|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-11-2014, 10:04 | #1 |
ford::beginner
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 07-12-2012
Skąd: Szczecin
Model: transit
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
Masa pojazdu, teoria kontra rzeczywistość.
Witam.
Opiszę swój obecny problem w celu ostrzeżenia innych. Posiadam transita blaszaka 300L czyli raz podwyższony dwa razy przedłużony. Potrzebowałem przewieź ładunek o masie dokładnie równej ładowności pojazdu. Dla pewności postanowiłem najpierw zważyć samochód na wadze. Teraz teoria według forda (dowód rej. plus wyciąg z homologacji): masa własna: 1750kg masa całkowita: 3000kg ładowność: 1250kg. Co pokazała waga: masa własna: 1980kg (bez kierowcy, bak prawie pusty) doliczając paliwo, bo masa własna to samochód gotowy do jazdy zatankowany w 80%, wychodzi koło 2030kg. Czyli ładowność razem z kierowcą to 970kg. Realnie można załadować poniżej 900kg, czyli 350kg mniej. Dla pewności zważyłem pojazd na innej wadze i wyszło to samo. W obecnej chwili ITD lubi ważyć busy, bo wiedzą ze jeżdżą przeładowane. Jest też coraz więcej wag drogowych które automatycznie ważą każdy przejeżdżający samochód. Z doświadczenia moich znajomych wiem że w przypadku ITD konsekwencje przeładowania pojazdu do 3,5T to co najmniej 500zł mandatu, zakaz dalszej jazdy do chwili gdy odpowiednia część ładunku zostanie rozładowana. Jeśli samochód nie zostanie w krótkim czasie rozładowany w miejscu kontroli to trafia na parking strzeżony na koszt właściciela i może być zabrany dopiero po rozładowaniu. Dla mnie niestety oznacza to prawdopodobnie pożegnanie z tym fordem, gdyż standardowo wożę ładunki koło 1100kg. Szkoda bo jest w idealnym stanie i bardzo go polubiłem. Dla innych wożących ciężkie ładunki lepiej zważcie swoje osiołki. |
24-11-2014, 14:23 | #2 |
ford::beginner
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 02-03-2014
Skąd: Trzebież
Model: Mondeo
Silnik: diesel 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 25
|
Odp: Masa pojazdu, teoria kontra rzeczywistość.
Kolego to co piszesz przecież jest normalne 80% dostawczaków tak ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja jeżdżę na co dzień dostawczakiem ale izotermą jeśli staje na wadze pokazuje mi że mogę wziąć 700 kg. towaru a jak to jest z dalszą jazdą przez wagi itp nie będę już tu opisywał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. |
24-11-2014, 15:47 | #3 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: Masa pojazdu, teoria kontra rzeczywistość.
Cytat:
W przypadku izotermy standardem w Polsce jest takie kombinowanie, że do rejestracji podaje się homologacyjną masę podwozia z kabiną - bo taki samochód z taką dokumentacją dostarczany jest do kraju. Na nadwozie wsadza się kontener izotermy i wszyscy udają, że on nic nie waży, a jeśli już to 150 kg... Co do Transita kolegi Transpo - mam pytanie: czy ważył całkowicie pusty samochód, bez zabudowy i dodatków w środku typu sklejka, przegroda, dodatkowe rzędy siedzeń itp.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 24-11-2014 o 15:49 |
|
24-11-2014, 17:35 | #4 |
ford::beginner
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 02-03-2014
Skąd: Trzebież
Model: Mondeo
Silnik: diesel 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 25
|
Odp: Masa pojazdu, teoria kontra rzeczywistość.
Kolego dobra niech bedzie ze 79% tak ma :-). Nie no ale teraz tak calkiem powaznie to bardzo duzo jest tak dostawczych porobionych ze ta waga jest wzieta z kosmosu :-) i mowie tu tylko o dostawczych blaszanych nie pisze tu o kontenerach bo z tymi to juz wogule meksyk:-)
|
24-11-2014, 17:56 | #5 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: Masa pojazdu, teoria kontra rzeczywistość.
Cytat:
Chodzi o opisaną w pierwszym poście sytuację, że fabrycznie podana w homologacji przez fabrykę masa własna pojazdu ma się nijak do rzeczywistości.
__________________
Zgredzik |
|
24-11-2014, 17:56 | #6 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 23-11-2012
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Model: Transit 2003
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 72
|
Odp: Masa pojazdu, teoria kontra rzeczywistość.
Mam identycznego busa 125L300 i waga także 2000kg pusty (w środku były tylko drobne narzędzia).
Także chyba one tak mają. |
24-11-2014, 18:19 | #7 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: Masa pojazdu, teoria kontra rzeczywistość.
Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
24-11-2014, 19:00 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-11-2007
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2.0TDDi 63KW (85T280)
Rocznik: 2005
Postów: 95
|
Odp: Masa pojazdu, teoria kontra rzeczywistość.
U mnie różnica pusty wg dowód vel pusty waga rzeczywista = 200kg cięższy...
Auto było puste + pełny bak... Dodam że zwykły tranisit bus (tj. 3miejsca przód plus paka z tyłu, bez szyb). Bez żadnej zabudowy itd. |
24-11-2014, 19:13 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 30-11-2010
Skąd: Częstochowa
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDI 100KM
Rocznik: 2001
Postów: 80
|
Odp: Masa pojazdu, teoria kontra rzeczywistość.
Cytat:
|
|
24-11-2014, 21:40 | #10 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: Masa pojazdu, teoria kontra rzeczywistość.
Z tego wynika, że to chyba rdza tyle waży... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik |