![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#41 | |
ford::advanced
![]() Imię: Henryk
Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Żory
Model: inny
Silnik: 3,6
Rocznik: 61
Postów: 492
|
![]() Cytat:
Faktem jest, że plastikowe alementy samochodów nie są tak niebezpieczne, ale góry plastikowych odpadów z pewnością nikogo nie będą cieszyć, zwłaszcza że na śląsku w zupełności wystarcza mi widok hałd kopalnianych.
__________________
§23 |
|
![]() |
![]() |
#42 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Mazowsze, TenKraj.
Model: Mondek V5 sedan
Silnik: diesel 2.0 /150 koni
Rocznik: 2019
Postów: 996
|
![]()
Nie wiem skąd masz takie dane, że silnik z osprzętem kosztuje więcej niż nowe auto.
Przykładowo Renault Megane 3 dci kosztuje około 65 tys zł, a kompletny silnik dci z wymianą około 20 tys zł. Może to też nie mało, ale musi kosztować swoją cenę. Żadnemu producentowi nie zależy żeby bez końca reanimować jakieś stare trupy a nie sprzedawać nowych produktów, tak jest w każdej gałęzi przemysłu, ale nic nie stoi na przeszkodzie , żeby jakaś szalona firma naprawiał tylko swoje antyki , tylko że pewno długo nie pociągnie, bo większość klientów z wybierze nowsze i tańsze w eksploatacji rozwiązania techniczne, które oferuje konkurencja. |
![]() |
![]() |
#43 | |||||
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
Udowodnij, że nie jesteś oszołomem i pieniaczem, i przedstaw nam tu proszę, kto to są ci ekoterroryści i w jaki sposób wpływają na ofertę silnikową producentów samochodów. "Tylko" 2 litry na 100km różnicy w spalaniu (pomnożone przez tysiące samochodów?) a temat brzmi - uwaga - "ekologiczna pułapka" - dobre Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie masz póki co żadnych podstaw do twierdzenia, że downsizingowane silniki nie wytrzymają żywota wspólczesnego samochodu. Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
|
|||||
![]() |
#44 | |
Moderator
![]() Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ok. Stargardu
Model: Toyota Corolla 2023 / Ford Fiesta 2022
Silnik: 1.8 Hybryda 196 KM / 1.1 75KM
Rocznik: 2023 / 2022
Postów: 2,750
|
![]() Cytat:
__________________
![]() ![]() Był: Escort ghia mk7, C-max, Mondeo mk4 titanium, Transit mk7, Mondeo mk4 lift titanium, Focus mk1 lift ghia, Focus mk3 titanium, EcoSport ST Line + bajery ![]() Została Toyota Corolla 2013 TS Style i Fiesta 2022 Pozdrawiam Tomas |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 22-08-2009
Model: Ford Mondeo mk3 ;Clio II FL 1,6 16 V + LPG
Silnik: 1,8 125 KM
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
![]()
Mówią ,że downsizigowe turbobenzyny po 200 tys.km będą nadawać się do remontu ,a tym czasem ja znalazłem Insignię 2.0 turbo co ma ponad 700 tys. km przebiegu .
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] I jeszcze Seata Leona Cuprę z przebiegiem 450 tys. km znalazłem . [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez mihau2 ; 02-05-2014 o 07:08 |
![]() |
![]() |
#46 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 14-07-2011
Model: Golf mk 7,5
Silnik: 1,4 TSI 150 KM
Rocznik: 2017
Postów: 366
|
![]()
kolego hak64, musisz nabrać więc dystansu do otaczającej Cię rzeczywistości; mam już drugie auto z silnikiem wykonanym w technologii downsizngu i pewnie kolejne też takie kupię (jeszcze wcześniej miałem 5 aut wolnossących); w fordzie nie miałem z tym silnikiem żadnych problemów; obecnie mam golfa TSI i jest o.k.; VAG miał początkowo problemy z łańcuchami i kompresorem ale od 2012 łańcuchy zostały wymienione na paski, a z kompresora zrezygnowali i od tej pory cisza; no cóż wpadki wszędzie się zdarzają (nie popełnia błędów tylko ten co nic nie robi), ford też miał problemy z dieslami i korozją ale to już "historia"; nie wiem skąd się bierze Twoja niechęć do nowych technologii ale obojętnie jak będziesz zaklinał rzeczywistość i tak ich nie unikniesz, taka jest kolej rzeczy; na razie nigdzie nie słychać głosów aby ecoboosty padały (nawet w poście o "szklankach" ostatecznie silnik wychodzi obronną ręką); jedynie co można się spierać i dyskutować, to to która technologia wybije się w najbliższych latach, czy będzie to downsizing, skyactive, hybryda, całkowicie elektryczne auto, czy jakaś mieszanka albo jeszcze coś nowego
__________________
był: Fiat 125p; Fiat Siena 1,6 HL; Fiat Punto ELX; Fiat Stilo; Ford Focus mk2; Ford Mondeo mk4; Ford Focus mk3 EcoBoost; VW Golf mk7 1,4 TSI ; Audi A3 1,4 TFSI jest:VW Golf mk7,5 1,4 TSI ![]() Ostatnio edytowane przez Pitek S. ; 02-05-2014 o 07:16 |
![]() |
![]() |
#47 | ||
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]()
W rzeczywistości to prawda, że cały ten downsizing to europejski wymysł - tu się narodził, wymuszony wprowadzaniem coraz to ostrzejszych przepisów przez eurounijnych ekokretynów.
Ale są kraje, które nie podpisały protokółów z Kioto i nie przejmują się za bardzo osiągnięciami Europy w dziedzinie budowy mikrosilników. Nawet w ramach jednego koncernu. Najlepszym przykładem jest ostatni fordowski Transit Mk8 - reklamowany szeroko jako projekt światowy. Jest to faktycznie całkiem nowa konstrukcja, pojazd zdecydowanie większy od dotychczasowego standardu Transita - ma przegonić tu Sprintera Mercedesa, Craftera VW i włosko-francuskie "trojaczki". Jest produkowany w USA, najcięższa wersja ma DMC ponad 4,5t. I Ford wymyślił, że w Europie wszystkie Mk8 będą miały tylko jeden silnik 2,2 Puma, o mocach od 110 do 155 KM. Ponieważ w USA jeszcze nie ma za dużo ekokretynów - Amerykanie popukali się w czoło, dobrze wiedząc, że nikt nie kupi w Stanach takiego dziwoląga. I montują do Mk8 silniki diesla 3,2l 200KM oraz benzynowe V6, w tym EcoBoost V6 biturbo 3,5 l o mocy 365 KM i momencie 570 Nm. Boost to on będzie na pewno, ale czy Eco - to wątpię... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Natomiast nie wątpię, że ten Transit, o takiej masie i z takimi silnikami będzie jechał. A ten europejski... nie. Mój ostatni stary "Osiołek" z wolnossącym niewysilonym 2,5D o mocy 70 KM przejechał w ruchu miejskim 850.000 km bez naprawy silnika i do momentu sprzedania palił dobrze w największy mróz. Obecny Transit 2,0 tdci - w ciągu 5 lat wydałem na naprawy samego silnika ponad 17 tys. zł. (przebieg 300.000km). Bo o ile samochód osobowy z przebiegiem 850.000 km to może za duży wymóg, ale w przypadku auta komercyjnego, pracującego i mającego zarabiać - to był kiedyś standard. Ale już... nie jest. Można powiedzieć, że Ford ma w produkcji silnik 2,0 o mocy 200 KM (w Mondeo) i co za problem włożyć go do Transita. Ale czy można porównać wytrzymałość tak wysilonego silnika z silnikiem o tej samej mocy, ale o pojemności 3,2l? Ten ekologiczny owczy pęd producentów objawia się nie tylko downsizingiem. Producenci, w walce o poprawę wskaźników zużycia paliwa, łamią dotychczasowe żelazne zasady konstrukcji silników - zasady wynikające z dziesiątków lat doświadczeń w konstruowaniu mechanizmów i ich niezawodności. Np żelazną zasadą było, że pompa olejowa w silniku ma prosty, bezpośredni napęd mechaniczny. Była więc pewność: silnik pracuje - pompa pracuje także i silnik jest smarowany. Nadwyżka ciśnienia upuszczana była przez prosty upustowy zawór kulkowy. W sumie rozwiązanie proste - czyli niezawodne. Teraz, aby ta nadwyżka wydajności pompy nie występowała (oszczędność paliwa 0,1l/100km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), wprowadzono elektroniczna kontrolę napędu pompy olejowej. W efekcie przykład: nowy z salonu Mecedes ML, podczas jazdy autostradowej pada sterowanie pompą olejową, przekręcona panewka, urwany korbowód, silnik do wymiany. Podobnie rozwiązuje się sterowanie pompą serwa kierownicy (także w nowym Transicie): pompa przy jeździe na wprost przy większej prędkości nie pracuje, zaczyna przy skręcie przy mniejszej (kolejne 0,1l/100km oszczędności Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Co się jednak stanie, gdy układ sterujący zawiedzie? Czy ktoś pomyślał o tym? Czy nie doszło do tego, że ekologia zaczyna dominować nad bezpieczeństwem? I takich przykładów można podawać więcej... Cytat:
Cytat:
Można się tak bawić w euroekologię, jeżeli jej brudy kanalizuje się do sąsiadów. To samo dotyczy lokalizacji "brudnej" produkcji blach i odlewów (Indie, Chiny). Kominy nie dymią w oczy euroekologom. Jedyne co im jeszcze przeszkadza, to spaliny samochodowe...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-05-2014 o 13:58 |
||
![]() |
![]() |
#48 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 14-07-2011
Model: Golf mk 7,5
Silnik: 1,4 TSI 150 KM
Rocznik: 2017
Postów: 366
|
![]()
kolego wojtekjanus masz sporo racji; na dzień dzisiejszy tylko Europa myśli o ekologii; czasem wychodzi jej to lepiej, a czasem gorzej ale przy postępujących zmianach klimatu w końcu "reszta świata" też to zauważy; wtedy się okaże, że są daleko w tyle i będzie musiała "nas" gonić;
na pewno wiele technologii trzeba dopracować ale nie można z góry zakładać, że wszystko jest złe; na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że downsizing jest o.k.; z fordów miałem focusa mk II 1,6 TiVCT 115 KM (2005-200Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., mondeo mk IV 2,0 16V 145 KM (2008-2011) i focusa mk III 1,6 EcoBoost 150 KM (2011-2014) i najlepsze wrażenia z jazdy miałem właśnie po doładowanym silniku; dlatego jak szukałem nowego auta, to jako punkt wyjściowy brałem "turbo"
__________________
był: Fiat 125p; Fiat Siena 1,6 HL; Fiat Punto ELX; Fiat Stilo; Ford Focus mk2; Ford Mondeo mk4; Ford Focus mk3 EcoBoost; VW Golf mk7 1,4 TSI ; Audi A3 1,4 TFSI jest:VW Golf mk7,5 1,4 TSI ![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a w Europie? Golf 1.2TSI, Fiesta 1.0SCTi, itd.... Dlaczego jeździsz Transitem TDCi a nie sprowadzisz sobie z USA jakiejś benzynowej furgonetki w V6?... Możemy krytykować rozwój oferty silnikowej, ale wiesz, potem trzeba przejść do czynów i kupić jakiś fajny duży silnik. Stać Cię na to? |
|
![]() |
#50 | |
Moderator
![]() Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ok. Stargardu
Model: Toyota Corolla 2023 / Ford Fiesta 2022
Silnik: 1.8 Hybryda 196 KM / 1.1 75KM
Rocznik: 2023 / 2022
Postów: 2,750
|
![]() Cytat:
__________________
![]() ![]() Był: Escort ghia mk7, C-max, Mondeo mk4 titanium, Transit mk7, Mondeo mk4 lift titanium, Focus mk1 lift ghia, Focus mk3 titanium, EcoSport ST Line + bajery ![]() Została Toyota Corolla 2013 TS Style i Fiesta 2022 Pozdrawiam Tomas Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 02-05-2014 o 16:53 |
|
![]() |
![]() |
|
|
|