieszenie, od czego zacząć?

Może padła sonda lambda? Jedź do diagnosty, który ma komputer diagnostyczny i oprogramowanie do forda. Niech sprawdzi przebieg i kształt wykresu sygnału, jaki daje sonda. Jeśli będzie nieodpowiedni, to sonda do wymiany. Koszt ok. 500 zł (z robotą). Sama sonda Bosch to koszt ok. 350 zł. A uszkodzona (czy zużyta) sonda lambda potrafi dawać dziwne objawy, m.in. spadek mocy silnika, falowanie obrotami, gorszą reakcję silnika na wciśnięcie pedału przyspieszenia ("wołowatość"), gorsze spalanie, "wyciąganie" przez auto na 5. biegu maksymalnej prędkości ok. 120-130km/godzinę. Ja tak miałem, że mój fusion wyciągał maksymalnie 120 km/h na 5. biegu i kiepsko przyspieszał na dwójce. Wymieniłem sondę przed katalizatorem i auto "odżyło". P.S. Wymiana sondy w moim fofu była konieczna przy przebiegu ~80 tys. km (przebieg pewny na 100%).

Za samą diagnozę zapłacisz może 50-60zł i już coś będziesz wiedział.

Bardzo często zużycie tej sondy, o której piszę, "nie objawia się" np. zapaleniem kontrolki "check engine" , czy też np. zapaleniem kontrolki "marchewka" lub podobnymi "objawami". Są takie teorie spiskowe, że w fordach sondy padają przy przebiegu 80 -100 tys. km.

Druga sprawa - ciekawe, jak jest ustawiony rozrząd w Twoim aucie? Czy był już wymieniany? jeśli został np. nieprofesjonalnie wymieniony (przez "garażowego" mechanika bez zastosowania blokad) i np. nastąpiło przekręcenie koła o jeden ząbek, to też dawac to może taki skutek, o którym piszesz, tzn. spadek elastyczności/mocy silnika.



Tu masz m.in. temat na forum fusiona o sondzie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 20-04-2013 o 16:57
michalpodroznik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2013, 17:26   #10
marcin-25
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2009
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 59
Domyślnie Odp: Mułowaty, słabe przyśpieszenie, od czego zacząć?

Witam, dziękuje za wszystkie odp.

Z tym rozrządem szczerze powiem, dokładnie o tym myślałem jakiś czas temu. Był wymieniany kiedyś przez papudraka (pseudo mechanika, o czym przekonałem się jakiś czas później). W związku z tym mam pytanie czy jak pojadę do mojego aktualnego mechanika to czy będzie mógł stwierdzić, czy rozrząd jest ustawiony ok? Czy dużo z tym roboty?

Druga sprawa, w sumie myślałem o kupnie interfejsu ELM 327 do diagnostyki auta. Korzysta ktoś z was z tego? Tak czy inaczej chyba będę musiał tę sondę sprawdzić profesjonalnie.

I trzecia sprawa na początek chciałbym sprawdzić coś sam. Tak jak sugerowaliście m. in. dolot powietrza (chodzi o tę rurę przy przepływomierzu?) i sam przepływomierz. Bo to chyba będę w stanie sam wykonać?
marcin-25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.