![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-04-2013
Skąd: Piła
Model: Focus
Silnik: 1.8 Tddi
Rocznik: 2000
Postów: 2
|
![]()
Witam.
Mam dość uporczywy problem z Ford Focus 1.8 TDDI 2000r. Problem polega na nieodpalaniu silnika. Występuje to wtedy, gdy po 20 minutowej jeździe i rozgrzania oleju do temp. optymalnej, kończę jazdę i po 30 minutach próbuję go odpalić. Przekręcam kluczyk i słychać jakby pompa nie mogła zassać paliwa. Po schłodzeniu oleju do temperatury minimalnej (ok. 1-2h, zależnie od pory roku), samochód odpala bez problemu i już można jechać dalej… Gdzie leży problem?! Uprzedzam, że: Byłem u diagnostyka i wykazało, że jest błąd w cyrkulacji spalin (zawór EGR), błąd czujnika położenia wału. Filtr został zaślepiony, czujnik został wymieniony. Problem nadal występuje. Do momentu wymiany powyższych elementów, podczas gaśnięcia na starcie paliła się lampka sprężynki. Po wymianie czujnika i zaślepieniu filtra, lampka nie świeci się. Co może jeszcze może mieć wpływ na takie działanie samochodu? Czujniki temperatury? Sterowanie pompą? Wtryski czy może coś innego? Proszę o pomoc. Ostatnio edytowane przez kijuch ; 29-04-2013 o 12:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 799
|
![]()
Prosze poprawić tytuł tematu.
Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Postów: n/a
|
![]()
Brak kompresji w silniku na rozgrzanym oleju.
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez tom2125 ; 24-04-2013 o 20:38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Postów: n/a
|
![]()
Ale jest w dieslu taki moment, że zaraz po zgaszeniu, za nic nie chce zapalić, postoi 30 minut, olej ostygnie, uszczelni tloki, i jedzie. I tak w kółko Macieju. Dzieje sie to wtedy jak silnik na wykończeniu.
|
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
|
![]()
hmm..ja mam silnik na wykończeniu,ma pewnie ok.330kkm lub 430kkm..tzn.miałem(poprawiło się się znacznie po ceramizerze)..ale odpalał na gorącym i w czasie mrozów,a kompresja była marna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-04-2013
Skąd: Piła
Model: Focus
Silnik: 1.8 Tddi
Rocznik: 2000
Postów: 2
|
![]()
Przebieg omawianego Focusa to 210.000 km. To możliwe, że jest już na wykończeniu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
|
![]()
Przy takim przebiegu..można powiedzieć,że wkracza w ,,wiek średni'' i jeszcze wiele,wiele przed nim
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Postów: n/a
|
![]()
Zrób próbę z gęściejszym olejem np 20W50.
Ostatnio edytowane przez salom ; 29-04-2013 o 10:51 |
![]() |