|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-01-2014, 04:42 | #1 |
ford::beginner
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 10-01-2014
Skąd: Ziębice
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 Tddi
Rocznik: 2000
Postów: 23
|
Ręczny i zablokowane oba tylne koła
Witam.Zaczne od tego ze dzisiaj po pracy wsiadam do auta, odpalam i ruszam a tu zonk!!! auto ledwo rusza!! Łapie za reczny może zaciągnęty(nie). Podciągam
ręczny i do 90% nic a potem jakby załapał. Jadę. Na pierwszym zakręcie prawie bączka zrobiłem( śliska nawierzchnia) i czuje opór jak by mi coś hamowało. Zatrzymuje się i tarcze w obu kołach aż czerwone(ręczny trzyma). Proszę o pomoc i pozdrawiam |
26-01-2014, 08:53 | #2 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2010
Skąd: Mysłowice
Model: Mondeo MK3 + Fiesta MK4
Silnik: 2.0 TDCI + 1.25 S
Rocznik: 2002 + 2001
Postów: 780
|
Odp: Ręczny i zablokowane oba tylne koła
Więc przyszedł czas na regeneracje lub wymianę zacisków. Polecił bym Ci poszukać poliftowych nie będzie z nimi problemu.
__________________
§23 |
26-01-2014, 10:06 | #3 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,730
|
Odp: Ręczny i zablokowane oba tylne koła
Linki tez potrafia platac figle.
|
26-01-2014, 10:14 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
|
Odp: Ręczny i zablokowane oba tylne koła
Zacząłbym od rozruszania dźwigienek od ręcznego przy zaciskach i zmiany sprężyn odciągających je. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] U mnie ewidentnie widać, że sprężyny nie dają rady, konkretnie z jednej strony tylko. Albo dorobił jakąś mocniejszą sprężynę. To taki półśrodek ale zdaje egzamin.
|
26-01-2014, 12:25 | #5 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-03-2008
Skąd: Wrocław -> blachy LB ;)
Model: BMW 3 touring
Silnik: 2.0 D
Rocznik: 05'
Postów: 1,726
|
Odp: Ręczny i zablokowane oba tylne koła
Przy takim mrozie mogły po prostu linki przymarznąć. Jak dasz radę auto do garażu (może być parking przy jakim sklepie) i daj mu kilka h na odtajanie. Jeśli to pomoże to linki mają uszkodzone gdzieś pancerze i dostaje się wilgoć. Podobno docześnie pomaga napsikanie wd (wypiera wilgoć) pomiędzy linkę a pancerz.
Jeśli to nie pomoże to czeka cię zabawa z zaciskami. Zacznij od sprężynek, jednak jak dla mnie to kolejne krótkoterminowe rozwiązanie i kompletna regeneracja i tak będzie nieunikniona. Możesz faktycznie poszukać zacisków od polifta, ale i one nie są bez wad (na MKP nie bez powodu jest manual jak reanimować poliftowe).
__________________
Ford Mondeo Kombi 93' 1.8b+LPG -> oddał za mnie życie Saab 9-5 SportKombi Vector v6 3.0 TiD 02' -> trudna miłość ... Ford Mondeo Kombi 05'/06' 2.0 TDCi -> weryfikator cierpliwości |
26-01-2014, 15:32 | #6 |
ford::expert
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
|
Odp: Ręczny i zablokowane oba tylne koła
Ja miałem to samo w tamtym roku ale na jedną linkę. Wziąłem ją zdjąłem z zacisku i było ok. Na wiosnę wymieniłem obie na nowe. Problem już nie występuje a i ręczny lepiej działa...
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
26-01-2014, 16:09 | #7 |
ford::advanced
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Tarnów ok.
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Tddi 115 KM - 150 KM HEKO !!
Rocznik: 2002
Postów: 218
|
Odp: Ręczny i zablokowane oba tylne koła
w moim ręczny dziala na 1 koło, ale zimno i nie ruszam tego, mam nadzieję, że wystarczy go rozruszać wentualnie sprężynka nowa, ale znając życie ....
|
26-01-2014, 17:10 | #8 |
ford::professional
Imię: radek
Zarejestrowany: 24-08-2013
Skąd: WWE i Zielonka
Model: KUGA
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
|
Odp: Ręczny i zablokowane oba tylne koła
Ręczny to w ogóle czarna magia przed fl i z samoregulatorem. Po wymianie zacisków jest niby lepiej ale działa też jak chce. Czasem można było na suchym asfalcie zawrócić na ręcznym a za moment można było go pchać na zaciągniętym. Wg mnie może samoregulator się zaciął.
__________________
|
26-01-2014, 20:28 | #9 |
ford::beginner
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 10-01-2014
Skąd: Ziębice
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 Tddi
Rocznik: 2000
Postów: 23
|
Odp: Ręczny i zablokowane oba tylne koła
Rozkręciłem samoregulator i niby ok(nawet smar jest). dziwi mnie ten skok na ręcznym( ruch widac tylko po ok 50%) linka tez sie wydaje jakby była troche lużna zanim ręczny złapie.Sprawdzałem jak rozkręciłem srodek między fotelami
|
26-01-2014, 21:21 | #10 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-03-2008
Skąd: Wrocław -> blachy LB ;)
Model: BMW 3 touring
Silnik: 2.0 D
Rocznik: 05'
Postów: 1,726
|
Odp: Ręczny i zablokowane oba tylne koła
Szukaj po stronie koła a nie w kabinie. Jak już ktoś napisał - odepnij linki od zacisków, jak nie puści to sprawdź sprężynki -jeśli ręką dasz rade poluzować to wymieniasz sprężynki i tyle. Jak nie to rozbierasz zaciski.
__________________
Ford Mondeo Kombi 93' 1.8b+LPG -> oddał za mnie życie Saab 9-5 SportKombi Vector v6 3.0 TiD 02' -> trudna miłość ... Ford Mondeo Kombi 05'/06' 2.0 TDCi -> weryfikator cierpliwości |
|
|
|