Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-05-2013, 21:30   #1
szopenus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Kierownica nie odbija

Witam, mam taki oto problem. Po skręcie kierownicy, maksymalnym, i ruszeniu praktycznie w ogóle nie prostuje się. Muszę ręcznie ją prostować. Ponadto jeśli już wraca, to nie płynnie, a wyczuwalnymi skokami. Wiem, że przyczyn może być wiele, ale zauważyłem to dzień po odebraniu auta z warsztatu, w którym miałem z przodu wymieniony jeden łącznik stabilizatora, obie tylne tuleje wahaczy przednich, plus jakieś dwie śruby, które się ponoć urwały czy też nie dały odkręcić (po obu stronach). Po wszystkim ustawiona geometria przodu. W tym momencie czuję ewidentnie, że kierownica nie pracuje tak jak to miało miejsce przed naprawą (dziś odruchowo wyjeżdżając z parkingu, tak jak to robiłem setki razy o mało nie zatrzymałem się na samochodach sąsiadów).

Jaka może być przyczyna? Byłem poradzić się mechanika, który dokonał powyższych napraw, stwierdził, że według niego kierownica zachowuje się prawidłowo, nic nie słychać w zawieszeniu. Czy te naprawy mogą mieć wpływ? Czy jest jakieś prawdopodobieństwo, że podczas tych napraw coś zostało "ruszone" i się posypało? Moja wiedza niestety jest dość mocno ograniczona. Dzięki z góry za rady. Pozdrawiam kolegów.

szopenus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2013, 21:53   #2
K!S!3L
ford::specialist
 
Avatar K!S!3L
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija

Moim zdaniem coś nie tak z geometrią bądź dalej coś w zawieszeniu czego nie zauważyli.
K!S!3L jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2013, 23:30   #3
winmajor
ford::average
 
Avatar winmajor
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-10-2012
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK2 Kombi
Silnik: 1.8 16v, LPG KME Diego3
Rocznik: 1998
Postów: 101
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija

yy..może amatorskie pytanie.. Jakie masz koła? Opony ?
winmajor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2013, 23:30   #4
szopenus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija

Tyle, że przed wymianą części i ustawieniem geometrii nie bylo z tym żadnych problemów. Problem pojawił się 100 km po wyjeździe z zakładu (bądź zaraz po, ale po prostu nie zauważyłem go).
szopenus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2013, 10:40   #5
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija

miales robiony tylko przod?

1-czy w lewo i w prawo masz tyle samo obrotow kierownicy? (patrzac od srodka ustawienia )
2-mozesz sprawdzic zbieznosc-ma ona duzy wplyw na prostowanie kola kierownicy
(zbieznosccalkowita okolo 1,2mm/355mm R14") jak niewiesz jak to tak:
2 x poziomice 3m przykladasz do kola i na odcinku 1m ma sie schodzic okolo 3~4mm
najlepiej poziomice laserowe i mozna ustawic bardzo precyzyjnie

3-piszesz cos o wyczuwalnych skokach...to jest niedobrze bo albo cos sie stalo z maglownica albo z zawieszeniem (amortyzator-gorne mocowanie lub sworzen wahacza -mozliwe uszkodzenie przy robieniu wahacza-a raczej przypuszczalby ze cos zepsuli podczas naprawy)
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2013, 14:38   #6
szopenus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija

Obrotów jest tyle samo w obie strony. Zbieżność miałem ustawioną po tym remoncie. Z wydruku jaki otrzymałem wynika, że jest w normie, Lewy: 0 st. 05`, prawy: 0 st. 06`, całkowita: 0 st. 11`. Przy tym WSZ wynosi 2 st. 12` lewy i 2 st. 44` prawy. Podobno to nieregulowane jest. Natomiast przed geometrią były to wartości 4 st. 42` i 4 st. 37`.
Jeżeli wykonam maksymalny skręt np. w lewo, zatrzymam się i ruszam, w tym momencie koła prostują się bardzo opornie (trzeba dość mocno pomagać im kierownicą). Jeżeli nie dotykam kierownicy, a przyspieszę dość, to zaczynają się prostować, ale takimi właśnie etapami (skokami). Kiedy ciągnę ją ja, nie czuję pod dłonią jakichś szarpań/skoków. Nie wiem czy to prawidłowo. Ponadto po wyjściu z zakrętu, kierownica nie wraca do pozycji zerowej, zwykle zatrzymuje się chwilę przed, przez co samochód wciąż ściąga na tę stronę, w którą był skręt. Może niektóre zachowania są normalne. Ja przede wszystkim po prostu "czuję", że jest inaczej niż było i jest to uciążliwe/niebezpieczne.
Wcześniej przy skręcaniu np. w lewo, trzeba było ciągnąć kierownicę, ona stwarzała cały czas jakiś tam opór chcąc lekko wracać do pozycji wyjściowej, teraz, szczególnie od pewnego momentu skrętu, kierownica sama "leci" w lewo i najchętniej by tam już została nawet po ruszeniu.
Nie uważam, że mechanik coś namieszał, ale byłby to rzadki zbieg okoliczności. Zastanawiam się, co mogło być ruszone przy tej wymianie i może dawać teraz taki efekt. Czytałem, że wpływ na to ma i zbieżność i tuleje wahaczy (mogą być nieprawidłowo zamontowane). Myślę pojechać jeszcze raz zbieżność sprawdzić, może tam się coś "wyłożyło", "dopasowało" i się ta zbieżność gdzieś rozregulowała?

ps. dodam jeszcze, że teraz mam różnicę w pochyleniu kół, lewe -0 st. 08`, prawe -1 st. 42`. To różnica o ponad 1 stopień, ale obie wartości są w normie, czy to nie ma czasem jakiegoś wpływu? Pozdrawiam.

Ostatnio edytowane przez szopenus ; 18-05-2013 o 14:49
szopenus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2013, 07:57   #7
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija

Cytat:
Napisał szopenus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ponadto po wyjściu z zakrętu, kierownica nie wraca do pozycji zerowej, zwykle zatrzymuje się chwilę przed, przez co samochód wciąż ściąga na tę stronę, w którą był skręt. Może niektóre zachowania są normalne. Ja przede wszystkim po prostu "czuję", że jest inaczej niż było i jest to uciążliwe/niebezpieczne.
Wcześniej przy skręcaniu np. w lewo, trzeba było ciągnąć kierownicę, ona stwarzała cały czas jakiś tam opór chcąc lekko wracać do pozycji wyjściowej, teraz, szczególnie od pewnego momentu skrętu, kierownica sama "leci" w lewo i najchętniej by tam już została nawet po ruszeniu.

ps. dodam jeszcze, że teraz mam różnicę w pochyleniu kół, lewe -0 st. 08`, prawe -1 st. 42`. To różnica o ponad 1 stopień, ale obie wartości są w normie, czy to nie ma czasem jakiegoś wpływu? Pozdrawiam.
Zostawilem to tylko co jest istotne z twojego opisu.

-1-mozliwe ze wahacze byly zle dokrecone lub przesunieto cala belke poprzeczna.
-2- masz roznice ponad 1,5stopnia na pochyleniach-to moze byc istotne-
(wg instrukcji: Maksymalna różnica kąta pochylenia kół między stroną lewą a prawą - 1,25°)
pozatym 1,5stopnia roznice to juz chyba widac golym okiem jak samochod stoi na prostej nawierzchni.


mozna to by skorygowac przesuwajac belke poprzeczna,
-pozniej zrobic zbieznosc przod
-pozniej zrobic zbieznosc tyl-ale do przodu koniecznie!!!!
i wowczas dopiero porownywac.

ponadto opony-jezeli sa jakies roznice w zuzyciu to moze juz sciagac-to mozna sprawdzic zmieniajac kolo z lewego na prawe.

Zacznij od ponownego dokrecenia wahaczy przednich.
dokrec je na kanale aby usunac naprezenia z tulejek i sprawdz sprezyny czy samochod stoi rowno czy nie opada.

dodatkowo jak bedziesz w kanale sprawdz belke poprzeczną-powinna miec wycentrowane otwory centrujace wg nadwozia (otwor po lewej i fasolka po prawej)

jezeli jest rowno to mozesz przesunac belke popreczną w ta strone aby wyrownac pochylenia.

ponadto musisz sprawdzic zbieznosc z tylu-a nawet nie tyle zbieznosc wypadkowe z dwoch kol do przednich kół czy sa rowno ustawione.

PS. niejestem pewien czy na maksymalnym skrecie i wolnym ryszaniu kierownica bedzie chciala sama sie prostowac-napewno na szybkim ruszaniu tak ale na wolnym przypuszczam ze nie koniecznie-musialbym sam u siebie sprawdzic, ale jakos nawet na to nie zwracalem nigdy uwagi. Ale to juz zalezy od indywidualnej konstrukcji zawieszenia i nie zawsze w kazdym samochodzie musi byc tak samo, bo na maksymalnych skretach nieda sie szybko jezdzic i katy w zawieszeniach sa tak poprzestawiane ze roznie moze byc.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 20-05-2013 o 10:57
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2013, 08:06   #8
sq7lqr
ford::advanced
 
Avatar sq7lqr
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 12-01-2013
Skąd: Kielce
Model: Escort Mk7 Kombi,Mondeo Mk3,X-Type
Silnik: 1.8, 2.0, 2.1 V6
Rocznik: 1997, 2006, 2002
Postów: 296
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija

do wymiany łożyska na amortyzatorach, po podniesieniu auta do góry, kulki się wysypały
__________________
SPOTKANIA CYKLICZNE GRUPY CK USTALONE NA KAŻDĄ OSTATNIĄ SOBOTĘ MIESIĄCA NA PARKINGU PRZY SALONIE "FORD"-A AUTO SKAR " PRZY UL.RADOMSKIEJ GODZ.17.00
sq7lqr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-09-2013, 17:20   #9
daniellson
ford::advanced
 
Avatar daniellson
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Tarnów/Ałma-Ata
Model: focus LPG ZENIT ,volvo xc60 2007
Silnik: 1,6
Rocznik: 1998
Postów: 276
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija

Miałem podobne objawy ,borykałem się z tym kawał czasu .Mechanicy wymyślali cuda zbieżność kąty ,płyny,przesunięcia,masa niepotrzebnych części do wymiany ,a tu pewnego razu podczas jazdy ,kolega zauważył co się dzieje i mówi że regulacja na maglu się przestawiła .Podjechałem do mechanika popuścili odrobinę śrubę regulacyjną i jest git malina .Kierownica wraca płynnie w położenie 0
daniellson jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2013, 10:54   #10
piotrek888
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-09-2013
Model: ford focus mk 1
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 4
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija

mam taki sam problem tylko ze u mnie sie dzieje tak tylko przy skrecie w prawa strone w lewa jest ok czemu tak sie dzieje?
piotrek888 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.