|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-10-2012, 18:34 | #21 | |
ford::average
Zarejestrowany: 30-03-2011
Skąd: WOT
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 171
|
Odp: Trudny rozruch 2.0 TDCI
Mam dokładnie takie same objawy jak Ty, w swoim S-max 2006 z silnikiem 2.0 TDCi. Mam już drugi nowy akumulator BOSCH po pierwszy po 6 miechach padł. Wymiana na nowy nic nie pomaga :/ Myślę też o świecach żarowych, pisałeś na końcu wątku z datą 11-08-2012 że w sobotę je wymieniasz. Napisz czy to pomogło i odpala teraz dobrze, czy poradziłeś sobie z problemem odpalania? Pozdro Radek. |
|
08-10-2013, 06:53 | #22 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 23-06-2012
Skąd: Poznań
Model: -----
Silnik: -----
Rocznik: -----
Postów: 628
|
Odp: Trudny rozruch 2.0 TDCI
Wydaje mi się, że mam podobny problem jak kolega wesmond (pierwszy post).
Różnica jaką widzę, to taka, że chyba (tzn. na mojego "czuja") na rozgrzanym silniku zapala lepiej. Jak silnik jest zimny, to kręci dłużej zanim zapali. Akumulator, który też już nie był za dobry wymieniałem w sobotę - niewiele to poprawiło. Taki objawy wskazują na co? Macie jakiś pomysł co najpierw sprawdzić? Mi do głowy przychodzą: świece żarowe, rozrusznik, filtr paliwa.
__________________
_______________________________ Mondeo MK4 2008 http://www.motostat.pl/user_images/48615/icon1.png || Mondeo MK4 2011 http://www.motostat.pl/user_images/72562/icon3.png |
08-10-2013, 07:59 | #23 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,781
|
Odp: Trudny rozruch 2.0 TDCI
Jeśli się nie mylę to w Mk4 świece żarowe są na szynie CAN więc powinno wyjść na kompie czy są sprawne czy nie. Innym sposobem to po odłączeniu przewodu zasilającego świece mierzymy omomierzem rezystancję każdej świecy wartość sprawnej to ok. 5 Ohm każdy wynik powyżej lub brak wskazań omomierza to wszystkie świece do wymiany. Drugi bardziej niebezpieczny sposób do sprawdzenia to wykręcamy świece i podłączamy do akumulatora i patrzymy jak jasno się rozgrzewają.
Ostatnio edytowane przez Tvvardy ; 08-10-2013 o 08:03 |
08-10-2013, 09:18 | #24 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
|
Odp: Trudny rozruch 2.0 TDCI
Cytat:
W moim 2,0 tdci miałem spalone trzy świece i nawet po nocy na niezłym mrozie palił natychmiast - choć leciutko dymił na biało-niebiesko. Świece - owszem - są potrzebne przede wszystkim ze względów na emisję spalin zimnego silnika i oczywiście wspomagają rozruch diesla w ekstremalnych warunkach. Jeżeli jednak silnik jest mechanicznie sprawny - tzn ma prawidłowe sprężanie, a układ wtryskowy także jest sprawny - tzn jest prawidłowa dawka rozruchowa wtrysku i wtryskiwacze nie leją - to taki diesel odpala bez problemu, po nocy na mrozie, nawet bez działających świec. Natomiast zimny silnik diesla już mocno wyeksploatowany ze słabym sprężem - owszem - bez grzejących świec ma kłopoty z odpaleniem lub w ogóle nie odpali. Cytat:
Co do kłopotów kolegów z rozruchem - także ciepłego silnika - to najprawdopodobniej jest jakaś nieszczelność w układzie paliwowym i układ się lekko zapowietrza. Może też być problem np w układzie sterowania - często spotykany w tdci brak synchronizacji sygnałów z czujnika wału i wałka rozrządu. I sto innych przyczyn - jak to w tdci... Ale przecież nie świece.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-10-2013 o 10:04 |
||
10-10-2013, 20:11 | #25 |
ford::advanced
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 08-07-2007
Skąd: Gorzów Wlkp
Model: Focus Active
Silnik: 1,5 PB 150 PS
Rocznik: 2019
Postów: 289
|
Odp: Trudny rozruch 2.0 TDCI
Więc na wstępie przepraszam,że nie zakończyłem wątku opisując jak poradziłem sobie z problemem.
Usterką był rozrusznik, który był tak zużyty,że powodował problemy z rozruchem. Poszperałem trochę wcześniej po sieci i widziałem,że podobne problemy mają silniki PSA. A ponieważ nasze mondki napędzane są silnikami z PSA to postawiłem na rozrusznik. Przygód miałem co nie miara bo kupiłem zamiennik, który nadawał się do zwrotu bo był niesprawny (milczał od początku). W końcu po namowach i prośbach w firmie regenerującej zrobili mi mój rozrusznik (który wcześniej rzekomo był nieopłacalny w regeneracji). Zamontowałem rozrusznik i auto do dziś startuje jak nowe mimo 257 000 km przebiegu. Jeśli macie możliwość to zacznijcie od rozrusznika. Lepiej zapłacić za diagnozę 30 zł lub ewentualną regenerację 150 zł niż popadać w kosmiczne koszty. |
11-10-2013, 18:14 | #26 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-02-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MkIV GoldX kombi
Silnik: 2.0 TDCI/140 KM
Rocznik: 2008
Postów: 82
|
Odp: Trudny rozruch 2.0 TDCI
wojtekjanus, dzięki za ratowanie honoru Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - nie śledziłem tematu i widzę, że wyszło że kilka lat jeździłem benzyną myśląc, że to diesel Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dla jasności to był diesel, a świece sprawdzaliśmy wspólnie po wykręceniu nie rozgrzała się żadna. Ale każdy ma prawo do własnej opinii.
Dla porównania w obecnym MkIV nie grzały dwie i poprzedniej zimy przy minus kilkunastu nawet na lejcach bywało ciężko. @myniu - IMO nie są na CAN, bo przynajmniej u mnie nic się nie wyświetlało, a spaloną żarówkę widział. A żeby cokolwiek sprawdzić, to najpierw trzeba się do tych świec dostać, co MkIV 2,0 TDCi wcale nie jest takie łatwe... |
09-12-2013, 20:26 | #27 | |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 01-03-2013
Skąd: Katowice
Model: MONDEO
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 242
|
Odp: Trudny rozruch 2.0 TDCI
Cytat:
"WIELKIE SLOWA UZNANIA" dla konstruktorow tego silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. za miejsce montazu swiec zarowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
.. czy FORD jest g...o wort ? Był Escort,potem dwa Focusy i Mondeo 2008,a teraz jest 2011 i KA_czusia |
|
15-12-2013, 00:08 | #28 | |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 23-06-2012
Skąd: Poznań
Model: -----
Silnik: -----
Rocznik: -----
Postów: 628
|
Odp: Trudny rozruch 2.0 TDCI
Cytat:
__________________
_______________________________ Mondeo MK4 2008 http://www.motostat.pl/user_images/48615/icon1.png || Mondeo MK4 2011 http://www.motostat.pl/user_images/72562/icon3.png |
|
20-01-2014, 07:52 | #29 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 23-12-2009
Skąd: elbląg
Model: mondeo mk 5
Silnik: 2,0 tdci 180
Rocznik: 2015
Postów: 12
|
długo kręci zanim odpali
witam.
Mój problem polega na tym ze auto(2.0tdci 140) dlugo kreci zanim odpali, i w trakcie krecenia sprawia wrazenie jakby paliwo bylo cofniete do zbiornika. po odpaleniu silnik pracuje rowno i nie trzesie nim.Nie ma znaczenia czy auto postoi godzine czy kilka dni i temperatura na zewnatrz tez nie robi roznicy. podobno jest tam jakis elektro zawor odpowiedzialny za cisnienie w ukladzie zasilania, stawial bym na to, czy ktos mial albo slyszal podobny przypadek? Pozdrawiam |
20-01-2014, 17:58 | #30 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
|
Odp: długo kręci zanim odpali
Tak ja miałem podobnie, z resztą kilka osób na forum również, trzeba tylko poczytać, u mnie był to problem z rozrusznikiem, czasami musiałem kręcić po 4 razy zanim odpalił, wiocha jak nic, a najlepsze że tak odpalał przy plus 30 stopniach na zewnątrz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|