|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-05-2014, 23:37 | #41 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
powiem szczerze, w te parametry zaglądam zazwyczaj przy usuwaniu DPF i mam je zawsze wyzerowane...na zawsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
regeneracja co 250 jet jeszcze do przeżycia, jeśli to km zrobione na krótkich odcinkach, jeśli w trasie, to już słabo jest jeszcze jedna sprawa, ciśnienie na DPF..1-2kPa albo 3kPa przy 3000obr. to pokazuje jak filtr jest całkiem pusty, więc nie powinien się regenerować częściej niż co 800-1000km
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
20-05-2014, 05:40 | #42 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Wczoraj sprawdzalem i przy predkosci 155km/h obroty mniej wiecej 3200 cisnienie bylo OK 20 kPa. Wdrodze powrotnej przy 120km/h obr 2200 nie przekraczalo 12kP oscylowalo w granicach 6-8kPa
Bump: Aaaa i temperatura przed Dpf wzrosla do ponad 450 stopni - czy w takich warunkach sadza wypala sie samoczynnie (regeneracja aktywna bez wtryskiwania dodatkowego paliwa) Czy w filtrze mokrym takie COS nie istnieje? |
22-05-2014, 12:08 | #43 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-02-2014
Skąd: Bochnia
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.6 (109KM)
Rocznik: 2006
Postów: 25
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Kolego heko, a możesz powiedzieć po czym można poznać, że DPF jest usunięty programowo?
Na jakie parametry należy zwrócić uwagę? ew. jaki test zrobić? Podobno poprzedni właściciel usunął DPF, jednak nie daje mi to spokoju, czy jest dobrze usunięty-czytałem na forum, że podobno trzeba wstawić coś zamiast DPF, czy to prawda? jeśli tak, to jak sprawdzić czy dobrze to jest zrobione? wystarczy pomiar ciśnienia? |
22-05-2014, 12:46 | #44 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
w danych z kompa diagnostycznego, parametry DPF...odległość od ostatniej próby regeneraci ma być 0, a do wymiany dpf 100000
w puszcze po DPF ma być kat i przegroda/dławik z rurą
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
25-05-2014, 21:50 | #45 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Popytałem i tu i tam o parametr o który pytałem na początku wątku.
Udało mi się ustalić że parametr "disance until dpf ash full" to informacja kiedy doszło by do zapełnienia DPF'a cząstkami jeśli proces regeneracji podczas jazdy samochodem nie zakończył by się pozytywnie. Sprawdziłem u siebie przed chwilą (również olej - poziom nie zmienił się od 5000km) : - regeneracja zakończyła się 31 km - distance unitl .... 782 km (czyli w moim przypadku cały czas się zwiększa) O czym to świadczy : jeśli parametr rośnie to oznacza że wszystkie regeneracje podczas jazdy kończą się powodzeniem, i filtr działa prawidłowo. Czyszczenie podczas jazdy co 250-300km jest jak najbardziej poprawne i zależy od stylu jazdy. Czyszczenie co 700-800 km następuje jeśli auto lata cały czas po trasach, 250-300 km jeśli lata w cyklu mieszanym, 50-100 jeśli tylko miasto. Zużycie filtra najszybciej nastąpi jeśli auto jeździ głównie w mieście, najdłużej "wytrzyma" jeśli tylko trasa. Jeśli ktoś ma parametr 100000km i schodzi w dół to oznacza że kiedyś musiało już być serwisowe czyszczenie. U mnie nigdy nie było stąd parametr ma inną wartość (rośnie w górę). Zmieni się na 100000 km i będzie schodził w dół po wykonaniu pierwszego czyszczenia serwisowego. Z gadki speca .... na razie to nie mam się o co martwić. Pilnować oleju, obserwować czy akurat nie trwa regeneracja i wtedy nie gasić auta, a poprawne działanie filtra będzie trwało jeszcze długo :-)))
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
25-05-2014, 22:04 | #46 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
No to jakas sensowna informacja.... Ja zrrsetowalem na razie maleje.... Ale wypala sie OK co 250-300km
|
25-05-2014, 22:20 | #47 | ||
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Cytat:
Cytat:
Jeśli wypala się u Ciebie co tyle samo km co u mnie to jest to jakiś dowód na potwierdzenie tego co opisałem powyżej
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
||
26-05-2014, 05:09 | #48 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Tez sie to kupy trzyma, odcinek 30km, 3km miasto(1200m zona30km/h- 2 bieg OK 1800/2100obr/min, potem 50km/h dwa swiatla i wjazd na autostrade) pierwsze 10km ograniczeniee do 80km/h -tempomat 4 bieg OK 2000/2200 obr/min potem juz Jade 120km/h, zdarza sie tez 160km/h ale zadko badz miejscami. Droga powrotna tak samo.
|
04-06-2014, 19:55 | #49 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Nie kumam tego samochodu.
Na dziś miałem zaplanowaną trasę (2x po 150 km). Przed wyjazdem podłączyłem do odczytałem błędy - brak, km od ostatniej próby 172 km, distance until ... 803 km. Pojechałem, wróciłem i znów do kompa. km od ostatniej próby : 34 km (czyli kawałem przed wlotem do Poznania się działo, objawów kompletnie żadnych, całą drogę szedł jak strzała), distance until ... 880 km, ale by nie było zbyt pięknie w ECU zapisane trzy błędy : P2458 - Czas trwania regeneracji filtra cząstek stałych w silnikach diesel, sygnał powyżej wartości progowej (auto przez 300km nie było gaszone, pojechałem, odebrałem, wróciłem) Dwa kolejne to (P024A-21, P024B-22) to wg mnie następstwo po P2458. Jak latam tak jak opisałem powyżej czyli 50km dziennie z czego 35km to trasa to żadne błędy się nie pojawiają, jak zrobiłem dziś trasę to złapał błąd DPF. O co tu chodzi ? Generalnie, wszystkie błędy po powrocie skasowałem, zrobiłem jeszcze 15 km i żadne błędy nie wróciły. Czy mój samochód nie lubi tras ? BTW, na zegarach żadne błędy się nie pojawiły, zresztą nigdy się nie pojawiły od czasu jak go przytargałem do PL.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm Ostatnio edytowane przez szafarek ; 04-06-2014 o 19:57 |
04-06-2014, 21:04 | #50 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Cytat:
Olej sprawdziłem, nie przybyło ..
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
|
|
|
|