![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-04-2013
Skąd: Chojna
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 2002
Postów: 13
|
![]()
Rozrząd został ustawiony jakiś czas temu identycznie, zgodnie z opisem Poziomka 978 (uzupełnienie opisu ustawienia rozrządu: na kole pasowym otwór winien pokrywać się z otworem w bloku). Dzisiaj założyłem nowe przewody WN i świece. Po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu kilku km nie stwierdziłem nie odczułem szarpnięć silnika. Ciepły silnik na wolnych obrotach pracuje równo problemy zaczynają się podczas jazdy pod obciążeniem 2 bieg (silnik rozgrzany) do 2000 rpm wyczuwalne szarpnięcia silnika na 3 biegu jest jeszcze gorzej od 3000 rpm dostaje rogów idzie jak burza . Zamówiłem cewkę wymienię zobaczę co dalej. Problem polega na tym, że kończą mi się pomysły. Sprawdzę ciśnienie na tłokach. Komp również nić nie wykazał. Może ma inna mieszankę paliwowo-powietrzna na rozgrzanym silniku ???, wypadanie zapłonu ??? nie wiem tyle kasy utopiłem w remont silnika i lipa
Bump: A może jeszcze wymienić czujnik zasysanego powietrza ??? (map sensor) ?? co o tym myślicie za Wszelkie odpowiedzi sugestie z góry Wam Dziękuje Pozdrawiam Robert |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-04-2013
Skąd: Chojna
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 2002
Postów: 13
|
![]()
Sprawdzę jeszcze sondy lambda
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-04-2013
Skąd: Chojna
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 2002
Postów: 13
|
![]()
Problem szarpania rozwiązany - padła cewka po wymianie jest ok kolejny problem to niedogrzany silnik wskazówka temperatury nie jest w pionie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-08-2010
Skąd: Knurów/Irlandia
Model: mondeo mk3 kombi
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 65
|
![]()
To teraz zacznij poszukiwania od wymiany termostatu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-04-2013
Skąd: Chojna
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 2002
Postów: 13
|
![]()
Tak do końca to nie jestem przekonany, że to wina termostatu ??? będę musiał to sprawdzić bo mam wątpliwości. Po tym jak mi padł silnik w pierwszej kolejności kupiłem używkę z anglika silnik został oddany. Ciekawostka natomiast jest tak, że wskazówka od temp. nie jest idealnie pionowo (niedogrzany silnik) co mnie trochę dziwi bo przed awarią silnika było wszystko Oki. A nowy termostat trochę kosztuje. Z czytam jeszcze temp z testu zegarów. Reset też nie pomaga. A czy jest możliwość wymiany samego czujnika ktoś to już przerabiał ??? A może macie inny pomysł na sprawdzenie czujnika temp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-09-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.6EB 160 KM
Rocznik: 2011
Postów: 463
|
![]()
Nie jest w pionie, ale ile jej brakuje? W moim Mondeo wskazówka temperatury NIGDY (od nowości) nie była w pionie, brakuje jej może z 2-3 milimetrów do tego. I z tego co mi wiadomo, to normalny stan w tych autach.
Gorzej, jeśli dochodzi na przykład tylko do 1/4 skali - wtedy owszem, coś jest nie tak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-04-2013
Skąd: Chojna
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 2002
Postów: 13
|
![]()
Dokładnie szerokość wskazówki aby był idealny pion. Sprawdziłem odczyty temp. silnika a więc wentylator chłodnicy włącza się przy 105 C po przejechaniu 14 km temp. robocza silnika wg odczytu z licznika wynosi 90 C.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::professional
![]() Imię: radek
Zarejestrowany: 24-08-2013
Skąd: WWE i Zielonka
Model: KUGA
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
|
![]()
Czyli jest ok
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-04-2013
Skąd: Chojna
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 2002
Postów: 13
|
![]()
czy w silniku duratec ford mondeo mk3 benzyna 1,8jest moduł zapłonu jeżeli tak to gdzie się znajduje ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ford::professional
![]() Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
|
![]()
Zapłonem steruje PCM. A najczęściej w układzie WN zawodzi cewka.
Poszło z mizianego fona. |
![]() |
![]() |