![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
|
![]()
Mam od kilku dni duży problem ze wskaźnikiem temperatury w MK3 PB 125 kucy.
Odpalam rano samochód i ruszam i temperatura rożnie rośnie i dochodzi do połowy tak jak powinna być, lecz ona na tej połowie się nie stabilizuje tylko podczas jazdy spada. Staje na światłach temperatura rośnie do połowy a jak już ruszam ze świateł to po kilku metrach spada i tak w kółko. Temperatura nie spada zupełnie do zera, lecz do pierwszej kreski na wskaźniku. Czy jadę na klimie czy na trybie EKO nie ma to znaczenia. Co może być przyczyna wariacji wskaźnika temperatury silnika??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,109
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
|
![]()
Który termostat?? bo słyszałem że są 2.
Gdzie dokładnie znajdę ten termostat?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
![]()
Zależy, występują w dwóch wersjach w tym silniku:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Musisz zatem zobaczyć pod maskę co masz. Cytat:
__________________
![]() 668855686 Ostatnio edytowane przez Mariusz ; 02-01-2015 o 10:29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
|
![]()
A gdzie go szukać?
Czy jak będę jeździł w obecnym stanie to coś może się stać? Pytam bo teraz długi weekend i nie wiem czy uda mi się to zrobić a planuje wyjazd na narty. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Konrad
Zarejestrowany: 10-02-2009
Skąd: Częstochowa
Model: Ford Mondeo mk5
Silnik: 1.5 Ecoboost 165 KM
Rocznik: 2019
Postów: 167
|
![]()
Stać to mu się nic nie stanie, ale spalanie Ci się zwiększyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Też jakiś czas temu przerabiałem to w swoim dieslu, po wymianie termostatów (w dieslu są 2) wskazówka stoi w pionie nawet przy -15 jak po BraveranieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
![]() Ford Mondeo mk5 1.5 Ecoboost 165 KM 2019 Skoda Fabia 3 1.2 TSI 90 KM 2015 Ostatnio edytowane przez qndziu ; 02-01-2015 o 13:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
|
![]()
A jak kupować to oryginał czy zamiennik?
Bump: I gdzie szukać tego termostatu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,109
|
![]()
Poszukaj pod maską gruby gumowy wąż łączący silnik z górą chłodnicy. Ten koniec od strony silnika jest podłączony do obudowy termostatu. A czy oryginał, czy zamiennik, to już od Ciebie zależy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
|
![]()
Tak tez myślałem i jest on połączony pod cewką zapłonową.
Wygląd do tak jakby tam był jakiś trójnik bo z tego samego miejsca idzie też wąż idący do nagrzewnicy. Czy to to miejsce?? Natomiast waż który jest podłączony do dołu chłodnicy jest podłączony do silnika w okolicach pompy wspomagania. Gdzieś na forum przeczytałem że przy wymianie trzeba zdemontować lampę więc myślałem że to tam. Jak rozumiem termostat jest na pewno w miejscu podłączenie górnego węża chłodnicy do silnika?? Ktoś może opisać tak po bródce jak się zabrać do wymiany termostatu bo jest tam chyba strasznie trudny dostęp. Co do wyboru części również gdzieś doczytałem że w przypadku termostatu zamienniki dosyć często padają. Czy to prawda?? Jaki jest mniej więcej koszt zamiennika?? W Fordzie za oryginał krzyknęli mi 245 zł i dodali że według numeru VIN wychodzi że to termostat bez czujnika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
![]()
Termostat masz jak by pod zbiorniczkiem wyrownawczym plynu od wspomagania, dostep beznadziejny ale zrobisz pod domem bez kanalu. Trzeba sie nagimnastykowac aby sruby wykrecic, sa chyba 3 ale juz nie pamietam. Problem mialem tylko z oderwaniem weza od starego termostatu bo sie przykleil ale dalem rade. Wody malo sie wylalo, wystarczy potem poziom uzupelnic. Ja mam z czujnikiem, w ASO chcieli 200 euro, kupilem na ebay chyba za 100 euro oryginal fordowski. Z tego co czytalem zamienniki sie psuja, ja wzialem oryginal bo 2 raz nie zamierzam tego rozkrecac.
Tyle napisalem 2 lata temu po wymianie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! Ostatnio edytowane przez 1olek ; 02-01-2015 o 17:54 |
![]() |
![]() |