|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-03-2014, 20:34 | #11 | |
ford::advanced
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 16-08-2013
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy V-line
Silnik: 2.0 EcoBLUE 240KM
Rocznik: 2020
Postów: 236
|
Odp: Różnica w jeździe - zwieszenie zwykłe a sportowe fabryczne
Cytat:
Na 18 czuc poprzeczne nierownosci na 17 prawie ich nie czuc. Nie przenosza sie tak na siedzenia i kregoslup. Kolego nawet przy tym samym rozmiarze felgi, jak zalozysz opone zimowa to czuc ze jest bardziej miekko niz na letniej |
|
13-03-2014, 22:06 | #12 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-07-2013
Skąd: Częstochowa
Model: S-max
Silnik: kopciuch 163 KM PS
Rocznik: 2010
Postów: 151
|
Odp: Różnica w jeździe - zwieszenie zwykłe a sportowe fabryczne
No wiec moze mam jakies zaburzenia albo u ciebie jest cos nie tak z zawiasami.
wrocimy do tematu po zmianie kol na lato na 18 cali. Byc moze zima zatarla u mnie pamięc :-) ?! Ja nie przecze ze na 18 " nieco bardziej trzesie przy poprzecznym przejezdzaniu torowiska ale roznice są pomijalnie male. Dla przykladu podam drugie moje auto civic viii gen. Zawiasy typu sport (nie type r) mam tam 16 na zime i 17 na lato i w tamym aucie jest duza roznica. matematycznie rzecz biorac. W civicu zmiana 16 na 17 " to jak 40 -50 % zmiana. W s-maxie 16 na 18 " to jak 10% zmiana. Moze to kwestia idvc, moze kwestia opon. Trudno teraz powiedziec. Jesli czujesz wiekszą zmiane to proponuje zmienic gumy i/lub sprawdzic geometrie zawiasow. |
20-03-2014, 17:34 | #13 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-05-2008
Model: Foczka GoldX/S-Max Titanium
Silnik: 1.6 Ti-Vct/2.0 TDCI
Rocznik: 2010/2008
Postów: 680
|
Odp: Różnica w jeździe - zwieszenie zwykłe a sportowe fabryczne
Cytat:
Wymienialem w zeszlym tygodniu zime (16") na lato (18") i pierwsza mysl... łoj co sie dzieje?! Ale z dnia na dzien to mija i odezwie sie znow po zimie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tyle dobrze u mnie, ze mam IVDC i w miejscach gdzie dziura kolo dziury, mozna to naprawde fajnie zniwelowac przelanczajac na Comfort... Ostatnio edytowane przez tygrysex ; 20-03-2014 o 17:37 |
|
23-03-2014, 21:52 | #14 |
ford::professional
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL +Mondeo5Vig
Silnik: 2.0TDCi 140KM +180KM
Rocznik: 09.2010 +08.2017
Postów: 1,467
|
Odp: Różnica w jeździe - zwieszenie zwykłe a sportowe fabryczne
|
24-03-2014, 07:38 | #15 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-05-2008
Model: Foczka GoldX/S-Max Titanium
Silnik: 1.6 Ti-Vct/2.0 TDCI
Rocznik: 2010/2008
Postów: 680
|
Odp: Różnica w jeździe - zwieszenie zwykłe a sportowe fabryczne
Cytat:
|
|
02-04-2014, 21:19 | #16 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-07-2013
Skąd: Częstochowa
Model: S-max
Silnik: kopciuch 163 KM PS
Rocznik: 2010
Postów: 151
|
Odp: Różnica w jeździe - zwieszenie zwykłe a sportowe fabryczne
Wracają do tematu i odnosząc się do odczuć po zmianie 16 na 18.
Właśnie zmieniłem i musze was zmartwić gdyż u mnie roznice w komforcie jazdy sa naprawde niewielkie, tak jak pisalem wcześniej max 10% zmiany. Czy fakt posiadania ivdc coś zmienia, nie wiem?! Natomiast jest duża różnica w momencie prostującym. Przy przyspieszaniach dodatnich i ujemnych moment prostujacy koła(ze skrętu) jest na tyle duży ze może zaskoczyć drivera. ta wlasciwosc zmienila sie moim zdaniem o 50%. Oczywiscie koleiny tez sie mocniej przekladają na kiere. |