|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-02-2014, 17:21 | #1 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-02-2012
Skąd: gorzów
Model: TRANSIT
Silnik: 2.0 TDDI 100km
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
Witam serdecznie wszystkich uzytkownikow, mam mianowicie taki problem jak w temacie, moj transit to 100 konny 2.0 TDDI... pali okolo 12 litrow ropy , ciezko pali z rana po chechlaniu kilku sekundowym , jak jest cieplej szybciej odpala, cieply odpala bardzo dobrze.... kopci przez okolo 5 minut po odpaleniu i tak glucho chodzi ZIMNY, nie maial kopa, zaslonilem EGR blaszka i ma kopa super przyspieszeni oraz reszta w normie , lecz dalej chodzi tak samo odpla z rana i kopci . Co moze byc przyczyna dzieki za pomoc
|
19-02-2014, 17:43 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
Przyczyn może być kilka...
Może się zapowietrzać przy dłuższym postoju. Mogą być zwalone świece żarowe. Może mieć słabą kompresję. Wreszcie: uszkodzona może być pompa wtryskowa lub sterownik ewentualnie wtryskiwacze.
__________________
Zgredzik |
19-02-2014, 20:10 | #3 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-02-2012
Skąd: gorzów
Model: TRANSIT
Silnik: 2.0 TDDI 100km
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
Dzieki za odpowiedz jak zwykle mozna na ciebie liczyc... ale wojtus po podlaczeniu pod komputer, nie wykazuje ZADNEGO BLEDU ;/
|
19-02-2014, 21:12 | #4 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-02-2011
Skąd: Toruń
Model: Ford Transit
Silnik: 2.4TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
Duże prawdopodobieństwo że leją wtryskiwacze wskazuje na to dymienie inny dzwięk na zimnym silniku i słabe odpalanie. Inne uszkodzenia zostawiły by ślad w IDSie zakładam że takiego kompa użyliście do diagnostyki.Druga możliwość to brak kompresjia na jednym lub kilku cylindrach ale wtedy silnik zaczyna chodzić nie równo. Inne błendy podane przez kolegę powinna wychwycić diagnostyka komputerowa.
|
19-02-2014, 21:28 | #5 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-02-2012
Skąd: gorzów
Model: TRANSIT
Silnik: 2.0 TDDI 100km
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
Kolego... silnik pracuje rowniutko , zero jakis objawow zeby cos w srodku sie dzialo, chodzi bardzo glucho, mamy 2 to jest taki bardziej metaliczny dziwek.... ja tez obstawiam wtryski , bo co innego moglo by byc
Bump: Aha no i EGR po psute tez musi byc,, wyciagne wtyczke od EGR nie idzie powyzej 2500 obrotow zmula sie podebpne, idzie jak mul... blaszka zatkam EGR i idzie normalnie 140 tak jak drugi transit i ma przyspieszenie ok TO EGR tez musi byc uszkodzone Dobry elelktryk moj ma wielki komputer do diagnostyki za 40 tys zł BOSCHA wiec tam lipy nie ma , mam nadzieje ze to nie pompa ale przez pompe by nie dymil Ostatnio edytowane przez bialy21123 ; 19-02-2014 o 21:37 |
20-02-2014, 08:54 | #6 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
Przy pompie raczej pokazał by błędy. Także - skoro ma dobre osiągi - pompa jest raczej ok.
Na poranne zimne odpalenia starym sposobem - na próbę - zasilić można silnik na tzw. kroplówkę - czyli grawitacyjnie z dodatkowego baniaka zawieszonego na szybie pasażera (bezpośrednio do pompy, z pominięciem filtra). To wyjaśni podejrzenia co do układu zasilania i zapowietrzenia (układ pracuje na podciśnieniu, pompa wtryskowa sama zasysa paliwo ze zbiornika, przy nieszczelności wchodzi od razu powietrze). Przy wyciągniętej wtyczce EGR-a ma prawo zamulać, ale myślę, że się nie domykał - musiał trochę kopcić na czarno... Cytat:
Tym nie mniej można założyć, że boschowski tester prawidłowo zdiagnozował pompę/sterownik Boscha - reszta już nie jest taka oczywista...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-02-2014 o 09:29 |
|
20-02-2014, 10:40 | #7 | |
ford::professional
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
Cytat:
Wymontuj kolektor ssący i sprawdz czy nie jest zasyfiony |
|
20-02-2014, 18:00 | #8 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-02-2012
Skąd: gorzów
Model: TRANSIT
Silnik: 2.0 TDDI 100km
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
drodzy koledzy dzieki za odpowiedzi, nie wiem kupilismy calego busa specjalnie dla tego silnika, gdyz 75 konny padl, po przelozeniu od razu takie objawy, znajomy mechanik ktory wy mienia mi turbo w 125 Konnym. mowil ze takie objawy sa jak jest przestawiony zapłon, czy cos tam na tym lancuchu rozrzadu, ciezkie odpalenie kopcenie na bialo brak mocy, oraz duze spalanie ... a wy jak sadzicie ;
|
20-02-2014, 18:17 | #9 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
Cytat:
Pompę trzeba by wyjąć i na stole sprawdzić - czy daje odpowiednią dawkę rozruchową i czy nastawniki prawidłowo pracują. Trzeba też upewnić się co do zapowietrzania - lepiej w pierwszej kolejności... Zmierzyłbym też kompresję na zimnym.
__________________
Zgredzik |
|
27-03-2014, 18:18 | #10 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-02-2012
Skąd: gorzów
Model: TRANSIT
Silnik: 2.0 TDDI 100km
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
Witam wojtus i koledzy.... EGR wymieniony bus szedl duzo lepiej nie byl zmulony , lecz nadal kopcil z rana,wyciaqgnelem wtryski i zawiozlem do sprwdzenia ,okazalo sieze byl wtrysk jeden od 75 KONI wstawiony i do tego 2 wtryski laly, byly slabe wymienilem je, teraz lepiej pali lepiej chodzi kilka sekund kopci, ale o wiele mniej pali... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. aha i praca jest cicha lekka naprawde super...
Wiec zamykam temat pozdrawiam Ostatnio edytowane przez bialy21123 ; 27-03-2014 o 18:22 |
|
|
|