![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#51 |
ford::average
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 14-10-2012
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 66
|
![]()
Może ktoś się orientuje czy obudowa rozrządu powinna mieć jakieś uszczelki czy nie? coś w stylu wygłuszenia ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ford::average
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 14-10-2012
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 66
|
![]()
Rozwiązał ktoś może problem z tym dziwnym dźwiękiem ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ford::beginner
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 18-07-2010
Skąd: Kraków
Model: md mk III 2.0 TDCI
Silnik: SPALINOWY ;)
Rocznik: 2003
Postów: 16
|
![]()
ja obstawiam na pompe wody jak rozrzad jest za bardzo naciągniety
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-11-2008
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 10
|
![]()
Witam, mam podobny problem też już jestem po przejściach z warsztatem i lekturze forum. Natrafiłem na podobny wątek u kolegów z cmaxa oni tam ostatecznie ustalili że winna jest rolka napinacza, zauważyli też prawidłowość że problematyczne są rozrządy firmy SKF [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ford::beginner
![]() Imię: Mirek
Zarejestrowany: 29-03-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus II Titanum Kombi Automat
Silnik: Duratorq 1997 TDCI 136 KM
Rocznik: 2008
Postów: 49
|
![]()
1) trochę się zdziwiłem, że dałeś się namówić na łańcuszek - jak to niby jest: że przed wymianą rozrządu łańcuszek nie hałasował a po wymianie rozrządu zaczął hałasować? dałeś się wkręcić mechanikowi...
2) znam z opowieści dwa przypadki: wadliwa rolka napinacza (1) i banalny: pasek nie dopasowany do auta, wersji silnika (wyobraź sobie, że różnica wyniosła nie cały 1 cm i w jednym z miejsc pasek był luźniejszy i obijał o coś i jeszcze długo tak jeżdżąc z pewnością nadwyrężyłby i byłby przyczyną awarii napinacza). Także jeśli po wymianie rozrządu coś zaczęło słychać - to albo rozrząd zły, albo źle wymieniony albo coś przy tym spier...lili innego... w każdym razie oczywista-oczywistość, że coś twój mechanik spier... Ja bym pojechał do innego mechanika na diagnostykę mówiąc co się dzieje aby się dobrze przyjrzał - a potem wrócił z diagnozą i kazał naprawić co źle zostało zrobione... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ford::amateur
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 06-03-2013
Skąd: Białystok/Łódź
Model: Focus II FL
Silnik: 1.6 TDCi (90km)
Rocznik: 2010
Postów: 4
|
![]()
Witam wszystkich,
Jak kolego sprawa z tym chrobotaniem? Mam dokładnie to samo (dokładnie taki sam dźwięk jak w twoim linku YT na pierwszej stronie). U mnie jest ta różnica że ten dźwięk z czasem mi się nasilał a nie pojawił się bezpośrednio po wymianie rozrządu. Podejrzewam że winny jest to alternator ale dopiero po sprawdzeniu będę mógł powiedzieć coś więcej na ten temat. Pozdrawiam, |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ford::amateur
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 06-03-2013
Skąd: Białystok/Łódź
Model: Focus II FL
Silnik: 1.6 TDCi (90km)
Rocznik: 2010
Postów: 4
|
![]()
Mały update:
Nie był to alternator ani nic z osprzętu napędzanego paskiem wieloklinowym. Podejrzenie padło na zbyt mocno napięty pasek rozrządu. Zobaczymy co dalej.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ford::amateur
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 06-03-2013
Skąd: Białystok/Łódź
Model: Focus II FL
Silnik: 1.6 TDCi (90km)
Rocznik: 2010
Postów: 4
|
![]()
Diagnoza potwierdzona..
Pasek był napięty tak mocno że rolka napinająca nie miała już żadnego skoku regulacji... Pasek zmieniono na nowy, napięto poprawnie (zgodnie z instrukcją producenta) i niepokojący dźwięk został niemalże wyeliminowany. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ford::beginner
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 04-06-2012
Skąd: Luboń
Model: Focus MK3 1.0EB
Silnik: 1.0 EB 125KM
Rocznik: 2012
Postów: 33
|
![]()
Witam,
proszę obejrzyjcie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i powiedzcie czy mam się czym martwić. Od wymiany paska przejechałem 10tys km. wymiana robiona w aso ford, wymieniony zostal pasek, rolka, napinacz, pompa wody, uszczelniacz wału i koło pasowe osprzętu i pasek osprzętu. po wymianie była cisza, teraz szczególnie na zimnym słychać straszne szuranie. Ostatnio edytowane przez daniel_t ; 29-10-2013 o 17:47 |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ford::amateur
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 06-03-2013
Skąd: Białystok/Łódź
Model: Focus II FL
Silnik: 1.6 TDCi (90km)
Rocznik: 2010
Postów: 4
|
![]()
Trudno powiedzieć czy coś jest nie tak. Wydaje mi się, że nie jest to strasznie głośne szuranie. Możesz poobserwować czy się dźwięk nie będzie się nasilał albo od razy jechać do ASO z reklamacją. Podejrzewam, że usłyszysz od nich "Panie, tak ma być" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie też słychać taki dźwięk z tym że cicho i na razie tak jeżdżę. |
![]() |
![]() |