Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-12-2013, 16:22   #1
amoebaFCP
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
Domyślnie Kontrolka ESP i P0236, P0238...

Witam kolegów.
Aby nie przynudzać opiszę pokrótce:

a) - podczas jazdy zapala się kontrolka ESP, wyłącza się turbina, obroty max. do 3000
b) - jadąc tak dalej turbina czasami się załączy, potem znowu wyłączy, itd. Nie jest to regularne.
c) - po wyłączeniu i załączeniu silnika ESP gaśnie, turbina działa, a za chwilę...patrz (a)

Zaczęło się to ok miesiąc temu, sporadycznie. Z czasem coraz częściej. Dzisiaj miałem problem przejechać 30km A4.

ForScan wywala błędy jak poniżej.
Podpowiedzcie proszę, co to jest ten "czujnika A turbosprężarki" i gdzie go szukać.
Co jeszcze może być z tym powiązane?
A może ma ktoś sprawdzony przepis na takie zjawisko?



===DTC P0236-C===
Kod: P0236 - Zakres / wskazania obwodu czujnika A turbosprężarki
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

===DTC P0236-E1===
Kod: P0236 - Zakres / wskazania obwodu czujnika A turbosprężarki
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

===DTC P0238-A1===
Kod: P0238 - Wysoki poziom sygnału obwodu czujnika A turbosprężarki

Był jeszcze taki babol:
===DTC U2023-A0===
Kod: U2023 - Usterka sieci komunikacji pojazdu
Blad komunikacji CAN pomiedzy PCM a modulem ESP.

amoebaFCP jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2013, 00:12   #2
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,188
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...

szukaj po szynie CAN i sterowaniu turbina
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2013, 06:31   #3
amoebaFCP
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...

Czy mógłbyś powiedzieć, gdzie znajduje się sterownik ESP i turbiny w tym aucie?
Nie miałem do tej pory potrzeby jakiegokolwiek grzebania w aucie, no i nie wiem, gdzie tego szukać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam.

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 10-12-2013 o 07:30 Powód: Zbędne cytowanie
amoebaFCP jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2013, 08:18   #4
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...

esp -to inaczej abs.

a turbina ma sterownik przy turbinie-steruje wychyleniem lopatek w turbinie-i musisz sprawdzic wtyczke od turbiny jesli wszystko bylo wczesniej dobrze.

jak bedzie dzialac turbo to mozliwe ze esp juz nie bedzie sie swiecilo-bo jest powiazane z sterownikiem silnika-a ten z turbiną.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2013, 17:00   #5
amoebaFCP
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...

Panie i Panowie, NAPRAWIONE Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dzisiaj rano, po przejechaniu 3 km znowu to samo. Wqr..em się mocno, bo przede mną trochę kilometrów do zrobienia.
Zatrzymałem się, Otworzyłem maskę, zdjąłem pokrywę silnika i wszystkie widoczne wtyczki (poza klimą i wtryskami) odpiąłem, no i ponownie wpiąłem.
Zauważyłem przy okazji, że złączka rurki podciśnienia zakładana na króciec pompy vacum bardzo lużno na tym króćcu się trzyma. Mając pod ręką tylko przeźroczystą taśmę klejącą (szer. 1,5cm) nakleiłem na króciec parę zwojów tejże taśmy (celem zwiększenia średnicy). Założyłem złączkę. Przy wsuwaniu jej na króciec czuć było wyraźny opór, przedtem tego nie było. No i w trasę.
Najpierw powoli, coraz szybciej, bardziej dynamicznie i .... nic, zero błędów. Po ok 150km wykasowałem wszystkie pozostałe babole w PCM. Potem przejechałem kolejne 350km ostro dając w palnik (2zł nieraz, ale to tylko w celach testowych). Zapomnałem już, że on może tak fajnie jeździć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Podpiąłem znowu ELM`a, sprawdzam błędy (ForScan`em) a tam BŁOGA CISZA, PUSTKA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Konkluzja:
- Ruchanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wtyczek, podejrzewam, że pomogło jak umarłemu kadzidło (nie było widać niczego niepokoącego na nich)
- Nieszczelność w układzie podciśnienia to główna przyczyna moich problemów. Jak się końcówka na króćcu "ułożyła szczelnie" to turbina działała, jak "nieszczelnie", to brak powera, błędy ciśnienia doładowania i ...... no właśnie. Jaki to ma związek z blędem komunikacji z modułem ESP? (jego też już nie ma. Może tu jednak pomogło ruchanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )

Mam nadzieję, że kiedyś, komuś te informacje się przydadzą.

Ostatnio edytowane przez amoebaFCP ; 10-12-2013 o 18:16
amoebaFCP jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2013, 08:16   #6
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,188
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...

Cytat:
Napisał amoebaFCP Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zauważyłem przy okazji, że złączka rurki podciśnienia zakładana na króciec pompy vacum bardzo lużno na tym króćcu się trzyma.
to pewnie własnie był problem ze sterowaniem turbina - podcisnienia do siłownika brakowało i to mialem minnymi na mysli

ESP moze wrócic, ale nie musi... te samochody to UFO są
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2013, 11:30   #7
mr1zyz
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-06-2013
Model: focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2009
Postów: 2
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...

Błąd Kod: U2023 - Usterka sieci komunikacji pojazdu, blad komunikacji CAN pomiedzy PCM a modulem ESP występował w moim przypadku razem z usterką sądy lambda i po jej wymianie usterka ESP zniknęłą
mr1zyz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2013, 15:13   #8
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...

ESP ma bardzo duzo z tym wspolnego bo jak napisalem wczesniej jest powiazane z sterownikiem silnika a ten z turbina...ktora ma wplyw na moc silnika, i dziala razem z abs i asr lub tcs-wiec jesli w jednym pojawia sie blad to esp nie moze dzialac prawidlowo-i to normalne ze czesto przy usterkach silnika zapala sie esp.

Bledy ktore miales nie oznaczaja jednoznacznie czy to wina czujnika czy to wina kabelka-a w samochodach z podcisnieniowym sterowaniem turbiny-(bo masz to u siebie) dochodzi jesze podcisnienie i sterowanie podcisnieniem.(nie wiedzialem ze masz podcisnieniowo turbo sterowane)
Czasami niema podcisnienia i sterowniki sa tylko elektryczne -wowczas zostaje tylko kwestia kabli.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2013, 21:49   #9
amoebaFCP
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...

Cytat:
Napisał mr1zyz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
występował w moim przypadku razem z usterką sądy lambda
Ale ja nie mam sondy Lambda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump:
Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ESP ma bardzo duzo z tym wspolnego bo jak napisalem wczesniej jest powiazane z sterownikiem silnika a ten z turbina...ktora ma wplyw na moc silnika, i dziala razem z abs i asr lub tcs-wiec jesli w jednym pojawia sie blad to esp nie moze dzialac prawidlowo-i to normalne ze czesto przy usterkach silnika zapala sie esp.
Dzięki za wytłumaczenie. mr1zyz w zasadzie to potwierdza. Problem z silnikiem = problem również z działaniem ESP

Ostatnio edytowane przez amoebaFCP ; 11-12-2013 o 21:54
amoebaFCP jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2014, 22:34   #10
vilanova
ford::amateur
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 18-12-2012
Skąd: Katowice
Model: focus II
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 9
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...

a co jeśli błędy z ESP (P0236) wyskakują tylko w temp. poniżej 7 stopni. u mnie występuję to tylko jesienią, zimą. w lato nigdy nie miałem takiego błędu.
vilanova jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.