Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-04-2014, 07:44   #1
szopenus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Nowe przewody zapłonowe i coś nie tak z obrotami silnika

Witam, kilka dni temu wymieniłem przewody zapłonowe na przewody firmy Sentech. Po wymianie zauważyłem taką rzecz, mianowicie przy gwałtownym dodaniu gazu obroty szybują w górę, samochód nie ma mocy, po czym obroty spadają i jak gdyby jeszcze raz rosną, przy czym w tym momencie samochód już nabiera prędkości. Pierwsze na myśl przyszło mi sprzęgło (bo jest już wyeksploatowane dosyć) niemniej jednak sytuację zauważyłem dopiero po wymianie przewodów.

Dodam, że przez ostatnie pół roku to jest mój czwarty komplet kabli. Wymieniłem pół roku temu stare, działające kable na nowe marki Leader (tak mi mechanik wybrał i założył). Jeździł ok. Po kilku miesiącach coś mi je pogryzło więc wymieniłem na NGK. NGK przetrwały 9 dni i zostały zjedzone. Załamany nie chcąc już inwestować kolejnej sumy wziąłem te Sentechy. Czy opisywany problem z obrotami może być wynikiem niskiej jakości bądź wady fabrycznej tych przewodów? Dzięki z góry za pomoc. Pozdrawiam kolegów.

szopenus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2014, 08:49   #2
korek007
ford::professional
 
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
Domyślnie Odp: Nowe przewody zapłonowe i problem z obrotami silnika

Cytat:
Napisał szopenus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...przy gwałtownym dodaniu gazu obroty szybują w górę, samochód nie ma mocy, po czym obroty spadają i jak gdyby jeszcze raz rosną, przy czym w tym momencie samochód już nabiera prędkości.....
Rozumiem, że dzieje się tak podczas jazdy ? Jeżeli tak, to wskazuje to na sprzęgło.
korek007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2014, 08:58   #3
szopenus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Odp: Nowe przewody zapłonowe i problem z obrotami silnika

Dzięki za odpowiedź.
Dokładnie, w czasie jazdy. Na postoju mogę go żyłować, wchodzi ładnie na obroty i trzyma je. Silnik również na wolnych obrotach pracuje ładnie, nie szarpie, obroty nie falują.

Postaram się jeszcze dziś odzyskać stare kable, na których wcześniej nie zauważyłem tego problemu i potestować. W internecie w artykule Świata Motoryzacji nt. objawów zużytych przewodów zapłonowych wyczytałem taką informację:
"Przerywana praca silnika oraz skoki prędkości obrotowej zwłaszcza przy dużym jego obciążeniu. Jeżeli wyeliminowane zostały wady innych elementów układu zapłonowego (cewka, świece) najprawdopodobniej za przerywaną pracę silnika oraz skoki prędkości obrotowej przy dużym jego obciążeniu (np. podczas jazdy pod górę czy gwałtownym przyspieszaniu) odpowiadają przewody wysokiego napięcia."
Jeżeli dobrze rozumiem, a biegły w mechanice nie jestem, to chyba moja opisywana usterka odpowiada powyższej treści czyli "skoki prędkości obrotowej przy dużym obciążeniu" to opisywany przeze mnie przypadek? Bo możliwe, że nie do końca zrozumiałem autora artykułu. Pozdrawiam.
szopenus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2014, 12:54   #4
korek007
ford::professional
 
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
Domyślnie Odp: Nowe przewody zapłonowe i coś nie tak z obrotami silnika

No tak. Ale z tego, co napisałeś wcześniej wywnioskowałem, że w czasie jazdy obroty silnika szły w górę, a samochód nie przyspieszał, albo przyspieszał z opóźnieniem w stosunku do wzrostu obrotów silnika.
korek007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2014, 13:46   #5
SEGE
ford::beginner
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 08-07-2012
Skąd: Olsztyn
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 2001
Postów: 48
Domyślnie Odp: Nowe przewody zapłonowe i problem z obrotami silnika

Cytat:
Napisał szopenus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki za odpowiedź.
W internecie w artykule Świata Motoryzacji nt. objawów zużytych przewodów zapłonowych wyczytałem taką informację:
"Przerywana praca silnika oraz skoki prędkości obrotowej zwłaszcza przy dużym jego obciążeniu. Jeżeli wyeliminowane zostały wady innych elementów układu zapłonowego (cewka, świece) najprawdopodobniej za przerywaną pracę silnika oraz skoki prędkości obrotowej przy dużym jego obciążeniu (np. podczas jazdy pod górę czy gwałtownym przyspieszaniu) odpowiadają przewody wysokiego napięcia."
Jeżeli dobrze rozumiem, a biegły w mechanice nie jestem, to chyba moja opisywana usterka odpowiada powyższej treści czyli "skoki prędkości obrotowej przy dużym obciążeniu" to opisywany przeze mnie przypadek? Bo możliwe, że nie do końca zrozumiałem autora artykułu. Pozdrawiam.

Tutaj raczej mieli na myśli nagłe i krótkotrwałe przyśpieszenie, coś w rodzaju szarpania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W Twoim przypadku też bym postawił na sprzęgło.
SEGE jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2014, 15:03   #6
szopenus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Odp: Nowe przewody zapłonowe i coś nie tak z obrotami silnika

Dziękuję Panowie. Jest tak jak piszesz korek007, wygląda to w zasadzie tak jakby się ślizgało sprzęgło. Być może przytoczony przeze mnie przykład faktycznie dotyczy innej sytuacji i to mnie zmyliło. Będę testował, a w razie czego... trzeba się pewnie brać za sprzęgło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam.
szopenus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2014, 16:14   #7
szopenus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Odp: Nowe przewody zapłonowe i coś nie tak z obrotami silnika

Jestem po krótkiej jeździe próbnej, jedynie z pracy do domu na starych przewodach (jeden z odgryzionym kawałkiem izolacji) i stwierdzam, że problem z obrotami zniknął. Może z raz odczułem lekki dyskomfort. Natomiast na przewodach Sentecha każde mocniejsze naciśnięcie pedału gazu kończyło się reakcją jedynie wskazówki obrotomierza. Postaram się pojeździć więcej i dam znać co do obserwacji.
Pytanie dodatkowe, czy owinięcie uszkodzonego fragmentu izolacji przewodu taśmą izolacyjną na czas ew. wymiany/reklamacji przewodów Sentecha nie jest w żaden sposób niebezpieczne i nierozsądne? (wiem, że taśma się nie nadaje, ale ochroni choć przed ew.wilgocią).
Drugie pytanie, czy zamontowanie dajmy na to trzech przewodów jednej firmy i jednego innej jest dopuszczalne? Czy trzeba zwrócić uwagę na jakieś konkretne parametry przewodów? Pozdrawiam.

ps. przepraszam za post pod postem, ale w zasadzie zjawiam się z nową informacją więc pozwoliłem sobie na nowy wpis zamiast edycji, jeżeli jest to niezgodne z regulaminem przepraszam, poprawię się.

Ostatnio edytowane przez szopenus ; 17-04-2014 o 16:37
szopenus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2014, 16:40   #8
yaarofox
ford::advanced
 
Avatar yaarofox
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 05-11-2012
Skąd: Ostrów Wielkopolski-kraków
Model: Focus trend
Silnik: zetec 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 433
Domyślnie Odp: Nowe przewody zapłonowe i coś nie tak z obrotami silnika

sentech(ma 6mm grubości) to....lipa. kup ori lub ngk (te kable mają 7mm, takie zaleca ford)-robi dla forda. Mój ojciec kupił kiedyś takie kable do fiesty i...zaczęła się "jazda". wystarczyło tylko trochę wilgoci w powietrzu lub przejazd przez kałużę i pojawiały się przebicia. na sucho także nierówno motor chodził.
yaarofox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2014, 16:52   #9
szopenus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Odp: Nowe przewody zapłonowe i coś nie tak z obrotami silnika

Na NGK jeździło mi się bardzo dobrze, tak jak pisałem powyżej, przez 9 dni, bo kable za 120 zł zostały przegryzione. Teraz nie uśmiecha mi się wydawać znowu takiej kasy, gdy nie mam pewności, że spray przeciw gryzoniom zadziała i czy kabli nie zje znowu. Dlatego zaryzykowałem z Sentechami, które podobno jak czytałem w sieci, powinny działać, a chyba nie chcą :/ Zanim znowu kupię NGK chciałbym się upewnić, że te Sentechy powodują problemy. I fakt, są ewidentnie cieńsze.
szopenus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2014, 19:43   #10
korek007
ford::professional
 
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
Domyślnie Odp: Nowe przewody zapłonowe i coś nie tak z obrotami silnika

Tak sobie myślę i nic mi do głowy nie przychodzi - co mają przewody WN do sytuacji, gdy po dodaniu gazu obroty silnika rosną, a samochód nie przyspiesza ? Może te stare przewody są w takim stanie, że sprzęgło jeszcze sobie jakoś radzi (np. wolniejszy wzrost obrotów silnika) ?
korek007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
obroty silnika , przewody zapłonowe



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.