Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-03-2014, 16:11   #1
pawel_szp
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: Biskupice/Poznań
Model: Ford Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1998
Postów: 34
Domyślnie Febi - jak to jest produkowane?

Temat nieraz poruszany, nie tylko na przykładzie tej firmy, nieraz sprawa wręcz niezauważona. Ale może zacznę od początku:

Zaczęło mi stukać w zawieszeniu, zdiagnozowałem sobie że końcówka drążka kierowniczego oraz sworzeń wahacza są do wymiany. Nie lubię tanich zamienników ale lubię oszczędzać, więc szukałem po taniości wśród firm typu delphi, febi czy też TRW.

Sworzeń Delphi kupiony, dotarł i ma się dobrze. Posiada firmowe wytłoczenia i nie budzi zastrzeżeń. Natomiast przy zamawianiu końcówki drążka firmy Febi coś mnie tknęło i poprosiłem o potwierdzenie oryginalności produktu. O to co otrzymałem od sprzedawcy (internetowy sklep motoryzacyjny):

"Sprawa wygląda tak, że mam końcówkę drążka kierowniczego w oryginalnym opakowaniu Febi z zaklejonym oryginalnie kartonikiem. Po Pana wiadomości otworzyłem opakowanie, a w środku siedzi końcówka firmy Dys. Jest tak, że producenci (w tym przypadku Febi) posiłkują się towarem innych producentów dając tylko swoje opakowanie."

Co o tym sądzić? Febi faktycznie zleca produkcję innym firmom? W takim razie, czy wszystko robi 'jeden Chińczyk' i rozsyła do firm, które sprzedają elementy pod swoim logiem?

Zakup wstrzymałem i nie wiem co dalej sądzić. Napisałem też do działu jakości Febi, ale jeszcze (po 7h) nikt nie odpisał, więc uderzam tutaj po Wasze doświadczenia.

pawel_szp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2014, 07:19   #2
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
Domyślnie Odp: Febi - jak to jest produkowane?

Przecież od dawna wiadomo,że Febi to pakowacz i to loteria co trafisz w pudełku.

Dział jakościowy co napisze? Część zgodna itp...bla,bla,bla

Końcówkę drążka polecam TRW bo to właśnie otrzymałem w ASO w oryginalnym pudełku. Różnica w cenie od badziewnego zamiennika niewielka więc oszczędziszGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2014, 12:35   #3
pawel_szp
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: Biskupice/Poznań
Model: Ford Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1998
Postów: 34
Domyślnie Odp: Febi - jak to jest produkowane?

No cóż, wczoraj potwierdziłem zakup - szkoda mi opon. Zobaczymy ile to pojeździ. Tak jak pisałem, szukałem wśród TRW, Delphi i Febi. TRW na allegro niedostępne, a Febi trafiłem taniej to nabyłem - zobaczymy jak się trzymać będzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

I szczerze, to szukałem opinii na temat różnych producentów zamienników, a wśród VAG'owców Febi ma pozytywną opinię. Mam nadzieję, że nie będę miał urazu to tej grupy ludzi i ich aut Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pawel_szp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2014, 18:02   #4
M.A.G.
FCP member
 
Avatar M.A.G.
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia
Silnik: 2.0 EB PS / 1.5 TSI DSG
Rocznik: 2010 / 2021
Postów: 587
Domyślnie Odp: Febi - jak to jest produkowane?

Akurat teraz mam inwestycję w mondku (zawieszenie) i chyba nie ma co kombinować - różnica w cenie części pomiędzy Febi a TRW wyszła mi ok 150zł - więc lepiej dać parę PLNów więcej i mieć spokój Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.



Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
M.A.G. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2014, 18:06   #5
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
Domyślnie Odp: Febi - jak to jest produkowane?

Cytat:
Napisał M.A.G. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
części pomiędzy Febi a TRW wyszła mi ok 150zł - więc lepiej dać parę PLNów więcej i mieć spokój
Też tak uważam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2014, 07:36   #6
pawel_szp
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: Biskupice/Poznań
Model: Ford Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1998
Postów: 34
Domyślnie Odp: Febi - jak to jest produkowane?

Panowie, szukałem w sieci opinii długi czas i nic jednoznacznego nie trafiłem. Tutaj też nikt nie napisał, pomimo że zaznaczyłem że biorę pod uwagę głównie te trzy marki bo TRW i Delphi już testowałem (co prawda w innych miejscach) i zastanawiam się o co chodzi z tymi mykami, które stosuje Febi, bo naczytałem się dużo pozytywnych opinii o tym producencie jak i mitów na temat montażu ich części na lini w niektórych markach (VW).

Teraz paczka pewnie jest już pod domem, więc nie zamierzam wpadać w paranoje, to tylko głupia końcówka drążka kosztująca mnie niecałe 30zł, wymienię ją, ustawie zbieżność i będę się cieszył ruchem prostoliniowym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak wysiądzie to będę siał o tym czymś wredne opinie i więcej Febi nie kupie. Tak jak pisałem, oryginały wytrzymały 230k km.

Mimo to zachęcam do wyrażania swoich DOŚWIADCZEŃ z markami zamienników (ale nie piszmy a jakiś totalnych no-namach typu MAR czy Bóg wie co).

Pozdrawiam i dziękuje za chociaż ten niewielki wkład w ten wątek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pawel_szp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2014, 06:34   #7
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
Domyślnie Odp: Febi - jak to jest produkowane?

Łączniki stabilizatora tył FEBI wytrzymały w mondeo mk1 6 tys/km.

Po wymianie na oryginał minęło z 6 lat(ok.50 tys/km) i nadal działają. Policz sobie ile razy będziesz FEBIEGO wymieniał, a to też było głupie 30zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

FEBI-Wszystko zależy od tego na co trafisz w pudełku. Raz będzie to najtańszy ryż, a kolejnym razem oryginał z zeszlifowanym logo....

Ostatnio na szybko potrzebowałem wahacz i znalazłem go na tablicy(nowy). Pan zarzekał się,że auto sprzedał nim wymienił i dał za niego 185zł bo chciał lepszy.Nazwy producenta na nim brak....
Tak samo jak Ty stwierdziłem,że wygląda solidnie i waży swoje. Po założeniu okazało się,że auto pływa podczas dodawania gazu. Kupiłem nowy szrot bo tuleje w wahaczu były chyba z gumy "orbit" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolejnego dnia wizyta w sklepie i kupno kolejnego wahacza i jest spokój.

Znów przekonałem się,że "jestem za biedny aby dwa razy płacić" o swojej pracy nie wspomnęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Co do "głupiej koncówki" to moim zdaniem jest to bardzo ważny element w układzie kierowniczym ale nie mam zamiaru tu pisać co by było gdyby i cię umoralniać.
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2014, 16:02   #8
pawel_szp
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: Biskupice/Poznań
Model: Ford Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1998
Postów: 34
Domyślnie Odp: Febi - jak to jest produkowane?

Marku, fajnie, że dzielisz się doświadczeniami, gdybym przeczytał te wypowiedzi dzień wcześniej to wycofałbym się z zakupu i kupił oryginał oferowany za 65zł. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jeśli myślisz, że jestem uparty w kupowaniu wadliwych części tych samych producentów nie wiadomo jak wiele razy to jesteś w błędzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po prostu jak mi teraz wysiądzie to kupie oryginał Forda. Mimo wszystko sądziłem, że inni też potrafią zrobić coś porządnego.

Jeżeli na podstawie mojej ironii o 'głupiej końcówce' stwierdzasz, że jestem wiejskim lakiem podchodzącym do auta z młotkiem i taśmą to również jesteś w błędzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chodziło o bardzo niewielki koszt tego doświadczenia.
Pomimo że się uczę to zdaję sobie sprawę z tego, jak ważne są układy takie jak kierowniczy, zawieszenia, hamulcowy czy jezdny i nie lekceważę uszkodzeń które tutaj się pojawiają (w przeciwnym razie nie pisałbym tutaj, ani nie wymieniał tych elementów tylko jeździł - przecież tylko lekko stuka na nierównościach i raz po raz ściągnie na koleinie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )

Odnośnie mojego przypadku - klocki wczoraj wymienione, dzisiaj zrobiłem 50km i jest OK. Ładnie się toczy, nie ściąga i nie hałasuje. Niestety nie blokowałem kierownicy i mam krzywą... się przestawi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

wymieniając stwierdziłem też, że gumy stabka nadają się do wymiany (jest wyczuwalny luz), mam nadzieję że kupie coś DOBREGO (jeszcze nie sprawdzałem czy fordowskie są dostępne)

Udanego łikendu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Peace
pawel_szp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2014, 06:39   #9
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
Domyślnie Odp: Febi - jak to jest produkowane?

Źle odczytałeś moją wypowiedź...

W pudełku FEBI możesz mieć porządną część ale jak napisałem to loteria...

Nie uważam cię za wiejskiego laika itp.... ponieważ Cię nie znam i nie wyciągam sobie takich wniosków..

Zwyczajnie polemizuję bo do tego forum jest chyba stworzone Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał pawel_szp Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mam nadzieję że kupie coś DOBREGO (jeszcze nie sprawdzałem czy fordowskie są dostępne)
To nie musi być Ford...tak jak już wspominaliśmy TRW,LEMFORDER



Co do klocków to wytłumacz mnie proszę co ich wymiana ma wspólnego ze skrzywioną kierownicą???


Cytat:
Napisał pawel_szp Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Udanego łikendu
Peace
Wzajemnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą

Ostatnio edytowane przez Marek ; 29-03-2014 o 06:44
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2014, 17:37   #10
pawel_szp
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: Biskupice/Poznań
Model: Ford Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1998
Postów: 34
Domyślnie Odp: Febi - jak to jest produkowane?

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. potocznie 'klockami' nazwałem wymienione części - sworzeń plus końcówka kierownicza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jakoś to określenie przyjęło się szczególnie w odniesieniu do podzespołów car audio - jednak widzę, że głównie w tych kręgach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jak coś mi wysiądzie to dam znać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam
pawel_szp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.