![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#121 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-10-2010
Skąd: Bełchatów
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2006
Postów: 94
|
![]()
polecam filmik - niestety trudno o aku tej firmy [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Jeśli ktoś zainteresowany aku Boscha ( Znajdź akumulator Bosch do swojego samochodu )[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Sam posiadam 4 rok Akumulator Bosch S5 0.092.S50.100 S50 10 315x175x175 85Ah, 800A, L- i dalej kręci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Gdyby ktoś miał zamiar zakupić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez zibi967 ; 14-10-2014 o 13:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ford::specialist
![]() Imię: g.
Zarejestrowany: 12-12-2012
Skąd: Wawa
Model: s-max Titanium X
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 603
|
![]()
mój max może się dziś pochwalić nową baterią Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak u przedmówcy, bosch S5 85Ah. Kod daty na aku: 457, czyli wrzesień tego roku. Cena: 385pln. Jakby ktoś potrzebował namiar na ogarniętego sprzedawcę z (bonusowo) porządnym testerem aku, chętnego do pomocy przy wymianie i po prostu - normalnego i miłego, mogę polecić gościa z dalekich Bielan, od którego dziś kupiłem swój. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ford::beginner
![]() Imię: Tymoteusz
Zarejestrowany: 17-05-2014
Skąd: Świnoujście
Model: S-MAX ST
Silnik: i5
Rocznik: 2006
Postów: 18
|
![]()
Cześć,
moje aku ori właśnie pada i jego dni są policzone. Auto z 2006 grudzień. Dla 2.5t producent przewidział aku 60ah i 590 A. Zastanawiam się nad większym, choć z drugiej strony po co? Mieszkam na północy, w aucie nie mam żadnych fajerwerków. Ale...robiąc test aku wyszło, że rozruchowej ma teraz 480A. Napięcie podczas jazdy(włączone światła mijania, radio i klima) w/g ford test na kompie wynosi 14.5-14.7 . Gdy wyłączę silnik aku pokazuje 12,2. Byłem dziś w Alidex w świnoujściu w celu kupienia aku (cena za centrę oxide 72ah 720A o 80 zł droższa niż w Szczecinie-choćby w moto tech) i Pan pomierzył na klemach, że napięcie na włączonym silniku ze światłami 14,7V. Obok jest elektryk, który od razu wyrokował wymianę regulatora a, że to Ford to i alternatora(a to mnie chyba by nie zdziwiło- bo ciągle jakieś drobnostki psują mi krew). Aku nie kupiłem bo jeśli jest coś niesprawne z ładowaniem to szkoda by przeładowywać nowy nabytek. Podszedł do mnie elektryk i zapytał: Pan ma padnięty aku? jeśli tak to może tak być, że wartości są większe. Chyba zbytnio nie kręci mnie elektrotechnika i nie wiem czy to jest możliwe i dlatego mam dwa pytania: 1. Czy mój aku naprawdę jest już słaby i ma prawo przy temp ok 4C* nie odpalić rano?(robię tylko mikro odcinki) 2.Czy ten Pan elektryk też nie uważał na laborkach z elektrotech.? I 3 bonusowe. Czy w moim przypadku wydawać pieniądze na mocniejszy aku? Tak wiem, że sprawność zimą lepsza ale....ten ori dawał radę a jednak jest mały. Czy naprawdę 2,5t jest "trudniejszy" do wystartowania niżeli 2,3 czy 2.0 b? |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
![]()
Nie mozesz kupic wiekszego, poniewaz alternator Ci go nie doladuje w pelni. Sam wspomniales, ze robisz krotkie odcinki a to juz w ogole. Kup taki jaki byc powinien, firmy Ci nie polece ale ja wczoraj kupilem Sznajdera. Zobaczymy co z niego bedzie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ford::beginner
![]() Imię: Tymoteusz
Zarejestrowany: 17-05-2014
Skąd: Świnoujście
Model: S-MAX ST
Silnik: i5
Rocznik: 2006
Postów: 18
|
![]()
To jest mit szanowny kolego. Warto przeczytac ciekawa dyskusje na ten temat na elektrodzie.pl. Potem znajde link.
Ale pewnie kupie Boscha o minimalnie wiekszym pradzie rozruchowym. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
ford::average
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 26-07-2011
Skąd: Piaski
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 192
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ford::beginner
![]() Imię: Tymoteusz
Zarejestrowany: 17-05-2014
Skąd: Świnoujście
Model: S-MAX ST
Silnik: i5
Rocznik: 2006
Postów: 18
|
![]()
Właśnie rozmawiałem, mierzyłem razem z naszym nadwornym elektrykiem ze Świnoujścia (zajmuje się obsługą nabrzeży, holowników,pilotówek oraz przychodni i szpitala) i powiedział, że nie napisałem bzdury bo to jest naprawdę mit powtarzany nawet w telewizji na tvn turbo. Nie będę powtarzał tego co un mi tłumaczył bo pewnie źle to zrobię. Mój alternator ma 150 A. Regulator napięcia i inne ustrojstwa podadzą prąd odpowiedni by ładować aku nawet powyżej 100Ah, Moc zimnego rozruchu to inna bajka. Robił kilka pomiarów i mam wydruki z urządzenia Magnat Marelli (który mi pożyczył na kilka dni co bym posprawdzał sobie sam.) Z dzisiejszego testu wyszło, że mój ośmioletni ori aku pomimo wczorajszego ładowania prostownikiem ma 51%, rozruch po 3 odpaleniach- średnia 475A, napięcie ładowania z obciążonym układem na biegu jałowym 14,601V, a bez obciążenia 14,409.(trochę mnie to zdziwiło - myślałem, że będzie na odwrót. Kwestia wymiany regulatora bądź wróci do normy po wymianie aku na sprawny.
Więc odpowiadając sobie i innym Każdy z wymienionych przez Was aku może być z powodzeniem stosowany (wybór firmy jest już tylko sprawą indywidualną) Ja nie będę szalał i wezmę Boscha albo Vartę o ok 10 Ah i 100A mocniejszą i to do ma bezpieczeństwo rozruchu zimą lepsze niż obecny 16Ah 590A. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Junior Moderator
![]() Imię: Dominik
Zarejestrowany: 20-03-2008
Skąd: Trójmiasto
Model: Galaxy mk2
Silnik: 2.3+LpgTech516
Rocznik: 2000
Postów: 783
|
![]()
Tu jest opisane dlaczego akumulatory nie są "za duże":
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
[Zasady panujące na forum] [Jak zmienić tytuł wątku] [Regulamin] [Zasady umieszczania ogłoszeń] ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
|
![]()
Panowie , czy wskazane jest doładowanie akumulatora przed zimą ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-05-2007
Model: Mondeo IV
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 12
Postów: 216
|
![]() Cytat:
__________________
Ekologia zabija Motoryzację |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
akumulator , ecoboost |
|
|