![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 19-11-2011
Skąd: ŁDZ
Model: Fiesta mk7/ były: 1xEssi mk5, 2xEssi mk7, 1xFiesta mk4
Silnik: 1.4/96KM
Rocznik: 2010
Postów: 656
|
![]()
Moi drodzy,
Od marca posiadam Escorta 1.6 16V z sekwencyjną instalacją gazową. Wcześniej miałem już taki model, ale z gazem na śrubę, więc nie mam odniesienia. Mianowicie od kupna auta - czyli początek marca - zauważyłem coś takiego. Najpierw koniec kwietnia - obroty na luzie stoją na 1000 -1100 albo falują sobie w tym przedziale, po czym następnego dnia stoją na +/- 800 czyli idealnie. I tak przez dwa dni. Raz dobrze, raz za wysokie. Dodam, że nie ma wieszania się obrotów np. przy 2000 jak przy uszkodzonym/brudnym krokowcu. Sytuacja występuje zarówno na gazie, jak i benzynie. Diagnoza jednego zaprzyjaźnionego mechanika spoza forum - brudna przepustnica (za czysta swoją drogą nie jest...) nie domyka się do końca. Nie wierząc do końca w tą diagnozę... robie reset kompa - odpinam kleme na noc - i następnego dnia, po samoadaptacji na benzynie - auto i na Pb i na LPG - chodzi idealnie. Mijają 3 miechy - mniej więcej koniec lipca - sytuacja zaczyna się powtarzać. Dzieje się dokładnie to samo. Robie znów samoadaptacje... i auto znów odzyskuje równiutkie obroty na biegu jałowym. I wczoraj znów podobna akcja - widzę problem z obrotami na luzie - robie nocny reset, dzisiaj samoadaptacja i auto znów odzyskuje właściwe obroty na luzie. Czy to dość "normalna sytuacja"? Czy po prostu przez to że jednak gaz to nie benzyna dochodzi do jakichs błędów w pamięci ustawień kompa i po prostu sterownik zaczyna się gubić? Czy to jednak krokowy powoli siada, a moje obserwacje to czysty przypadek?
__________________
Z pozdrowieniami, Sobolewicz Ostatnio edytowane przez Sobolewicz ; 05-09-2013 o 16:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
gaz słabo ustawiony i rozjeżdża adaptację kompa beny
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 19-11-2011
Skąd: ŁDZ
Model: Fiesta mk7/ były: 1xEssi mk5, 2xEssi mk7, 1xFiesta mk4
Silnik: 1.4/96KM
Rocznik: 2010
Postów: 656
|
![]()
Czyli co - jechać na regulacje? Instalacja jest jeszcze na gwarancji do stycznia 2014r. I domagać się regulacji darmowej - czy to powiedzą mi, że nie wchodzi w grę?
PS. sprawdziłem gwarancje - nie obejmuje regulacji. Takze wychodzi na to, ze moge jechac gdziekolwiek.
__________________
Z pozdrowieniami, Sobolewicz Ostatnio edytowane przez Sobolewicz ; 05-09-2013 o 17:09 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
a gdzie to montowałeś ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 19-11-2011
Skąd: ŁDZ
Model: Fiesta mk7/ były: 1xEssi mk5, 2xEssi mk7, 1xFiesta mk4
Silnik: 1.4/96KM
Rocznik: 2010
Postów: 656
|
![]()
Poprzedni właściciel montował w Zgierzu pod Łodzią - gwarancja wystawiona przez jakiś zakład mechaniki ze Zgierza, natomiast homologacja instalacji wystawiona i podbita przez KME Sp. z o.o.
__________________
Z pozdrowieniami, Sobolewicz Ostatnio edytowane przez Sobolewicz ; 05-09-2013 o 22:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,411
|
![]()
Struna dobrze prawi, masz rozjechaną instalację LPG względem benzyny. Niestety przy tym silniku(a raczej sterowniku benzyny) cięzko to dobrze ustawić. Mozna to ustawic dośc dobrze, ale raz na rok resecik bedzie potrzebny, chyba, ze trafisz idealnie przez przypadek.
Mozna to tez troche oszukać ustawiając wyższą temperature przełączania na gaz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 19-11-2011
Skąd: ŁDZ
Model: Fiesta mk7/ były: 1xEssi mk5, 2xEssi mk7, 1xFiesta mk4
Silnik: 1.4/96KM
Rocznik: 2010
Postów: 656
|
![]() Cytat:
Próbować to regulować - i wydawać 70plnów za regulację - i za dwa miechy i tak pewnie problem powróci, a gazownicy rozłożą ręce i powiedzą, że inaczej się nie da...? Czy po prostu się z tym pogodzić i co jakiś czas robić resecik? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Temp. przełączania powinien być ustawiony na 30st. C z tego co wiem, tak? Na LPG przełącza się w taką pogodę jak teraz - czyli ok. 20 st. C - po całej nocy po jakichś 150-200m, możliwe, że temp. przełączania jest niższa niż te 30st?. Nie wiem jak w mrozy, bo w sumie w marcu po kupnie silnych mrozów już nie było i nie zwracałem za bardzo uwagi.
__________________
Z pozdrowieniami, Sobolewicz Ostatnio edytowane przez Sobolewicz ; 05-09-2013 o 23:10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
Ustawić to można raz a dobrze, tylko trzeba trochę pojęcia mieć.
W Łodzi możesz uderzyć do FILARTECH na Wólczańskiej 13. Siebie nie proponuje bo trochę daleko :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 19-11-2011
Skąd: ŁDZ
Model: Fiesta mk7/ były: 1xEssi mk5, 2xEssi mk7, 1xFiesta mk4
Silnik: 1.4/96KM
Rocznik: 2010
Postów: 656
|
![]() Cytat:
Można się powołać na Ciebie jakby co? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Z pozdrowieniami, Sobolewicz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
spoko, możesz się powołać.
|
![]() |
![]() |