|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-11-2013, 15:49 | #31 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-08-2010
Model: mondeo titanium x
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2009
Postów: 32
|
Odp: Nie odpala, miga dioda immo(bardzo szybko)
Już zlokalizowalismy problem.... Samochód nie odpalił ponieważ przez utratę prądu rozkodowal się imobilizer. Po zakodowaniu i odpaleniu okazało się ze nie ma wzbudzenia alternatora. Z tad najprawdopodobniej dziwne zachowanie obrotomierza. Wzbudzenie występuje dopiero po redukcji biegu i związanym z tym naglym skokiem obrótw.
Macie pomysł jak zlokalizować usterkę?? Podobno jest przewód, który odpowiada za wzbdzenie altka... Mały update. Po takiej ostrej redukcji również obrotomierz zaczyna działać poprawnie. Ostatnio edytowane przez dwyanewade ; 12-11-2013 o 15:53 Powód: ,,,, |
12-11-2013, 18:59 | #32 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-08-2010
Model: mondeo titanium x
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2009
Postów: 32
|
Odp: Nie odpala, miga dioda immo(bardzo szybko)
Dodam jeszcze, że aku ma napięcie 13,2v, Po odpaleniu nic się nie zmienia. Po włączeniu świateł szybko spada. Kontrolka ładowania gaśnie zaraz po odpaleniu. Przy mocnych przegazowaniach napięcie delikatnie rośnie. Ładowanie pojawia się dopiero po ostrej redukcji, tak jak pisałem wcześniej. Akumulator roczny, na prostowniku ładuje bez problemu.
Trzyma też napięcie jak auto stoi noc lub dwie. Pasek i rolki mają ok roku, widać też ze wewnętrzna część alternatora się kręci. Ostatnio edytowane przez dwyanewade ; 12-11-2013 o 19:00 Powód: , |
17-11-2013, 09:04 | #33 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-08-2010
Model: mondeo titanium x
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2009
Postów: 32
|
Odp: Nie odpala, miga dioda immo(bardzo szybko)
Problem rozwiązany, wymieniłem alternator i po sprawie.
Ok 2 godzin pracy, po wyjęciu filtra paliwa wraz z uchwytem oraz osłony amortyzatora alternator ładnie da się wyjąć góra. Trzeba jednak zdjąć koło i nadkole żeby odkręcić dwie dolne śruby. |
13-01-2014, 20:41 | #34 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-02-2008
Skąd: GDAŃSK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 242
|
Odp: Nie odpala, miga dioda immo(bardzo szybko)
Czołem
Więc u mnie podobna historia, dioda sobie mruga, nie odpala. Podjechałem pod dom, później chciałem ruszyć i nic. Bezpieczniki ok, aku ok, ostatnio wymieniałem komplet aku+rozrusznik. Pozostaje chyba rozkodowany immobilizer, ale jak to ugryźć? Dodam, że auto bardzo rzadko ostatnio jeździło. W ostatnim roku miewało przestoje po 6 tygodni, gdy pracowałem, kiedy wracałem, także robiłem małe przebiegi. |
13-01-2014, 20:48 | #35 | |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: Nie odpala, miga dioda immo(bardzo szybko)
Cytat:
Jeśli tak jest, to albo dobry "magik" od dorabiania kluczyków, który zakoduje Ci immo, lub w ostateczności serwis ASO. Inna była by sytuacja, gdybyś miał dwa sprawne klucze z immo. Wtedy zaprogramowanie kolejnych czterech immo to pikuś (muszą być dwa sprawne immo). Może ten gościu (DOJAZD DO KLIENTA NA TERENIE TRÓJMIASTA JEST BEZPŁATNY.): [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
668855686 Ostatnio edytowane przez Mariusz ; 13-01-2014 o 20:56 |
|
13-01-2014, 20:54 | #36 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-02-2008
Skąd: GDAŃSK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 242
|
Odp: Nie odpala, miga dioda immo(bardzo szybko)
mam drugi kluczyk, tzw masterowy, ale on nie ma w sobie "pigułki" tylko zawieszkę z numerem, jak myślę kluczyka.
|
13-01-2014, 20:57 | #37 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: Nie odpala, miga dioda immo(bardzo szybko)
Dwie opcję pozostają, jak pisałem wyżej. "Magik" oczywiście wyjdzie dużo taniej.
__________________
668855686 |
28-01-2014, 11:41 | #38 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-02-2008
Skąd: GDAŃSK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 242
|
Odp: Nie odpala, miga dioda immo(bardzo szybko)
znowu mam chwilkę czasu, więc dalej walczę z uruchomieniem samochodu. Generalnie sprawdziłem wszystko, aku, bezpieczniki, wiązki, przekaźniki wydaje się być ok Z pilota mogę otworzyć auto, central działa bez problemów. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu w pozycję 2, dioda immo szybko mruga, po około 30 sekundach, wyłącza się , po czym następuje sekwencja mrugnięć, jedno mrugnięcie-przerwa-pięć mrugnięć i tak kilka razy. Czy to jakoś da się odszyfrować?
|
28-01-2014, 12:02 | #39 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: Nie odpala, miga dioda immo(bardzo szybko)
Ewidentnie coś masz nie halo z immobiliserem. Co akurat ten kod błyskowy oznacza- nie wiem. Skoro po przekręceniu kluczyka do pozycji II dioda LED w zegarku miga/mruga, to walnięty jest transponder w nadajniku/kluczyku. Musisz podjechać do jakiegoś gościa, co zajmuje się profesjonalnym dorabianiem kluczy, stacyjek, programowaniem immobiliserów. W ostateczności pozostaje ASO (cena wysoka), innej opcji nie ma, skoro nie masz dwóch oryginalnych transponderów w kluczach od stacyjki.
__________________
668855686 |
28-01-2014, 12:27 | #40 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,772
|
Odp: Nie odpala, miga dioda immo(bardzo szybko)
W zeszłym roku miałem taką sytuację, że będąc po za domem po pewnym czasie chciałem otworzyć auto i nie mogłem. Kluczem otworzyłem normalnie ale nie chciał odpalić, nie zwracałem uwagi jak świeci dioda. Pomyślałem, że może bateria padła, sprawdziłem była dobra, a że miałem interfejs i komputer ze sobą więc sprawdziłem co go boli wyskoczył błąd komunikacji na szynie CAN. Wykasowałem go i spróbowałem zaprogramować mając tylko jeden kluczyk i o dziwo wszystko działało jak przedtem.
|