|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-12-2013, 16:22 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
Kontrolka ESP i P0236, P0238...
Witam kolegów.
Aby nie przynudzać opiszę pokrótce: a) - podczas jazdy zapala się kontrolka ESP, wyłącza się turbina, obroty max. do 3000 b) - jadąc tak dalej turbina czasami się załączy, potem znowu wyłączy, itd. Nie jest to regularne. c) - po wyłączeniu i załączeniu silnika ESP gaśnie, turbina działa, a za chwilę...patrz (a) Zaczęło się to ok miesiąc temu, sporadycznie. Z czasem coraz częściej. Dzisiaj miałem problem przejechać 30km A4. ForScan wywala błędy jak poniżej. Podpowiedzcie proszę, co to jest ten "czujnika A turbosprężarki" i gdzie go szukać. Co jeszcze może być z tym powiązane? A może ma ktoś sprawdzony przepis na takie zjawisko? ===DTC P0236-C=== Kod: P0236 - Zakres / wskazania obwodu czujnika A turbosprężarki - Potwierdzony - usterka jest potwierdzona ===DTC P0236-E1=== Kod: P0236 - Zakres / wskazania obwodu czujnika A turbosprężarki - Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej ===DTC P0238-A1=== Kod: P0238 - Wysoki poziom sygnału obwodu czujnika A turbosprężarki Był jeszcze taki babol: ===DTC U2023-A0=== Kod: U2023 - Usterka sieci komunikacji pojazdu Blad komunikacji CAN pomiedzy PCM a modulem ESP. |
10-12-2013, 00:12 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,188
|
Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...
szukaj po szynie CAN i sterowaniu turbina
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
10-12-2013, 06:31 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...
Czy mógłbyś powiedzieć, gdzie znajduje się sterownik ESP i turbiny w tym aucie?
Nie miałem do tej pory potrzeby jakiegokolwiek grzebania w aucie, no i nie wiem, gdzie tego szukać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam. Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 10-12-2013 o 07:30 Powód: Zbędne cytowanie |
10-12-2013, 08:18 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...
esp -to inaczej abs.
a turbina ma sterownik przy turbinie-steruje wychyleniem lopatek w turbinie-i musisz sprawdzic wtyczke od turbiny jesli wszystko bylo wczesniej dobrze. jak bedzie dzialac turbo to mozliwe ze esp juz nie bedzie sie swiecilo-bo jest powiazane z sterownikiem silnika-a ten z turbiną. |
10-12-2013, 17:00 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...
Panie i Panowie, NAPRAWIONE Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzisiaj rano, po przejechaniu 3 km znowu to samo. Wqr..em się mocno, bo przede mną trochę kilometrów do zrobienia. Zatrzymałem się, Otworzyłem maskę, zdjąłem pokrywę silnika i wszystkie widoczne wtyczki (poza klimą i wtryskami) odpiąłem, no i ponownie wpiąłem. Zauważyłem przy okazji, że złączka rurki podciśnienia zakładana na króciec pompy vacum bardzo lużno na tym króćcu się trzyma. Mając pod ręką tylko przeźroczystą taśmę klejącą (szer. 1,5cm) nakleiłem na króciec parę zwojów tejże taśmy (celem zwiększenia średnicy). Założyłem złączkę. Przy wsuwaniu jej na króciec czuć było wyraźny opór, przedtem tego nie było. No i w trasę. Najpierw powoli, coraz szybciej, bardziej dynamicznie i .... nic, zero błędów. Po ok 150km wykasowałem wszystkie pozostałe babole w PCM. Potem przejechałem kolejne 350km ostro dając w palnik (2zł nieraz, ale to tylko w celach testowych). Zapomnałem już, że on może tak fajnie jeździć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Podpiąłem znowu ELM`a, sprawdzam błędy (ForScan`em) a tam BŁOGA CISZA, PUSTKA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Konkluzja: - Ruchanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wtyczek, podejrzewam, że pomogło jak umarłemu kadzidło (nie było widać niczego niepokoącego na nich) - Nieszczelność w układzie podciśnienia to główna przyczyna moich problemów. Jak się końcówka na króćcu "ułożyła szczelnie" to turbina działała, jak "nieszczelnie", to brak powera, błędy ciśnienia doładowania i ...... no właśnie. Jaki to ma związek z blędem komunikacji z modułem ESP? (jego też już nie ma. Może tu jednak pomogło ruchanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Mam nadzieję, że kiedyś, komuś te informacje się przydadzą. Ostatnio edytowane przez amoebaFCP ; 10-12-2013 o 18:16 |
11-12-2013, 08:16 | #6 | |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,188
|
Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...
Cytat:
ESP moze wrócic, ale nie musi... te samochody to UFO są
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
|
11-12-2013, 11:30 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-06-2013
Model: focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2009
Postów: 2
|
Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...
Błąd Kod: U2023 - Usterka sieci komunikacji pojazdu, blad komunikacji CAN pomiedzy PCM a modulem ESP występował w moim przypadku razem z usterką sądy lambda i po jej wymianie usterka ESP zniknęłą
|
11-12-2013, 15:13 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...
ESP ma bardzo duzo z tym wspolnego bo jak napisalem wczesniej jest powiazane z sterownikiem silnika a ten z turbina...ktora ma wplyw na moc silnika, i dziala razem z abs i asr lub tcs-wiec jesli w jednym pojawia sie blad to esp nie moze dzialac prawidlowo-i to normalne ze czesto przy usterkach silnika zapala sie esp.
Bledy ktore miales nie oznaczaja jednoznacznie czy to wina czujnika czy to wina kabelka-a w samochodach z podcisnieniowym sterowaniem turbiny-(bo masz to u siebie) dochodzi jesze podcisnienie i sterowanie podcisnieniem.(nie wiedzialem ze masz podcisnieniowo turbo sterowane) Czasami niema podcisnienia i sterowniki sa tylko elektryczne -wowczas zostaje tylko kwestia kabli. |
11-12-2013, 21:49 | #9 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...
Cytat:
Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez amoebaFCP ; 11-12-2013 o 21:54 |
||
13-11-2014, 22:34 | #10 |
ford::amateur
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 18-12-2012
Skąd: Katowice
Model: focus II
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
Odp: Kontrolka ESP i P0236, P0238...
a co jeśli błędy z ESP (P0236) wyskakują tylko w temp. poniżej 7 stopni. u mnie występuję to tylko jesienią, zimą. w lato nigdy nie miałem takiego błędu.
|