![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#241 |
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 lift 1.6tdci HB, Mk3 lift HB
Silnik: 1.6tdci/2.0tdci
Rocznik: 2008/2015
Postów: 205
|
![]()
w moim przypadku kod P0488 tyczy się chyba przepustnicy, EGR wymontowany, umyty, działa (otwiera/zamyka się), forscan błąd P0488 przypisuje do przepustnicy "usterka dotycząca działania lub zakresu sygnału sterowania położeniem przepustnicy układu dolotowego", samochód jeździ normalnie, przepustnice są dwie zespolone jak na zdjęciu, może wie ktoś gdzie szukać problemu, w której przepustnicy, czy są one rozbieralne lub o co chodzi ??
Ostatnio edytowane przez 1endzi ; 02-12-2014 o 20:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 14-05-2013
Model: C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
![]()
co to jest
Ostatnio edytowane przez jano111 ; 03-12-2014 o 12:43 |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
ford::expert
![]() Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,685
|
![]()
To akurat jest chłodnica spalin.
EGR powinien być pomiędzy blokiem silnika a tą właśnie chłodnicą.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 14-05-2013
Model: C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
![]()
dzięki "wrzoch"za szybką podpowiedź, bo jestem w tym temacie zielony
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
ford::expert
![]() Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,685
|
![]()
Przypadkiem tego nie rozpinaj. Te dwa węże od góry, które wchodzą, to z układu chłodzenia. Możesz rozpiąć spinki toru spalin. Jak będziesz zakładał EGR spowrotem, to polecam śruby wkręcić na niebieskim "kleju do śrub" i zainwestować w nową uszczelkę pomiędzy EGR i blokiem silnika.
Uważaj też na spinkę, bo średnio łatwo się ją zakłada - polecam użycie obcęg do zapięcia, albo wymianę spinki na model skręcany śrubą (gdzieś wcześniej w tym wątku chyba pisali o niej).
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 lift 1.6tdci HB, Mk3 lift HB
Silnik: 1.6tdci/2.0tdci
Rocznik: 2008/2015
Postów: 205
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 08-02-2011
Model: Focus MkIII
Silnik: 1.6 TDCi 115 KM
Rocznik: 2013
Postów: 59
|
![]()
Cześć!
Wracam do tematu. Przeczyściłem tylko rurkę (jej końcówkę z otuliną). Jak przewidywał Maureliusz niewiele to dało. Czyszczenia zaworu bałem się podjąć. Nadal często (nie zawsze) na zimnym silniku przy rozpędzaniu kilka razy na sekundę szarpnie. Na ciepłym problem znika. Obroty nigdy nie falują. Wziąłbym się jednak za ten zawór, gdybym był pewien, że to on jest przyczyną takich objawów. Może być coś jeszcze? Przebieg (prawdziwy): 238 000. Będę wdzięczny za odpowiedzi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-11-2008
Skąd: opolskie
Model: Focus MK3 FL, Focus MK2
Silnik: 1,5 TDCI 120 KM / 1,6 TDCI 109 KM
Rocznik: 2017 / 2005
Postów: 70
|
![]()
Jeśli przeczytanie powyższego wątku nie przekonuje Cię co do diagnozy swojego problemu, to czego oczekujesz po swoim poście? Że ktoś Ci napisze i da gwarancję, że to pomoże? To może wróżbita Maciej lepiej się sprawdzi?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
![]()
Masz kogoś kto ma elm i forscan? Sprawdź parametry pracy EGR będziesz widział czy ma opóźnienie i czy się zamyka.
Po wtóre ten silnik ma od groma rurek zaworów i uszczelek nie mówiąc o czujjnikach, każda dysfunkcja układu dolotu powietrza czy spalin z automatu widoczna jest przez komputer, każdy problem z połączeniem czujnika z PCM np zbytni opór w przetartym kablu od maf potrafi sfałszować pomiar rezystancji i komputer dobierze mieszankę nieodpowiednia dla warunków Kasztaniacki nie ma prawidłowej charakterystyki pracy EGR jest to dość złożony proces a prace EGR bada się na podstawie rejestracji parametrów zadanych a wykonywanych, jeśli nie domaga można pokusić się o zresetowanie zapamiętanych parametrów pracy EGR wtedy komputer zapamieta skrajne położenia zaworu, badamy ponownie rejestrując przebieg pracy jeśli niedomagania np dotyczą zwłoki w działaniu to kończy się żywot EGR a znam to z autopsji na tym silniku mam EGR który nie domagał i zablokował się tydzień temu. W sobotę gimnastyka Nobla za miejsce montażu ale wyjęty nie był usyfiony a jedynie z elementu w prowadnicy wysypal się czarny proszek, wyczyszczony przedmuchany wymyty jednak ma wadę w położeniu powrotnym jakieś 5-10 stopni przed skrajnym położeniem silniczek ma tendencje do blokowania myślę ze syf który był blokował go w tym miejscu i się wyrobił widać po tym widelcu przy silniku ubytek materialu, miałem nie domknięty EGR i tak pokazywał IDS wczesniej, po założeniu błąd sam znikł po pierwszym odpaleniu, EGR zamyka się do końca ale z dużą zwłoka przez dwa dni na IDS ie sprawdzalem i jest błąd o dziwo nie ma go na zegarach, dotyczy właśnie opóźnienia zalecane przejazd pod gòrke i z górki z naprzemiennym przyspieszaniaem i zwalnianiem jednak błąd nie ustepuje. Parametry pracy możesz zobaczyc w forscanie |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 08-02-2011
Model: Focus MkIII
Silnik: 1.6 TDCi 115 KM
Rocznik: 2013
Postów: 59
|
![]()
Serdeczne dzięki!
Popróbuję. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|