Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Fotorelacje z napraw
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-01-2015, 14:20   #1
Pogodny
ford::advanced
 
Avatar Pogodny
 
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 15-06-2012
Skąd: Mierzęcice
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 PB 145 KM
Rocznik: 2005
Postów: 287
Domyślnie Manual -Przeróbka wentylatora dmuchawy z UK na EU.

Z racji powstania świerszczy pod deską postanowiłem coś z tym zrobić.
Zakupiłem wentylator dmuchawy z anglika, niestety co widać na poniższym zdjęciu łopatki są ustawione w odwrotną stronę, co oznacza, że przyłożone napięcie na szczotki również będzie odwrotnie niż w wersji EU. Ale o tym później.

Warto po demontażu swojego wentylatora, przekręcić kluczykiem na zapłon i trzymając za obudowę wentylatora zwrócić uwagę w którą stronę obraca się silnik i zapamiętać.

Porównanie obu wentylatorów, czarny to wersja EU, biały anglik:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Elektrycznie na dolnej części obudowy również widać różnicę, ale sam silnik dmuchawy jest taki sam, także nic nie stoi na przeszkodzie aby go podmienić i górną część z łopatkami podmienić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Na sam początek proponuję zdjąć górną część z łopatkami.
Zapinam wałek silnika na imadło, a górną część z łopatkami obracamy lewo-prawo podciągając do góry.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Tak samo robimy z wentylatorem z anglika. Mając łatwy dostęp do łożysk, warto je przesmarować.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Następnie przecinam przewody, przekładam obudowy i silniki, nabijam wentylator na silnik z anglika. Całość zabrałem do samochodu w celu podpięcia go na krótko aby odpowiednio podać plusa na daną szczotkę aby kierunek obrotów był odpowiedni. Warto po demontażu swojego wentylatora, przekręcić kluczykiem na zapłon i trzymając za obudowę wentylatora zwrócić uwagę w którą stronę obraca się silnik i zapamiętać.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Na koniec użyłem zagniatarki i okuwek do połączenia przewodów, na to izolacja -jak ktoś ma wskazana termokurczliwa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozostaje tylko wszystko złożyć. Czas operacji 30minut. W razie pytań chętnie pomogę.

__________________

Zapraszam na mojego bloga:
https://www.facebook.com/PogodnyDetailing

Ostatnio edytowane przez Pogodny ; 02-01-2015 o 14:24
Pogodny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.