![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
Bo w PL mało popularne, w stanach z kolei turbo jest abstrakcja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::professional
![]() Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
![]()
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
- widziałeś kiedyś starszy amerykański samochód? Wszystkie najbardziej popularne mają widlaste ósemki, które siędzą pod maską wzdłuż. Nie ma nic prostszego, niż pomiędzy rozwarte cylindry przykręcić kompresor, wstawić dodatkowe koło zębate, pasek wielorowkowy i napędzać kompresor od silnika. Elektroniki zero. Miejsca jest tyle, że często nawet nie było trzeba wycinać dziurę pod maską, i tak był dobry dopływ powietrza. I tak było przez dobre 50 lat.
W Europie natomiast 90% samochodów to 4 cylindrowce z silnikami wszerz, gdzie nie ma dużo miejsca na kombinowanie. Pozatym u nas patrzy się na ceny paliwa a kompresor spalanie nie poprawia, bo do jego napędzania trzeba trochę mocy z silnika odebrać by coś zyskać. Dlatego u nas bardziej popularne jest turbo. Ale w Stanach też już się dużo zmienia. Turbo kit można kupić praktycznie do wszystkiego - od lodówki aż po odkurzacz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-06-2010
Skąd: Wałbrzych
Model: Focus
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 93
|
![]()
widziałem, na US Convention Dresden Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
posostaje nam uturbiac i lac paliwo |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ford::professional
![]() Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
![]()
Najlepiej kupić już uturbiony... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I lać paliwo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
Kolega mustanga v8 jednak turbił, choć kompresor tam siada w zasadzie bolt-on a z turbiną to tam trzeba było mega zachodu i wydziwiania żeby toto zmieścić.
No ale jednak turbo ma nieco inną charakterystykę, ponadto w mojej opinii jest łatwiej sterowalne, zarówno mechanicznie jak i elektronicznie. Kompresor jest bardziej idioten-sicher, tu największą rolę odgrywa dobre obliczenie przełożenia w napędzie. Owszem, są kompresory z dodatkowym bocznikiem, którym można coś dodatkowo sterować, ale to jednak jest tak potężny przepływ, że bywa to i tak za mało wydajne. Stąd też dużo zależy od przeznaczenia - kompresor do jazdy na codzień, jako bezawaryjne rozwiazanie jest zdecydowanie lepszym pomysłem. Przyrost jest liniowy wraz z obrotami, nie ma turbo-dziury i pierdzielnięcia gdy wstaje duże turbo, wiec i cały napęd w aucie mniej cierpi. Do mniejszych doładowań jest to świetne rozwiązanie, wręcz bym polecał do wszelkich projektowanie typu soft-turbo, o ile mechanicznie jest jak to pod maskę upchać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
ford::average
![]() Imię: Nick
Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: Bielsko Biała
Model: KUGA
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2011
Postów: 59
|
![]() Cytat:
A teraz: Cytat:
Cytat:
To moja kolej na buhahahaha!
__________________
Kuga 2.5T 250KM & Mini Cooper S 170KM |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ford::professional
![]() Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ford::average
![]() Imię: Nick
Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: Bielsko Biała
Model: KUGA
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2011
Postów: 59
|
![]() Cytat:
Ok mogę to zrozumieć , ale która moja wypowiedz dała ci wątpliwość ze nie wiem o czym pisze ?
__________________
Kuga 2.5T 250KM & Mini Cooper S 170KM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ford::professional
![]() Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
![]()
Cytat z forum o driftingu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
ford::average
![]() Imię: Nick
Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: Bielsko Biała
Model: KUGA
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2011
Postów: 59
|
![]() Cytat:
Cytat:
Gdzie w tym podejrzana nieznajomość tematu?
__________________
Kuga 2.5T 250KM & Mini Cooper S 170KM |
||
![]() |
![]() |