![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 20-03-2010
Model: ford mondeo
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 1995
Postów: 6
|
![]()
witam mam problem odpalam rano mondeo 1.8 16v 1995r i zaczyna mi sie dusic a gdy temperatura podniesie sie do połwy to już tego nie ma.jaki jest w tym problem i co to może byc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 15-12-2009
Skąd: Ledziny
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 1998
Postów: 49
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 21-10-2010
Skąd: Kraśnik
Model: mk2 kombi
Silnik: 2.5 v6 st200
Rocznik: 1999
Postów: 5
|
![]()
Witam.Chciałem zapytać to co pisał kolega o sondzie lambda to Ci pomogło bo mam ten sam problem w mondeo 1.6 z 93r.jak jest zimny szarpie nawet gaśnie a jak się rozgrzeje jest ok.słyszałem że za to też odpowiada silniczek krokowy dlatego moje pytanie.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]()
Moje stare mk1 ma taki sam problem. Zimy jedzie do ok 2300 obrotów dalej coś go dusi i jak wcisnę mocniej gaz to szarpie i nie ma jazdy, poniżej tych obrotów na lekkim gazie jedzie bez problemu. Jak złapie ok 50 stopni to już jest git. Lambda jest nowa. Dodam że jak od razu po odpaleniu przełączę na LPG to nie ma tych objawów więc chyba cewka i świece odpadają.
Koledzy może coś zasugerujecie. Dodam jeszcze że odłączanie aku i samoadaptacja nie pomaga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 12-02-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo
Silnik: 1,8
Rocznik: 2000
Postów: 25
|
![]()
polecił bym sprawdzić przepływke ( czujnik masy powietrza ) ten kolo filtra powietrza
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]()
Nie podmieniałem ją na inną tylko czyściłem, więc nie wiem czy jest sprawna. Ale jak to się ma to zależności od temperatury silnika. Przekracza magiczną wartość i silnik odzyskuje sprawność.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 12-02-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo
Silnik: 1,8
Rocznik: 2000
Postów: 25
|
![]()
polecił bym ja chodź na chwile podmienić nie patrząc czy ciepły silnik czy zimny jeżeli przepływka jest uszkodzona odczuje się odrazu różnice w mocy a w effekcie w paliwie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-05-2007
Skąd: Stargard / Szkocja
Model: Mondeo MK1 HB / Subaru Legacy 3.0Rn
Silnik: 2.0+LPG+Tap01 / 3.0 + LPG
Rocznik: 1996 / 2005
Postów: 286
|
![]()
Podepnę się pod temat. Mondkami MK1 i MK2 jeżdżę od 14 lat i zawsze ogarniałem sam problemy (często z pomocą książki sam naprawiam lub forum - wystarczyło poczytać) , niestety teraz nie mogę sobie poradzić z problemem...
Generalnie PROBLEMEM jest nierówna praca silnika (zimnego - takiego po nocy lub długim postoju) ale tyko na wolnych obrotach. Ciepły chodzi elegancko i równo. Zimny powyżej 1200 obrotów też chodzi poprawnie - równo i ma moc - jak na stare 2.0 duuużo mocy (Subaru Legacy 2.5 N/A oraz Volvo S60 2.0T nie dają rady go objechać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Silnik spokojnie ciągnie do odcinki a prędkość 200km/h na autostradzie do dla niego pestka Teraz kroki które już wykonałem i nie przyniosły rezultatu: 1.Silniczek krokowy wymieniony 2x 2.Świece NGK platynowe i kable WN Boscha nowe 3.Wyczyszczona i sprawdzona przepływka - wszystko sprawne 4.Przepustnica wyczyszczona 5.Lambda NGK (ma co prawda 7lat) sprawdzona - oscyluje poprawnie ale na zimnym komputer i tak nie bierze jej odczytów pod uwagę 6.Trójnik pod cewką WN jest ok jak i inne podciśnienia 7.EGR zaślepiony Teraz trochę objawów - auto ma LPG (regularnie sprawdzane i serwisowane - jestem gazownikiem) ALE zimny silnik chodzi gorzej na noPB - po przejściu na gaz (25stp) chodzi lepiej choć też nierówno - dopiero jak złapie 50stp zaczyna chodzić równo (cały czas piszę o wolnych obrotach). Kończą mi się pomysły jak uzdrowić wciąż żwawego dziadka więc proszę forumowiczów o pomoc - może ktoś miał podobnie i się uporał z problemem? Ostatnio edytowane przez konik_80 ; 28-06-2014 o 23:12 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-05-2007
Skąd: Stargard / Szkocja
Model: Mondeo MK1 HB / Subaru Legacy 3.0Rn
Silnik: 2.0+LPG+Tap01 / 3.0 + LPG
Rocznik: 1996 / 2005
Postów: 286
|
![]()
Witam ponownie.
Jako, że nikt nie odpowiedział co ewentualnie jeszcze mogło być powodem problemów to sam zakasałem rękawy i poświęciłem kilka godzin na szukanie. W moim przypadku powodem były nieszczelności dolotu a konkretnie rozszczelnił się kolektor ssący z głowicą - jest pomiędzy nim uszczelka która zaczęła przepuszczać - wystarczyło dociągnąć śruby, przy okazji porządnie uszczelniłem silniczek krokowy oraz przepustnicę. Teraz dziadek znów na zimno chodzi jak pszczółeczka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i zaskoczy jeszcze nie jedno nowsze auto Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam! |
![]() |
![]() |