Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-06-2014, 09:02   #211
Elmo86
ford::average
 
Avatar Elmo86
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Ktory PiS z erg? Jest ich chyba z 7 po polsku i po angielsku

Elmo86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2014, 20:40   #212
bartosh80
ford::average
 
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 01-04-2013
Skąd: Wielkopolska
Model: volvo
Silnik: 1,6D/TDCI-109 KM
Rocznik: 2008
Postów: 162
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Panowie jak zauważył - arturfom - faktycznie myliłem pojęcia wypalania pasywnego z aktywnym. Obecny FAP zamontowany był przy 155 kkm a teraz mam 270 kkm . Więc FAP jest już na wykończeniu i dlatego wypala co 250-300 km choć bywa że co 400-450 km ale to jest już chyba uzależnione jak w danym okresie użytkuję samochód (większość miasto czy trasy).
Przedstawiam wam wykresy dotyczące FAP podczas wypalania (najistotniejsze parametry)
- w czasie normalnej eksploatacji
- w czasie wypalania
- wskazania miernika w czasie wypalania (wartości się zmieniają ale nie spadają poniżej 9V)
- moment zakończenia
- parametry po zakończeniu wypalania
Zdjęcia robione po zatrzymaniu byłem sam ale wypalanie i tak trwa (wypalanie będzie trwało nawet podczas postoju ale o wiele dłużej)
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSCF1238.jpg (86.8 KB, 253 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSCF1243.jpg (93.8 KB, 201 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSCF1242.jpg (93.7 KB, 202 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSCF1246.jpg (88.2 KB, 188 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSCF1248.jpg (108.5 KB, 162 wyświetleń)
bartosh80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2014, 11:10   #213
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał Elmo86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ktory PiS z erg? Jest ich chyba z 7 po polsku i po angielsku
EGR VP - położenie zaworu
arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2014, 11:26   #214
Elmo86
ford::average
 
Avatar Elmo86
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał arturfom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- kilka km na 120 km/h przy ok. 3500 - 4000 obr/min temp spalin było ok. 440 zdjęcie zdążyłem zrobic na 427, dystans reg filtra miałem 288 km, różnica ciśnień 1kPa - spadek temperatury na postoju dość szybki ok. 2 st. na sekundę - wniosek że da się FAP doprowadzić do takiej temperatury aby sam się wypalał ( Elmo strasznie małą masz temperaturę )

Wniosek że FAP da się wypalić pasywnie w trasie czy w jeździe dość dynamicznej.

Elmo86 - sprawdź jeszcze raz czy dasz radę uzyskać większą temperaturę, włącz może PID w forscanie pokazujący położenie EGR bo po części on jest odpowiedzialny za temperaturę spalin

Na marginesie - jeśli ktoś ma dostęp do czujnika temperatury przy FAP lub posiada wiedzę to mam prośbę o dane o rezystancji.
No więc dzisiaj w drodze do pracy spróbowałem tego o czym pisałeś. No i jak jużwcześniej pisałem przy ok 3000obr/min na 4 biegu temperatura spalin osiągnęła maksymalnie 320stopni. Była to jazda pod wzniesienie, natomiast reszta trasz [mniej więcej prosta droga bez wzniesień] temperatura utrzymzwała się w gracicach 200-250stopni.
Moim skromnym zdaniem, takie doprowadzanie do samoczynnego wypalania to katowanie auta, nie znam nikogo kto jeździ dieslem na czwartym biegu z obrotami rzędu 3500-4000obr/min. Podczas przyśpieszenia ok ale nie jakieś dystansy. No i spalanie też ładne ok 7-8L/100. Także spali mniej jak się będzie wypalał normalnie tak jak ECU chce.

Mój wniosek:
- Podczas normalnej jazdy [130km/h 5 bieg ok 2500obr/min] temperatura spalin nie osiągnie 350stopni a co dopiero 450stopni. Prawde mówiąc moje maksymalne obroty to ok 3200-3700obr/min jak się chcę rozpędzić. No chyba że jedzie się ponad 160km/h to na piątym biegu też osiąga się takie obroty.
Co do Pidów to powłączałem wszystkie ERG i nic mi to nie daje.

Apropos pozycji "Distance until DPF ash full" Wymieniałem DPF ok 4000km temu, resetowałem ta pozycję, i jeszcze jakiś miesiąc temu miałem tam liczkę bliską 100000 km. Dziś jest 1785km. Wie ktoś o co w tym biega?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg forscan.jpg (68.2 KB, 155 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Elmo86 ; 23-06-2014 o 11:29
Elmo86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2014, 21:47   #215
Elmo86
ford::average
 
Avatar Elmo86
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

No i się działo...
Jadąc z pracy trochę pojechałem, ale na 4 biegu temp bez szału. Piąty bieg prędkość pod 150km/h zaczyna się coś dziać. Temperatura wzrosła wprawdzie do 500stopni ale wydaje mi się że przez to że jechałem pod górę. W prwnym momencie zaczło szumić w podszybiu po prawej stronie. Auto traci na mocy, zwalnia, wywala błąd systemu silnika. Gaszę samochód żeby zlikwidować błąd, jadę dalej. Jednak po dodaniu gazu ciągle słychac spierdzielające powietrze i auto nie ma mocy. Pewnie jakiś szlauch.
Po osiągnięciu temp z dpfem w sumie nic się nie dzieje. Erg podczas jazdy trzyma sie niskich wartości a na biegu jałowym lub po puszczeniu pedału gazu wrasta do górnych granic [80, 92%] Przed pęknięcięm przewodu nagle zmalało ciśnienie przed DPF z 21Kpa do ok 3kPa.
Czy 21 kPa to duża wartość przed filtrem?
No i co to jest ten "Distance until DPF ash full". Wcześniej malało z 100000km w dół a teraz jak widać rośnie [jest ok 1800km]
Już wcześniej miałem taką usterke że pękały szlauchy bo DPF był tak zapchany że spaliny waliły każdym możliwym ujściem, ale teraz DPF jest nowy więc nie czaję.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg cisnienie rgb.jpg (97.4 KB, 88 wyświetleń)
Elmo86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-07-2014, 09:02   #216
fordfocuscmax
ford::beginner
 
Avatar fordfocuscmax
 
Zarejestrowany: 21-01-2014
Model: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Silnik: 1.6L Duratorq TDCi (110PS) - DV6
Rocznik: 2004
Postów: 22
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Panowie a robiliście statyczne wypalanie w forscan'ie? Chciałbym to wykonać, ale nie wiem czy ta nowa wersja jest już poprawna (wcześniej zatrzymywał się wskaźnik na 80%).
fordfocuscmax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-07-2014, 09:05   #217
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

to nie zależy od forscana, jeśli przerywa regeneracją, to jest problem w aucie
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2014, 09:31   #218
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał fordfocuscmax Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie a robiliście statyczne wypalanie w forscan'ie? Chciałbym to wykonać, ale nie wiem czy ta nowa wersja jest już poprawna (wcześniej zatrzymywał się wskaźnik na 80%).
robiłem i nie zawsze trwa tyle samo, będziesz słyszał jak auto pracuje ( obroty ) i powinien pojawić się komunikat o zakończeniu - wcześniej pisałem że zakończyło mi się raz na 11% ale również z komunikatem o zakończeniu - jeśli nie masz takiego to coś z autem
arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2014, 16:39   #219
bartosh80
ford::average
 
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 01-04-2013
Skąd: Wielkopolska
Model: volvo
Silnik: 1,6D/TDCI-109 KM
Rocznik: 2008
Postów: 162
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

arturfom mam takie dane dotyczące czujnika temp DPF/FAP są one z instrukcji obsługi silnika DV6TED4 inaczej 1,6D/HDI/TDCI
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSCF1265.jpg (118.2 KB, 206 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSCF1266.jpg (112.4 KB, 154 wyświetleń)
bartosh80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2014, 23:23   #220
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Dzięki może te dane starcza do skonstruowania sygnalizatora wypalania dpf/FAP - teraz muszę przekazać te dane
arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.