|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-12-2014, 21:21 | #241 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Cytat:
Najprościej można sprawdzić : - jest DPF - auto nawet bączka czarnego nie puści, końcówka rury wydechowej "czysta", brak sadzy. - nie ma DPF - dymi, bo każdy diesel bez DPF dymi, puszcza bąki, końcówka rury wydechowej, czarna w środku od sadzy, można sprawdzać palcem :-) DW10 - tak, to typ Twojego silnika.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
|
15-12-2014, 21:31 | #242 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 17-11-2014
Skąd: Łódź
Model: C-Max, Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi, 1.6 TDCi
Rocznik: 2008, 2009
Postów: 6
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Mój sprzęt "puszcza bąki" zawsze jak zmieniam biegi...
|
15-12-2014, 21:36 | #243 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Cytat:
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
|
12-01-2015, 12:31 | #244 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 17-07-2014
Skąd: Dębica
Model: Ford C-MAX
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
|
12-01-2015, 12:36 | #245 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
nie ma sensu, usterek jest na pewno więcej, więc wymiana nie pomoże na długo
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
24-03-2015, 08:22 | #246 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Trochę wiedzy
System filtracyjny został opracowany wspólnie przez Forda i PSA (Peugeot / Citroen). System filtr cząstek stałych (DPF), stosowany w Fordzie Focus i Focus C-MAX wyposażonych w Silnik Duratorq TDCi zmniejsza emisję pyłów nawet o 98 procent i zapewnienia pełna zgodność z normą emisji spalin Euro IV. Nowo opracowany filtr ceramiczny z węglika krzemu jest używany w połączeniu z najnowszą technologia common rail działa do czterech cykli wtrysku. W zależności od obciążenia silnika i stanu filtra, system kontroluje proces spalania cząstek stałych nagromadzonych w filtrze. Wbrew powszechnej opinii, silnik nie pracuje przy szczytowych poziomach mocy i momentu obrotowego. Temperatury nowoczesnych silników wysokoprężnych w przeciwieństwie do silników benzynowych, turbodoładowanych, osiągających z gazów spalinowych 1000 stopni Celsjusza, są stosunkowo chłodniejsze. W biegu jałowym, temperatury spalin osiągają jedynie 250 stopni a przy pełnym obciążeniu, nigdy nie przekraczają 750 stopni. Na poziomie, wysokiego obciążenia, silnik Diesla wyposażony w filtr cząstek stałych dąży do przeprowadzenia procesu "naturalnej regeneracji" oznacza to, że filtr cząstek stałych wypala sie bez stosowania jakichkolwiek dodatkowych środków. Ponieważ temperatura spalin jest coraz mniejsza w niższych obciążeniach silnika, a regeneracja filtra staje się coraz trudniejsza inżynierowie Forda w połączeniu z ekspertami z PSA opracowali system składający się z ogrzewania gazów spalinowych w silnikach Diesla, oraz zmniejszania wymaganej temperatury w filtrze. W procesie spalania stosuje się dodatek, który pozwala na znaczące zmniejszenie temperatury regeneracji zalegających cząstek stałych w filtrze. Substancja ta, składająca się z ciekłej mieszaniny czystego ceru dodanego w mikroskopijnie małych ilościach (mierzona w częściach mln). To wystarcza aby wywołać zapłon pyłu już w około 450 stopni Celsjusza zamiast około 650 stopni Celsjusza. Jednak aby silnik diesel jeszcze mógł niezawodnie osiągnąć poziom temperatury około 450 stopni Celsjusza, inżynierowie musieli skorzystać z kilku "sztuczek" aby podnieść temperaturę z 250 stopni Celsjusza. Aby tego dokonać wykorzystano kombinację "preinjection", głównego wtrysku, i dwóch następujących po sobie wtrysków co pozwoliło na bardzo dokładną kontrolę procesu spalania. I wtrysk - pre, występuje w przybliżeniu wcześniej o 10 stopni ATDC ( górny martwy punkt )obrotu wału korbowego niż wtrysku głównego i wynosi jedynie jeden milimetr sześcienny oleju napędowego II wtrysk - główny III wtrysk występuje po około 30 stopni od ATDC (po górnym martwym punkcie) na końcu cyklu spalania co podnosi temperaturę spalin natychmiast po zakończeniu procesu spalania. IV wtrysk po około 40 stopni ATDC i te paliwo nie jest spalane w komorze spalania, ale łączy się przepływem gazów spalinowych przez kolektor wydechowy i nie zapala się dopóki nie dojdzie do gorącego katalizatora, gdzie w wyniku zapalenia reakcja egzotermiczna ogrzewa filtr, co umożliwia całkowite spalanie pyłu. Podczas pracy silnika w bardzo niskich obciążeniach, to znaczy gdy samochód praktycznie pracuje w pobliżu biegu jałowego, środki te nie są wystarczające i są wspomagane przez dodatkowe "sztuczki". Kanał wlotowy może być ogrzewany za pomocą elektrycznego elementu grzejnego który jest uruchamiany w razie potrzeby. Powoduje to również wzrost temperatury gazów spalinowych, a zatem zwiększa skuteczność IV wtrysku i wynikiem jest stopniowy wzrost ciśnienia co zwiększa temperaturę spalania poprzez zmniejszenie przepływu powietrza. na podstawie informacji prasowej Ford autor Jo Declercq tł. arturfom Ostatnio edytowane przez arturfom ; 24-03-2015 o 08:25 |
24-03-2015, 09:14 | #247 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,166
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Lajkuję !!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
16-06-2015, 12:17 | #248 |
ford::amateur
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 12-06-2015
Skąd: Szydłowiec
Model: Ford C-MAX
Silnik: CDTI 1,6
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
witam
mam problem z DPF w C-MAX, JAK GO WYCIĄĆ! |
16-06-2015, 13:08 | #249 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,075
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Starannie. Otwór w puszce DPF kątówką, ceramikę przecinakiem i młotkiem, otwór zaspawać palnikiem, osłony termiczne przykręcić kluczem. Sterownik silnika przeprogramować przy pomocy interfejsu komputerem. Proste Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
16-06-2015, 17:39 | #250 | |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
|
Odp: Dopalanie filtra DPF
Cytat:
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd |
|
|
|
|