|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-06-2013, 21:40 | #41 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Jeszcze miałem okazji, ale chyba można sprawdzić wypalanie dpf w trasie: podczas hamowania silnikiem, spalanie chwilowe nie powinno spaść do zera. Tak sądzę, ale trzeba to potwierdzić na aucie.
Sent from my Lumia 800 using Board Express |
29-06-2013, 11:28 | #42 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-01-2013
Skąd: Katowice
Model: Mondek MK4/Civic EK4
Silnik: 2.0 TDCi / 1.6 vti
Rocznik: 2009 / 1998
Postów: 17
|
Odp: 2.0 TDCI wyłączenie/usunięcie DPF
ja zrobiłem jak do tej pory 5000km głównie po mieście, ostatnio trasa 2x500km i nie zauważyłem jeszcze wypalania DPFa, chyba ze się w trasie wyfukał.
Obserwuję spalanie chwilowe głównie przed zgaszeniem silnika pod domem, zeby mu nie przerwać ale jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, zeby pokazywał na postoju więcej niż 0,5/100. |
29-06-2013, 14:35 | #43 | |
ford::beginner
Imię: PIOTR
Zarejestrowany: 06-12-2012
Skąd: GDYNIA
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI AUT
Rocznik: 2008
Postów: 13
|
Odp: 2.0 TDCI wyłączenie/usunięcie DPF
Cytat:
|
|
21-07-2013, 19:40 | #44 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: 2.0 TDCI wyłączenie/usunięcie DPF
Jako ze wymienialismy sposoby jak poznac ze prawie przebiega wypalanie DPF.
Znalazlem kolejny (chyba czwarty): Auto bardzo pozno reaguje na pedal gazu. Efekt troche podobny jak dodawanie gazu w turbodziurze. Na poczatku nie ma mocy a zachwile moc sie pojawia. (Tyle ze w Mdo 2.0 turbo dziury nie czuje, w przeciwienstwie do FF2). No w kazdym razie zakladam ze TMTM i nikt mi nie napisze ze mam cos nie w porzadku z autem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
21-07-2013, 21:37 | #45 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
|
Odp: 2.0 TDCI wyłączenie/usunięcie DPF
wszystko masz ok a turbo dziura zawsze jest nie moge tego zdzierzycGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.,mialem stare tdi(leon)i tam tego nie bylo,ale taki urok tego wozka
|
21-07-2013, 21:44 | #46 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: 2.0 TDCI wyłączenie/usunięcie DPF
No ja w mondku turbo dziury nie czuje. Eco mode zmusza do przyspieszania od 1000rpm i jakbym sie nie pilnowal bo wiem ze to dla niego niezdrowe to bym nie czul ze pod 1800 nie ma mocy - a na pewno przy normalnej miejskiej srednio lagodnej jezdzie. W kazdym razie w FF2 1.8TDCi ta roznica jest tak odczuwalna ze auto wlasciwie pod 1800 w ogole nie jedzie.
A moze ktos wyjasnic techniczne podstawy efektu "oslabienia" podczas wypalania DPF? Moze wiecej mocy idzie w energie cieplna potrzebna do wypalenia zamiast w naped? IMO to oslabienie jest bardziej dokuczliwe niz sam fakt ze trzeba dbac o dpf. Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 21-07-2013 o 21:50 |
22-07-2013, 10:23 | #47 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Odp: 2.0 TDCI wyłączenie/usunięcie DPF
osłabienie wynika z niestechiometrycznej mieszanki paliwowo-powietrznej.
AFR dla diesla to ok 14,5. wypalanie powoduje zwiększenie ilości paliwa w mieszance, a więc jest mniej idealnie. |
23-07-2013, 17:39 | #48 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-06-2013
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 22
|
Odp: 2.0 TDCI wyłączenie/usunięcie DPF
U mnie wypalanie DPF objawia się większym spalaniem na postoju ok 1,5 - 2/h a podczas jazdy szczególnie przy ruszany słychać inny dźwięk z tłumika jak by był dziurawy tak buczy. Jak tylko wypalanie się kończy dźwięk z tłumika wraca do normy.
Trochę mnie tylko zdziwiło bo ostatnio też mi się włączyło wypalanie mimo że jakiś dzień wcześniej śmigałem na autostradzie i przy bramce usłyszałem że zaczął wypalać. |
23-07-2013, 21:30 | #49 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
|
Odp: 2.0 TDCI wyłączenie/usunięcie DPF
nie ma reguły, to komputer decyduje, u mnie raz wypalał trzy razy w przeciągu dwóch dni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
24-07-2013, 06:12 | #50 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-12-2007
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo MKIV Titanium X
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 55
|
Odp: 2.0 TDCI wyłączenie/usunięcie DPF
U mnie ostatnio przez kilka dopalań zauważyłem, że jak zaczyna dopalać to jest lekkie "przerwanie", "szarpnięcie" silnika - po chwili puszczam gaz podczas jazdy i chwilowe zamiast 0,0 pokazuje ok. 0,2-04
|
|
Tagi |
dpf |
|
|