![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Ula
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Olsztyn
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1999
Postów: 13
|
![]()
Witam.
Od jakiegoś czasu podczas jazdy na gazie samochód strzela, podejrzewam, że są to strzały w kolektor. Strzelaniu towarzyszy smród spalenizny. Zdarzyło się, że po strzałach samochód nie chciał jeździć ani na gazie ani na benzynie. Dopiero gazowanie nim dało efekt „naprawy”. Ponadto podczas np. redukcji biegu samochód gaśnie a stojąc na światłach obroty falują aż w końcu auto gaśnie. Dwa miesiące temu byłam u gazownika, który powiedział mi, że do wymiany jest reduktor (podejrzewam, że widząc młodą i nieznającą się dziewczynę chciał mnie po prostu naciągnąć na niepotrzebne koszty) . Objawy mi nie pasowały, więc pojechałam do innego, który usunął silniczek krokowy lpg i zastąpił go śrubą. Do tego była oczywiście ustawiana regulacja. Wszystko było dobrze aż do teraz. Objawy znów się pojawiły i nie wiem co to może być. Czy ktoś miał coś podobnego? Proszę o pomoc |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 05-08-2014
Skąd: Poznań
Model: ford fiesta
Silnik: 1,3i
Rocznik: 1995
Postów: 11
|
![]()
ulcia2602:Gzownik, który usunął krokowiec i wstawił śrubę, to pospolity "druciarz".Powinnaś wymienić świece, kable WN; "elektryka zapłonu" przy instalacji gazowej to podstawa poprawnego działania. Jeśli reduktor jest "wiekowy" w rozumieniu przebiegu, a w szczególności opróżniania go z oleistej mazi, to może być przyczyną niepoprawnego działania instalacji. Przeanalizuj działania serwisowe w opisanym przeze mnie zakresie (jeszcze czystość filtra powietrza), a przede wszystkim znajdź innego gazownika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Ula
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Olsztyn
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1999
Postów: 13
|
![]()
Kabel i świece na dniach zamowie. Czy mógłbyś doradzic jakie sa dobre i w korzystnej cenie? Jeśli chodzi o reduktor to nikt go nie czyścil. Filtr powietrza w kwietniu wymienialam. Chyba rzeczywiście zmienię gazownika
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 05-08-2014
Skąd: Poznań
Model: ford fiesta
Silnik: 1,3i
Rocznik: 1995
Postów: 11
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Ula
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Olsztyn
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1999
Postów: 13
|
![]()
Dzięki za link. Jeszcze sprawa zapachu spalenizny przy strzelaniu. Skąd może sie wydobywać?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 05-08-2014
Skąd: Poznań
Model: ford fiesta
Silnik: 1,3i
Rocznik: 1995
Postów: 11
|
![]()
Jak odbierasz pojęcie "spalenizna" - to jest zapach spalin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Ula
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Olsztyn
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1999
Postów: 13
|
![]()
Ciężko określić dokładnie. Coś takiego jak spalona siarka, ale niezupełnie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 05-08-2014
Skąd: Poznań
Model: ford fiesta
Silnik: 1,3i
Rocznik: 1995
Postów: 11
|
![]()
Zapchany katalizator. Przekręć kilkadziesiąt km dynamicznie na benzynie. Reduktor w dolnej, przedniej części powinien mieć wystającą, plastikową lub rzadziej mosiężną śrubę. Po jeździe spróbuj ostrożnie, aby się nie poparzyć, wykręcić tę śrubę podkładając szmatę. Powinna wyciec ciemna, oleista ciecz.
|
![]() |
![]() |