|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-06-2014, 09:02 | #211 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Ktory PiS z erg? Jest ich chyba z 7 po polsku i po angielsku
|
22-06-2014, 20:40 | #212 |
ford::average
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 01-04-2013
Skąd: Wielkopolska
Model: volvo
Silnik: 1,6D/TDCI-109 KM
Rocznik: 2008
Postów: 162
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Panowie jak zauważył - arturfom - faktycznie myliłem pojęcia wypalania pasywnego z aktywnym. Obecny FAP zamontowany był przy 155 kkm a teraz mam 270 kkm . Więc FAP jest już na wykończeniu i dlatego wypala co 250-300 km choć bywa że co 400-450 km ale to jest już chyba uzależnione jak w danym okresie użytkuję samochód (większość miasto czy trasy).
Przedstawiam wam wykresy dotyczące FAP podczas wypalania (najistotniejsze parametry) - w czasie normalnej eksploatacji - w czasie wypalania - wskazania miernika w czasie wypalania (wartości się zmieniają ale nie spadają poniżej 9V) - moment zakończenia - parametry po zakończeniu wypalania Zdjęcia robione po zatrzymaniu byłem sam ale wypalanie i tak trwa (wypalanie będzie trwało nawet podczas postoju ale o wiele dłużej) |
23-06-2014, 11:10 | #213 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Cytat:
|
|
23-06-2014, 11:26 | #214 | |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Cytat:
Moim skromnym zdaniem, takie doprowadzanie do samoczynnego wypalania to katowanie auta, nie znam nikogo kto jeździ dieslem na czwartym biegu z obrotami rzędu 3500-4000obr/min. Podczas przyśpieszenia ok ale nie jakieś dystansy. No i spalanie też ładne ok 7-8L/100. Także spali mniej jak się będzie wypalał normalnie tak jak ECU chce. Mój wniosek: - Podczas normalnej jazdy [130km/h 5 bieg ok 2500obr/min] temperatura spalin nie osiągnie 350stopni a co dopiero 450stopni. Prawde mówiąc moje maksymalne obroty to ok 3200-3700obr/min jak się chcę rozpędzić. No chyba że jedzie się ponad 160km/h to na piątym biegu też osiąga się takie obroty. Co do Pidów to powłączałem wszystkie ERG i nic mi to nie daje. Apropos pozycji "Distance until DPF ash full" Wymieniałem DPF ok 4000km temu, resetowałem ta pozycję, i jeszcze jakiś miesiąc temu miałem tam liczkę bliską 100000 km. Dziś jest 1785km. Wie ktoś o co w tym biega? Ostatnio edytowane przez Elmo86 ; 23-06-2014 o 11:29 |
|
23-06-2014, 21:47 | #215 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
No i się działo...
Jadąc z pracy trochę pojechałem, ale na 4 biegu temp bez szału. Piąty bieg prędkość pod 150km/h zaczyna się coś dziać. Temperatura wzrosła wprawdzie do 500stopni ale wydaje mi się że przez to że jechałem pod górę. W prwnym momencie zaczło szumić w podszybiu po prawej stronie. Auto traci na mocy, zwalnia, wywala błąd systemu silnika. Gaszę samochód żeby zlikwidować błąd, jadę dalej. Jednak po dodaniu gazu ciągle słychac spierdzielające powietrze i auto nie ma mocy. Pewnie jakiś szlauch. Po osiągnięciu temp z dpfem w sumie nic się nie dzieje. Erg podczas jazdy trzyma sie niskich wartości a na biegu jałowym lub po puszczeniu pedału gazu wrasta do górnych granic [80, 92%] Przed pęknięcięm przewodu nagle zmalało ciśnienie przed DPF z 21Kpa do ok 3kPa. Czy 21 kPa to duża wartość przed filtrem? No i co to jest ten "Distance until DPF ash full". Wcześniej malało z 100000km w dół a teraz jak widać rośnie [jest ok 1800km] Już wcześniej miałem taką usterke że pękały szlauchy bo DPF był tak zapchany że spaliny waliły każdym możliwym ujściem, ale teraz DPF jest nowy więc nie czaję. |
17-07-2014, 09:02 | #216 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-01-2014
Model: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Silnik: 1.6L Duratorq TDCi (110PS) - DV6
Rocznik: 2004
Postów: 22
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Panowie a robiliście statyczne wypalanie w forscan'ie? Chciałbym to wykonać, ale nie wiem czy ta nowa wersja jest już poprawna (wcześniej zatrzymywał się wskaźnik na 80%).
|
17-07-2014, 09:05 | #217 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
to nie zależy od forscana, jeśli przerywa regeneracją, to jest problem w aucie
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
18-07-2014, 09:31 | #218 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Cytat:
|
|
19-07-2014, 16:39 | #219 |
ford::average
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 01-04-2013
Skąd: Wielkopolska
Model: volvo
Silnik: 1,6D/TDCI-109 KM
Rocznik: 2008
Postów: 162
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
arturfom mam takie dane dotyczące czujnika temp DPF/FAP są one z instrukcji obsługi silnika DV6TED4 inaczej 1,6D/HDI/TDCI
|
19-07-2014, 23:23 | #220 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Dzięki może te dane starcza do skonstruowania sygnalizatora wypalania dpf/FAP - teraz muszę przekazać te dane
|
|
|
|