|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-09-2013, 22:30 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2008
Skąd: Kłodzko
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 41
|
2.0 TDCI - zadymił, zgasł podczas jazdy i nie odpala...
Witajcie,
dziś podczas powrotu z rodzinnego weekendowego wypadu spotkała mnie niemiła niespodzianka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Podczas jazdy, przy ok. 100 km/h foka nagle straciła moc i chwilę później zgasła. Kiedy poczułem utratę mocy wysprzęgliłem bo myślałem, że silnik zgasł ale okazało się, że pracował nierówno na wolnych obrotach. W lusterku zobaczyłem trochę szarego dymu a następnie usłyszałem hałas (metaliczne cykanie z częstotliwością zależna od obrotów wału - bo lekko dodawałem gazu żeby sprawdzić). Potem doszedł jeszcze komunikat "usterka układu wspomagania kierownicy" i za moment silnik zgasł. Akurat już się zatrzymałem bo w międzyczasie szukałem miejsca na poboczu. Zanim silnik zgasł pracował nierówno, szarpało nim. Po zatrzymaniu zajrzałem najpierw pod maskę - wszystko normalnie. Wyjąłem lampę - wspomaganie lekko spocone - jak od zawsze, kable na miejscu, wycieku nie ma. Bezpieczniki OK. Pod autem sucho. Obudowa paska rozrządu OK, nie wygląda jakby się tam coś działo ale szczerze mówiąc trochę się o to niepokoję. Rozrusznik kręci normalnie, nie ma żadnych obcych odgłosów jednak silnik nie zapala... W teście zegarów żadnego błędu... Auto ściągnąłem do domu 100 km na lawecie i stoi w garażu. Jutro się zamierzam za nie zabrać... Od czego zacząć? |
09-09-2013, 14:22 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-02-2009
Model: C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 162
|
Odp: 2.0 TDCI - zadymił, zgasł podczas jazdy i nie odpala...
Kolego najpierw podłącz pod kompa zobaczysz czy są błędy.
|
09-09-2013, 16:28 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2008
Skąd: Kłodzko
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 41
|
Odp: 2.0 TDCI - zadymił, zgasł podczas jazdy i nie odpala...
No więc podłączyłem. Znalazłem błąd P0002. Po skasowaniu już się nie pojawia, pomimo kręcenia rozrusznikiem tak, że aktualnie nie mam ani błędu ani rozruchu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jaka może być przyczyna występowania tego błędu? Czy padł sam zawór czy coś innego? Nie wiem też co ma z nim wspólnego "usterka układu wspomagania kierownicy"? Mętlik mam w głowie, tym bardziej że 2 tyg. temu popłynąłem 3kzł na dwumasie... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
09-09-2013, 19:18 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-02-2009
Model: C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 162
|
Odp: 2.0 TDCI - zadymił, zgasł podczas jazdy i nie odpala...
Myślę że musisz znaleźć mechanika od fordów bo serwis pewnie weźmie dużo.
|
09-09-2013, 20:08 | #5 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,152
|
Odp: 2.0 TDCI - zadymił, zgasł podczas jazdy i nie odpala...
Cytat:
Nie życzę zaraz po dwumasie, ale wiele na to wskazuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
10-09-2013, 07:14 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2008
Skąd: Kłodzko
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 41
|
Odp: 2.0 TDCI - zadymił, zgasł podczas jazdy i nie odpala...
co mógł spartolić mechanik który przy wymianie sprzęgła uszczelniał też pompę paliwa gdyż lekko pociła się olejem spod podstawy. Wyciek był symboliczny ale wkurzało mnie, że silnik poniżej i z tyłu był zasmarowany tym olejowym syfem... Została wymieniona uszczelka pod pompą. Może zabrudził pompę w środku jak odpinał i zapinał przewody? Jak sobie teraz to wszystko obejrzałem z lustrem i latarką to widzę, że to standardowy mechanik-partacz bo jak można grzebać przy pompie paliwowej (zresztą dotyczy to pracy przy każdym elemencie) i nawet jej nie umyć czy choćby przetrzeć z brudu... Jeśli to jest przyczyną to nie wiem co mu zrobię...
|
15-09-2013, 19:56 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2008
Skąd: Kłodzko
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 41
|
Odp: 2.0 TDCI - zadymił, zgasł podczas jazdy i nie odpala...
mała aktualizacja...
auto stoi u mechanika, zdemontowana pompa paliwowa. Zgodnie z jego diagnozą "wyklepał" się zaworek na jednym tłoczku i nie trzyma ciśnienia. Oglądałem - faktycznie wygląda na zmęczony. Części zamówione, na razie czekam na ten zaworek. Pompa Siemens. Czy to może być rzeczywista przyczyna? |
17-09-2013, 11:58 | #8 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: 2.0 TDCI - zadymił, zgasł podczas jazdy i nie odpala...
Cytat:
Wymienialem ostatnio w aucie z przebiegiem 225 tys km dwumase i luzy byly marginalne. lozysko w wysprzegliku lzej chodzilo niz w nowym, ale bez dramatu. Tak samo pompy. Stad wnioskuje, ze albo auto ma juz swoje przejechane, albo pompa zostala uszkodzona podczas uszczelniania. Uzywana pompe mozna kupic tanio (przynajmniej w UK), bo jest na to maly popyt, a posluzy na pewno dosc dlugo. Kiedys cos kupowalem w firmie Dieseltechnika. Oni sprzedaja tez uzywane i sprawdzone czesci. |
|