Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-02-2014, 09:01   #1
mmarcin1
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-02-2014
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140km
Rocznik: 2008
Postów: 5
Domyślnie Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania

Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać... i do rzeczy:

Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Mondeo.
Niestety pojawiło się u mnie kilka defektów:
1. Auto podczas przyśpieszania faluje, standardowo najlepiej jest to odczuwalne powyżej 4 biegu - tutaj sprawa wydaje się dość jasna, czyli wymiana zaworków podciśnienia(chyba że nie potrafię czytać).

2. Silnik "bardziej" klekota + gratisy:
Porównywane na zimnym Mondeo MK4 z takim samym silnikiem ale z 2010 roku i mniejszym przebiegu(96k km) od znajomego. W jego aucie nie słychać tak bardzo klekotu diesla, jak i silnik elastyczniej się zbiera z dolnych zakresów obrotomierza. Dodatkowo jakiś czas temu gdy było około -10 stopni, po nocy gdy odpalałem auto silnik zgasł i zapaliła się kontrolka świec żarowych, po chwili spróbowałem ponownie i taki sam efekt. Dopiero po około 5-10 minutach gdy jeszcze raz podjąłem próbę silnik odpalił i już potem nigdy takiego problemu nie miałem.

Dodam że auto jest z końca 2008 roku z przebiegiem 142k km. Zastanawiam się czy przyczyną klekotania mogą być wtryskiwacze. Po przeszperaniu forum (także forum MK3) wywnioskowałem że może to być spalanie stukowe (cokolwiek to znaczy). Znalazłem także dwa rozwiązania: jedno to wlanie jakiegoś preparatu na przeczyszczenie wtrysków, drugie to wymiana końcówek wtrysków (przypadek przy MK3).

Czy ktoś miał podobne zjawiska w swoim Mondeo lub czy ktoś może poradzić mi coś więcej niż sam wywnioskowałem?
Dużo się napisałem, ale starałem się przekazać maksimum informacji.

mmarcin1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2014, 09:30   #2
gucioj
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-11-2012
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 179
Domyślnie Odp: Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania

Witam. Tak kolego do sprawdzenia masz zaworki. Co do drugiego punktu to raczej wypadałoby sprawdzić najpierw świece żarowe.
Kiedy kolego wymieniany miałeś filtr paliwa?
Auto podłączane pod kompa ( jakieś błędy)?
gucioj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2014, 10:07   #3
mmarcin1
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-02-2014
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140km
Rocznik: 2008
Postów: 5
Domyślnie Odp: Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania

Filtr paliwa + filtr oleju i olej były wymieniane minimalnie przed 140k km. Dodatkowo w serwisie powiedzieli mi że na filtr oleju była najwyższa pora bo był bardzo usyfiony.

Auto nie było podłączone do kompa, postaram się coś w tym temacie zrobić gdyż został mi z poprzedniego auta ELM327 BT, może nim coś wyczytam, ale najpierw przeszperam forum by zdobyć wiedzę na ten temat, a jak nie podołam to udam się do ASO i tam to sprawdzę.

Przypuszczam że w aucie świece od nowości nie były ruszane tak więc na dniach pojadę je dla czystości sumienia wymienić. Nie wiem czy ma to wpływ na sytuację, ale dzień przed sytuacją z odpalaniem auta zatankowałem z rezerwy do pełna Shell V-Power Nitro+ Diesel. Ktoś mi polecił żeby raz na jakiś czas tak zrobić. Normalnie tankuję na BP zwykłe ON.
mmarcin1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2014, 06:49   #4
gandolfinek
ford::advanced
 
Avatar gandolfinek
 
Zarejestrowany: 08-09-2011
Model: MK5 TITANIUM
Silnik: 1.5 EB 160KM A6
Rocznik: 2016
Postów: 242
Domyślnie Odp: Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania

Cytat:
Napisał mmarcin1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem czy ma to wpływ na sytuację, ale dzień przed sytuacją z odpalaniem auta zatankowałem z rezerwy do pełna Shell V-Power Nitro+ Diesel. Ktoś mi polecił żeby raz na jakiś czas tak zrobić. Normalnie tankuję na BP zwykłe ON.
Ja mam podobne wrażenie ze zmianą paliwa, w zasadzie na okrągło tankuję Verve z Orlenu a ostatnio zatankowałem do pełna ze Statoil'a Diesel Gold do -34C i u mnie podobnie tak jakby pogorszyła się (oczywiście tylko na ucho) praca silnika i odpalanie. Ba nawet teraz gdy jest na plusie podczas krótkich kilkunastominutowych przejazdach w ciągu dnia np do centrum na zakupy, po pociechy do szkoły itd miałem problemy z odpaleniem tak jakby było sporo na minusie. Nie zauważyłem takiej przypadłości jak tankowałem konservę z Orlenu. Dziwne.
gandolfinek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2014, 08:51   #5
gopiotrek
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 15-05-2013
Skąd: Gdańsk
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI 130 km automat
Rocznik: 2008
Postów: 75
Domyślnie Odp: Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania

Miałem takie objawy, jeździłem z tym aż w końcu silnik jakby się zadusił a auto stanęło.

Jak się okazało zablokował się zabrudzony zawór EGR.

Po wyczyszczeniu EGR auto chodzi jak nowe, a spalanie spadło o 1L/100km
gopiotrek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2014, 15:39   #6
mmarcin1
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-02-2014
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140km
Rocznik: 2008
Postów: 5
Domyślnie Odp: Klekot + falowanie silnika, szybkie pytania

Czyli do listy "zrobić trzeba" muszę dopisać sprawdzenie EGR.

Powiedzcie mi czy ktoś z was stosował jakieś specyfiki do czyszczenia wtryskiwaczy lub tym podobnych? Dokładnie chodzi mi o coś takiego:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Warto sprawdzić czy szkoda zachodu? Przypuszczam że nadzieja iż uchroni mnie to od wizyty u mechanika jest złudna...
mmarcin1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.