Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-12-2014, 21:21   #241
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał cebza1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam, dzisiaj się upewniłem, że nie mam DPF.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Szczęściarz .....

Najprościej można sprawdzić :
- jest DPF - auto nawet bączka czarnego nie puści, końcówka rury wydechowej "czysta", brak sadzy.

- nie ma DPF - dymi, bo każdy diesel bez DPF dymi, puszcza bąki, końcówka rury wydechowej, czarna w środku od sadzy, można sprawdzać palcem :-)

DW10 - tak, to typ Twojego silnika.

__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2014, 21:31   #242
cebza1983
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 17-11-2014
Skąd: Łódź
Model: C-Max, Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi, 1.6 TDCi
Rocznik: 2008, 2009
Postów: 6
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Mój sprzęt "puszcza bąki" zawsze jak zmieniam biegi...
cebza1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2014, 21:36   #243
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał cebza1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mój sprzęt "puszcza bąki" zawsze jak zmieniam biegi...
powtórzę się ... szczęciarz
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2015, 12:31   #244
papiszon
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 17-07-2014
Skąd: Dębica
Model: Ford C-MAX
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Witam!
Czy jest sens wymienić filtr DPF na nowy np. taki: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ? Czy nie ma się nad czym zastanawiać i usunąć DPF-a?
papiszon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2015, 12:36   #245
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

nie ma sensu, usterek jest na pewno więcej, więc wymiana nie pomoże na długo
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2015, 08:22   #246
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Trochę wiedzy

System filtracyjny został opracowany wspólnie przez Forda i PSA (Peugeot / Citroen). System filtr cząstek stałych (DPF), stosowany w Fordzie Focus i Focus C-MAX wyposażonych w Silnik Duratorq TDCi zmniejsza emisję pyłów nawet o 98 procent i zapewnienia pełna zgodność z normą emisji spalin Euro IV. Nowo opracowany filtr ceramiczny z węglika krzemu jest używany w połączeniu z najnowszą technologia common rail działa do czterech cykli wtrysku.

W zależności od obciążenia silnika i stanu filtra, system kontroluje proces spalania cząstek stałych nagromadzonych w filtrze. Wbrew powszechnej opinii, silnik nie pracuje przy szczytowych poziomach mocy i momentu obrotowego. Temperatury nowoczesnych silników wysokoprężnych w przeciwieństwie do silników benzynowych, turbodoładowanych, osiągających z gazów spalinowych 1000 stopni Celsjusza, są stosunkowo chłodniejsze. W biegu jałowym, temperatury spalin osiągają jedynie 250 stopni a przy pełnym obciążeniu, nigdy nie przekraczają 750 stopni. Na poziomie, wysokiego obciążenia, silnik Diesla wyposażony w filtr cząstek stałych dąży do przeprowadzenia procesu "naturalnej regeneracji" oznacza to, że filtr cząstek stałych wypala sie bez stosowania jakichkolwiek dodatkowych środków.

Ponieważ temperatura spalin jest coraz mniejsza w niższych obciążeniach silnika, a regeneracja filtra staje się coraz trudniejsza inżynierowie Forda w połączeniu z ekspertami z PSA opracowali system składający się z ogrzewania gazów spalinowych w silnikach Diesla, oraz zmniejszania wymaganej temperatury w filtrze.

W procesie spalania stosuje się dodatek, który pozwala na znaczące zmniejszenie temperatury regeneracji zalegających cząstek stałych w filtrze. Substancja ta, składająca się z ciekłej mieszaniny czystego ceru dodanego w mikroskopijnie małych ilościach (mierzona w częściach mln). To wystarcza aby wywołać zapłon pyłu już w około 450 stopni Celsjusza zamiast około 650 stopni Celsjusza. Jednak aby silnik diesel jeszcze mógł niezawodnie osiągnąć poziom temperatury około 450 stopni Celsjusza, inżynierowie musieli skorzystać z kilku "sztuczek" aby podnieść temperaturę z 250 stopni Celsjusza.
Aby tego dokonać wykorzystano kombinację "preinjection", głównego wtrysku, i dwóch następujących po sobie wtrysków co pozwoliło na bardzo dokładną kontrolę procesu spalania.

I wtrysk - pre, występuje w przybliżeniu wcześniej o 10 stopni ATDC ( górny martwy punkt )obrotu wału korbowego niż wtrysku głównego i wynosi jedynie jeden milimetr sześcienny oleju napędowego

II wtrysk - główny

III wtrysk występuje po około 30 stopni od ATDC (po górnym martwym punkcie) na końcu
cyklu spalania co podnosi temperaturę spalin natychmiast po zakończeniu procesu spalania.

IV wtrysk po około 40 stopni ATDC i te paliwo nie jest spalane w komorze spalania, ale łączy się przepływem gazów spalinowych przez kolektor wydechowy i nie zapala się dopóki nie dojdzie do gorącego katalizatora, gdzie w wyniku zapalenia reakcja egzotermiczna ogrzewa filtr, co umożliwia całkowite spalanie pyłu.

Podczas pracy silnika w bardzo niskich obciążeniach, to znaczy gdy samochód praktycznie pracuje w pobliżu biegu jałowego, środki te nie są wystarczające i są wspomagane przez dodatkowe "sztuczki". Kanał wlotowy może być ogrzewany za pomocą elektrycznego elementu grzejnego który jest uruchamiany w razie potrzeby. Powoduje to również wzrost temperatury gazów spalinowych, a zatem zwiększa skuteczność IV wtrysku i wynikiem jest stopniowy wzrost ciśnienia co zwiększa temperaturę spalania poprzez zmniejszenie przepływu powietrza.

na podstawie informacji prasowej Ford autor Jo Declercq tł. arturfom

Ostatnio edytowane przez arturfom ; 24-03-2015 o 08:25
arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2015, 09:14   #247
mayak
FCP member
 
Avatar mayak
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,166
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Lajkuję !!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM
mayak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2015, 12:17   #248
janusz C-MAX
ford::amateur
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 12-06-2015
Skąd: Szydłowiec
Model: Ford C-MAX
Silnik: CDTI 1,6
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

witam
mam problem z DPF w C-MAX, JAK GO WYCIĄĆ!
janusz C-MAX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2015, 13:08   #249
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,075
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Starannie. Otwór w puszce DPF kątówką, ceramikę przecinakiem i młotkiem, otwór zaspawać palnikiem, osłony termiczne przykręcić kluczem. Sterownik silnika przeprogramować przy pomocy interfejsu komputerem. Proste Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2015, 17:39   #250
madamsz
ford::professional
 
Avatar madamsz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Starannie. Otwór w puszce DPF kątówką, ceramikę przecinakiem i młotkiem, otwór zaspawać palnikiem, osłony termiczne przykręcić kluczem. Sterownik silnika przeprogramować przy pomocy interfejsu komputerem. Proste Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
i chyba proście się nie da wytłumaczyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd
madamsz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.