![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Ford Mondeo Titanium S (kombi)
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 15
|
![]()
Przytoczę na wstępie cała historię:
Autko Ford Monde 2.2 TDCi (końcówka 2008 roku kupiłem pod koniec zeszłego roku z przebiegiem około 107 tysięcy km. Potwierdziłem przebieg z książki serwisowej w ASO w de gdzie był serwisowany i wszystko się zgadzało Samochód przed zakupem sprawdziłem też w ASO Ford'a w Zielonej Górze i wszystko było jak najbardziej ok. Po jakimś czasie zauważyłem podwyższony poziom oleju-trochę powyżej maks'a i komunikat WYMIEŃ OLEJ, więc wymieniłem go przy przebiegu 116 tyś km w warsztacie specjalizującym się w Fordach we Wrocławiu. Pomyślałem, że może poprzedni właściciel jeździł głównie po mieście i poziom oleju się podniósł z powodu nie dopalania DPF'u. Jeżdżę 90% w trasie, ale raczej "ekonomicznie" 1500-2500 rpm, od czasu do czasu przegonię go po autostradzie trochę szybciej. Myślałem, że wszystko będzie ok, a tu przedwczoraj na trasie Wrocław-Toruń wyskoczył mi znowu komunikat WYMIEŃ OLEJ, przy stanie licznika trochę ponad 121 tysięcy kilometrów W czasie trasy dwa razy gasiłem silnik z powodu korków-ruch wahadłowy:/ Mam pytanie, czy komunikat ten może być spowodowany przerwaniem kilka razy wypalania filtra DPF, czy może czujnik badający lepkość oleju jest uszkodzony? Dodam jeszcze, że poziom oleju wydaje mi się niezmieniony od wymiany-trochę ponad połowę pomiędzy MIN-MAX i tak jak niektórzy nie zauważyłem nigdy momentu wypalania filtra (jeżdżę z informacją o zasięgu na liczniku). Co może być przyczyną takich objawów? Oprócz tego samochód zachowuje się bez zarzutów. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 19-03-2013
Model: honda accord
Silnik: benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 289
|
![]()
Przy DPF/FAP jazda do 2500 obr to samobójstwo.
Niestety w/g zaleceń producenta( i tu akurat mają racje - odziwo) powinno się jechać minimum 70km/h i to przez kolejne min 30min, tylko że nie ma gdzie tak jeżdzić. Wytnij dziadostwo a zobaczysz że auto odżyje, skończą się kontolki na desce, no i olej będzie co roku tylko do wymiany stanardowej. Ostatnio edytowane przez zaksiu1985 ; 02-08-2013 o 10:18 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
![]()
Czasami skasowanie inspekcji nie pomaga i trzeba powtórzyć tą operację
Zacznij od tego |
![]() |
![]() |