![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1291 |
ford::professional
![]() Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,310
|
![]()
Raczej coś z montażem, nie wyobrażam sobie takiej wady fabrycznej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 |
ford::professional
![]() Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,310
|
![]()
Wymieniłem alternator na taki z benzyny, do tego nowe sprzęgiełko, narazie hula lądowanie 14,3-14,4 na wolnych
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1293 |
Postów: n/a
|
![]()
Podpinam się pod temat, ostatnio mój mondziak zaczyna chodzić jak stary traktor, przy ruszaniu słychać ślizgający się pasek, na wolnych obrotach jest tłuczenie w okolicach koła pasowego. Stąd takie pytanie, czy lepiej wymienić cały napinacz, czy samo koło na takie ze sprzęgłem? Jeśli tak to jakie wybrać?
tutaj nagrałem niepokojące dźwięki z silnika. http://www.youtube.com/watch?v=FsbLG...ature=youtu.be |
![]() |
![]() |
#1294 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 22-11-2012
Skąd: Radom
Model: MONDEO MK3 KOMBI DENSO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: XII 2003
Postów: 140
|
![]()
Parę postów wyżej masz wszystko napisane jakie kółko na alternator i koło pasowe. A jak wymieniać to lepiej komplet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]()
Koledzy, a może stworzymy wątek, w którym w pierwszym poście będzie wszystko krok po kroku opisane? Ja też żeby to ogarnąć musiałem się przedrzeć przez ten 130 stronicowy wątek i nie jest łatwo (jak zawsze na forum nie wszystkie porady są dobre).
Pokrótce najlepiej kupić kółko INA produkcji niemieckiej do MK3 w benzynie i założyć na altek (numery części gdzieś w tym wątku są ukryte Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Przed założeniem trzeba spiłować kołnierz na obudowie (na równo z obudową) i uważać, aby przy tej operacji nie nasypać opiłków do środka i nie uszkodzić łożysk. U nas INA już ma 10 tys. km przejechane i spisuje się świetnie.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
![]() |
![]() |
![]() |
#1296 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-12-2008
Skąd: Toruń
Model: Mondeo MK5 ST Line
Silnik: 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2017
Postów: 52
|
![]()
Witam po długiej przerwie...
Panowie, a co wtedy kiedy rolka na alternatorze jest stała, bez sprzęgiełka? W moim Mondeo (2.0 TDCi Automat 2004r) coś lekko hałasowało w okolicy kół pasowych i napinacza. Nie było to uciążliwe, ale było. W końcu rozleciało się się koło pasowe. Wymieniłem na nowe (chyba Febi) i hałas się nasilił, a wzmagał się kiedy włączałem klimatyzację. Jednak tylko na wolnych obrotach. Do wymiany poszedł napinacz. Hałas ustał, ale tylko na tydzień. Dźwięk wrócił na początku tylko przy zimnym silniku, teraz wrócił na dobre. Sprawdzałem na dwóch różnych napinaczach i dwóch różnych kołach pasowych. Gdzie może być przyczyna? Ot zagwozdka... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 22-11-2012
Skąd: Radom
Model: MONDEO MK3 KOMBI DENSO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: XII 2003
Postów: 140
|
![]()
Trzeba wymienić rolkę na taką ze sprzęgiełkiem, bo w 99% hałas jest powodowany chyba tą rolką. No i może się okazać że koło pasowe które założyłeś padło już lub jest wadliwe, u mnie nowe wytrzymało miesiąc. A Twoje objawy są identyczne jakie były u mnie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-12-2008
Skąd: Toruń
Model: Mondeo MK5 ST Line
Silnik: 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2017
Postów: 52
|
![]()
Skoro rolka na alternatorze jest stała, to chyba nie ma co w niej pukać. Chyba, że ona się pokrzywiła (ale nie wiem od czego) i wprowadza pasek w drgania.
Moje koło pasowa ma zaledwie tydzień, no może 10 dni. Już by się rozpierniczyło? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1299 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 22-11-2012
Skąd: Radom
Model: MONDEO MK3 KOMBI DENSO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: XII 2003
Postów: 140
|
![]()
A czym się różni alternator od automatu i manuala? Też miałem rolkę na stałe bez sprzęgła a mimo to waliło jak na wojnie, po wymianie na rolkę INA ze sprzęgłem i sztywne koło pasowe - SPOKÓJ!!!!!!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1300 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-12-2008
Skąd: Toruń
Model: Mondeo MK5 ST Line
Silnik: 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2017
Postów: 52
|
![]()
Alternator się pewnie niczym nie różni.
Możesz podać link do sklepu z tym kółkiem ze sprzęgiełkiem? Piszesz, że założyłeś sztywne koło pasowe. Poproszę także o link, pewnie następne będzie właśnie takie. Teraz już nie będę zmieniał bo kupiłem chyba, że zareklamuję. |
![]() |
![]() |