Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-11-2014, 09:44   #21
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Kompresor doładowujący silnik aby wzmocnić auto

Bo w PL mało popularne, w stanach z kolei turbo jest abstrakcja.

Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 11:23   #22
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Kompresor doładowujący silnik aby wzmocnić auto

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - widziałeś kiedyś starszy amerykański samochód? Wszystkie najbardziej popularne mają widlaste ósemki, które siędzą pod maską wzdłuż. Nie ma nic prostszego, niż pomiędzy rozwarte cylindry przykręcić kompresor, wstawić dodatkowe koło zębate, pasek wielorowkowy i napędzać kompresor od silnika. Elektroniki zero. Miejsca jest tyle, że często nawet nie było trzeba wycinać dziurę pod maską, i tak był dobry dopływ powietrza. I tak było przez dobre 50 lat.

W Europie natomiast 90% samochodów to 4 cylindrowce z silnikami wszerz, gdzie nie ma dużo miejsca na kombinowanie. Pozatym u nas patrzy się na ceny paliwa a kompresor spalanie nie poprawia, bo do jego napędzania trzeba trochę mocy z silnika odebrać by coś zyskać. Dlatego u nas bardziej popularne jest turbo.

Ale w Stanach też już się dużo zmienia. Turbo kit można kupić praktycznie do wszystkiego - od lodówki aż po odkurzacz.
Atlis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 12:19   #23
FIXER
ford::average
 
Avatar FIXER
 
Zarejestrowany: 14-06-2010
Skąd: Wałbrzych
Model: Focus
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 93
Domyślnie Odp: Kompresor doładowujący silnik aby wzmocnić auto

widziałem, na US Convention Dresden Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

posostaje nam uturbiac i lac paliwo
FIXER jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 12:23   #24
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Kompresor doładowujący silnik aby wzmocnić auto

Najlepiej kupić już uturbiony... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I lać paliwo.
Atlis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 12:44   #25
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Kompresor doładowujący silnik aby wzmocnić auto

Kolega mustanga v8 jednak turbił, choć kompresor tam siada w zasadzie bolt-on a z turbiną to tam trzeba było mega zachodu i wydziwiania żeby toto zmieścić.
No ale jednak turbo ma nieco inną charakterystykę, ponadto w mojej opinii jest łatwiej sterowalne, zarówno mechanicznie jak i elektronicznie.
Kompresor jest bardziej idioten-sicher, tu największą rolę odgrywa dobre obliczenie przełożenia w napędzie.
Owszem, są kompresory z dodatkowym bocznikiem, którym można coś dodatkowo sterować, ale to jednak jest tak potężny przepływ, że bywa to i tak za mało wydajne.

Stąd też dużo zależy od przeznaczenia - kompresor do jazdy na codzień, jako bezawaryjne rozwiazanie jest zdecydowanie lepszym pomysłem.
Przyrost jest liniowy wraz z obrotami, nie ma turbo-dziury i pierdzielnięcia gdy wstaje duże turbo, wiec i cały napęd w aucie mniej cierpi. Do mniejszych doładowań jest to świetne rozwiązanie, wręcz bym polecał do wszelkich projektowanie typu soft-turbo, o ile mechanicznie jest jak to pod maskę upchać.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 16:28   #26
ScorpioPL
ford::average
 
Avatar ScorpioPL
 
Imię: Nick
Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: Bielsko Biała
Model: KUGA
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2011
Postów: 59
Domyślnie Odp: Kompresor doładowujący silnik aby wzmocnić auto

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - że tak zapytam, a ty w ogóle wiesz jaka jest różnica pomiędzy turbo i kompresorem?
Mam Kuge z turbo i Miniaka z kompresorem i miałem pare innych ale ale może mnie oświecisz ?


A teraz:
Cytat:
Napisał Struna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ta.. Jasne... Bo to z kosmosu technologia i ludzie nie są w stanie tego ogarnąć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A co to niby takiego trudnego w programowym ogarnięciu kompresora?
A turbo programowo łatwiej ogarnąć?
Cytat:
Napisał Struna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No ale jednak turbo ma nieco inną charakterystykę, ponadto w mojej opinii jest łatwiej sterowalne, zarówno mechanicznie jak i elektronicznie.
To jednak łatwiej czy nie łatwiej a może się trochę więcej podszkoliło....
To moja kolej na buhahahaha!
__________________
Kuga 2.5T 250KM & Mini Cooper S 170KM
ScorpioPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 16:53   #27
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Kompresor doładowujący silnik aby wzmocnić auto

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - wiesz, mam kumpelę, ktora ma trzecią betę, ale jaki napęd ma nie wie. Dlatego wolę zapytać.
Atlis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 17:00   #28
ScorpioPL
ford::average
 
Avatar ScorpioPL
 
Imię: Nick
Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: Bielsko Biała
Model: KUGA
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2011
Postów: 59
Domyślnie Odp: Kompresor doładowujący silnik aby wzmocnić auto

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - wiesz, mam kumpelę, ktora ma trzecią betę, ale jaki napęd ma nie wie. Dlatego wolę zapytać.

Ok mogę to zrozumieć , ale która moja wypowiedz dała ci wątpliwość ze nie wiem o czym pisze ?
__________________
Kuga 2.5T 250KM & Mini Cooper S 170KM
ScorpioPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 17:23   #29
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Kompresor doładowujący silnik aby wzmocnić auto

Cytat z forum o driftingu.
Atlis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 17:35   #30
ScorpioPL
ford::average
 
Avatar ScorpioPL
 
Imię: Nick
Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: Bielsko Biała
Model: KUGA
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2011
Postów: 59
Domyślnie Odp: Kompresor doładowujący silnik aby wzmocnić auto

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat z forum o driftingu.
Cytat:
Napisał ScorpioPL Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat z większości napotkanych stron dotyczących tuningu driftu itp.:
Pisze o stronach (liczba mnoga) różnych w tym i driftu i przytaczam opinie ludzi którzy zakładali jedno i drugie.
Gdzie w tym podejrzana nieznajomość tematu?
__________________
Kuga 2.5T 250KM & Mini Cooper S 170KM
ScorpioPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.