Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-01-2015, 17:53   #11
aerostar
ford::advanced
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
Domyślnie Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika

Też miałem Focusa MK3 z tym samym silnikiem i bardzo podobne wrażenia po przesiadce z MK1 100 KM. Na papierze więcej mocy, ale elastyczność gorsza. Niestety im wyższa norma Euro tym bardziej zdławiony silnik na niskich obrotach. Nowsze generacje tego silnika są coraz mniej elastyczne. W dodatku w porównaniu do MK2 masz wyraźnie mniejsze (czyli dłuższe) przełożenia skrzyni biegów przy porównywalnej (a może nawet ciut większej) masie, co przekłada się na mniejszą siłę napędową, a dodatkowo masz niższe obroty przy tej samej prędkości.

Z którego roku masz samochód? Wolne obroty w okolicach 800-850 rpm są jak najbardziej OK, natomiast zjawisko falowania obrotów było charakterystyczne dla wczesnych wersji oprogramowania modułu PCM (RP 2011), podobnie jak efekt zamulania w "gorsze dni". Dlatego zdecydowanie polecam upgrade PCM, jeżeli masz auto z 2011 lub 2012 roku. Naprawdę może po tym być nieco lepiej.

Przyznam, że nie bardzo rozumiem tego argumentu z ubezpieczeniem. Jeżeli zależy od mocy silnika, to przecież 150 KM to jest niewiele więcej od 125 KM, no chyba że jest jakiś wyraźny próg w stawkach ubezpieczenia.

aerostar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2015, 18:40   #12
bonzo000
ford::advanced
 
Avatar bonzo000
 
Imię: Bonzo
Zarejestrowany: 17-12-2009
Skąd: ?
Model: Passat B7
Silnik: TSI
Rocznik: 2014
Postów: 209
Domyślnie Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika

Aktualizacja softu może pomóc, ale ogólnie ten silnik to porażka miałem.Jest wrażliwy na wszystko,jakość świec,paliwa,filtr powietrza.
Może masz hamulce zblokowane zobacz czy swobodnie sie toczGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bonzo000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2015, 19:32   #13
aerostar
ford::advanced
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
Domyślnie Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika

bonzo000 Gratuluję zakupu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
aerostar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-01-2015, 08:17   #14
Duuuzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
Domyślnie Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika

Widzę, że już chyba tylko ja zostałem z ti-vct, a w zasadzie moja żona Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ten silnik jest rzeczywiście dość specyficznie zestopniowany ze skrzynią, ale da się nim dynamicznie jeździć na trasie, ja jeśli chcę bardzo sprawnie wyprzedzić to redukuję biegi mniej więcej tak:
2bieg najwcześniej przy 30-40km/h, od 50-60km/h idzie jak burza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
3ci od 75-80 km/h i też baaardzo sprawnie wyprzedza
4ty od 110km/h
wtedy to autko naprawdę bardzo sprawnie śmiga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio jechaliśmy razem z kolegą, on ma Superba 2.0tdi 140km i osiągi na trasie były identyczne.
Poza tym jeśli autko masz nowe, to osiągi się poprawią po przejechaniu pierwszych 2-3 tys. km.
Pzdr!
Duuuzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-01-2015, 20:02   #15
bonzo000
ford::advanced
 
Avatar bonzo000
 
Imię: Bonzo
Zarejestrowany: 17-12-2009
Skąd: ?
Model: Passat B7
Silnik: TSI
Rocznik: 2014
Postów: 209
Domyślnie Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika

Cytat:
Napisał aerostar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bonzo000 Gratuluję zakupu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dziękuję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bonzo000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2015, 00:54   #16
johnnyjp
ford::average
 
Avatar johnnyjp
 
Zarejestrowany: 02-08-2008
Skąd: London, UK
Model: Focus MK2 Zetec Climate
Silnik: 1.6 115 km
Rocznik: 2005
Postów: 184
Domyślnie Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika

Cytat:
Napisał bonzo000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dziękuję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
lol Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
johnnyjp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.