|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-02-2014, 09:01 | #1 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-02-2014
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140km
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania
Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać... i do rzeczy: Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Mondeo. Niestety pojawiło się u mnie kilka defektów: 1. Auto podczas przyśpieszania faluje, standardowo najlepiej jest to odczuwalne powyżej 4 biegu - tutaj sprawa wydaje się dość jasna, czyli wymiana zaworków podciśnienia(chyba że nie potrafię czytać). 2. Silnik "bardziej" klekota + gratisy: Porównywane na zimnym Mondeo MK4 z takim samym silnikiem ale z 2010 roku i mniejszym przebiegu(96k km) od znajomego. W jego aucie nie słychać tak bardzo klekotu diesla, jak i silnik elastyczniej się zbiera z dolnych zakresów obrotomierza. Dodatkowo jakiś czas temu gdy było około -10 stopni, po nocy gdy odpalałem auto silnik zgasł i zapaliła się kontrolka świec żarowych, po chwili spróbowałem ponownie i taki sam efekt. Dopiero po około 5-10 minutach gdy jeszcze raz podjąłem próbę silnik odpalił i już potem nigdy takiego problemu nie miałem. Dodam że auto jest z końca 2008 roku z przebiegiem 142k km. Zastanawiam się czy przyczyną klekotania mogą być wtryskiwacze. Po przeszperaniu forum (także forum MK3) wywnioskowałem że może to być spalanie stukowe (cokolwiek to znaczy). Znalazłem także dwa rozwiązania: jedno to wlanie jakiegoś preparatu na przeczyszczenie wtrysków, drugie to wymiana końcówek wtrysków (przypadek przy MK3). Czy ktoś miał podobne zjawiska w swoim Mondeo lub czy ktoś może poradzić mi coś więcej niż sam wywnioskowałem? Dużo się napisałem, ale starałem się przekazać maksimum informacji. |
19-02-2014, 09:30 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2012
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 179
|
Odp: Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania
Witam. Tak kolego do sprawdzenia masz zaworki. Co do drugiego punktu to raczej wypadałoby sprawdzić najpierw świece żarowe.
Kiedy kolego wymieniany miałeś filtr paliwa? Auto podłączane pod kompa ( jakieś błędy)? |
19-02-2014, 10:07 | #3 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-02-2014
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140km
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania
Filtr paliwa + filtr oleju i olej były wymieniane minimalnie przed 140k km. Dodatkowo w serwisie powiedzieli mi że na filtr oleju była najwyższa pora bo był bardzo usyfiony.
Auto nie było podłączone do kompa, postaram się coś w tym temacie zrobić gdyż został mi z poprzedniego auta ELM327 BT, może nim coś wyczytam, ale najpierw przeszperam forum by zdobyć wiedzę na ten temat, a jak nie podołam to udam się do ASO i tam to sprawdzę. Przypuszczam że w aucie świece od nowości nie były ruszane tak więc na dniach pojadę je dla czystości sumienia wymienić. Nie wiem czy ma to wpływ na sytuację, ale dzień przed sytuacją z odpalaniem auta zatankowałem z rezerwy do pełna Shell V-Power Nitro+ Diesel. Ktoś mi polecił żeby raz na jakiś czas tak zrobić. Normalnie tankuję na BP zwykłe ON. |
20-02-2014, 06:49 | #4 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 08-09-2011
Model: MK5 TITANIUM
Silnik: 1.5 EB 160KM A6
Rocznik: 2016
Postów: 242
|
Odp: Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania
Cytat:
|
|
20-02-2014, 08:51 | #5 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 15-05-2013
Skąd: Gdańsk
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI 130 km automat
Rocznik: 2008
Postów: 75
|
Odp: Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania
Miałem takie objawy, jeździłem z tym aż w końcu silnik jakby się zadusił a auto stanęło.
Jak się okazało zablokował się zabrudzony zawór EGR. Po wyczyszczeniu EGR auto chodzi jak nowe, a spalanie spadło o 1L/100km |
20-02-2014, 15:39 | #6 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-02-2014
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140km
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania
Czyli do listy "zrobić trzeba" muszę dopisać sprawdzenie EGR.
Powiedzcie mi czy ktoś z was stosował jakieś specyfiki do czyszczenia wtryskiwaczy lub tym podobnych? Dokładnie chodzi mi o coś takiego: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Warto sprawdzić czy szkoda zachodu? Przypuszczam że nadzieja iż uchroni mnie to od wizyty u mechanika jest złudna... |